- 620 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Stres atmasını bilen oğlum
STRES ATMASINI BİLEN OĞLUM
Sevgili oğlum,
Önce duamızla başlayalım,
Allah’ım, bir insan olarak hepimiz psikolojik bir varlığız senin yarattığın. Bizi sadece mal ve evlatlar ile akraba ve çevremizle değil, aynı zamanda olaylara olan direncimiz ve sabrımızla bizleri imtihan ediyorsun. Aynı zamanda sabrın en büyük ibadetlerden biri olduğunu da gene sen söylüyor, sabredenlerin büyük mükafat elde edeceğini belirtiyorsun. Bu yüzden stres dolu insana en büyük zorluk sabretmek düşüyor. Bana bu sabrı ver Yarabbi, bana anne ve babama ve kardeşime tüm insanlara sabır ver. Stresimizi çoğaltmak için köşede bizi saptırmak için bekleyen şeytanın şerrinden sen koru bizi. Amin.”
Sevgili oğlum,
Teknolojinin geliştiği ve insan ilişkilerinin zayıfladığı bir zamanda insan daha çok stres doluyor. Bu yüzden stres atmak modern geçinen insan için daha önemli oluyor ve çok insan nasıl stres atacağını bilmediğinden çevresine zarar vererek hem onları kendinden uzaklaştırıyor hem de stres atacak yerde daha çok stres doluyor.
Canım oğlum,
İnsanlar stres atacağım diye küçümsedikleri insanlarla alay etme yoluna gidiyorlar. Fakat küçümsedikleri ve değersiz zannettikleri insan bu densiz ve dengesiz tutuma tepki gösterdikleri zaman da özür dileyecek yerde karşılarındaki insanı “kibirli olmak” gibi şeylerle suçlayarak ikinci kere dengesiz ve densiz tutumlarına ısrar ediyorlar. Oysaki özür dilemesini ve hatalarında ısrar etmemesini bilmiş olsalar belki de bir dost kazanacaklar. İşte bu dengesiz ve densiz insanlar stres attıklarını zannederek güzel dost olacak e bilgisinden faydalanacakları insanları küstürerek kendilerinden uzaklaştırarak kaybediyorlar. Bu tutum ve olaylara nerede ise her gün şahit oluyoruz.
Sevgili oğlum,
Sen stresini insanlarla alay ederek atmak yerine spor yapıyorsun, sevdiğin arkadaşlarınla değerli sohbetler yapıyorsun. Bu da senin stresini kimseyi üzmeden atmana sebep oluyor. Her zaman dediğin gibi “senin rakibin gene sensin”. Seni azgınlaştırmaya çalışan egon. Bu yüzden insan egosu ile savaşırsa hem stres atmış oluyor hem de egosunu yendiği zaman hayatın zorlukları ile daha rahat savaşma şansı elde ediyor. Egosunu yenen insan böylece kimse ile uğraşmadığı için daha rahat arkadaş edinebiliyor ve dost buluyor. Böylece hayat daha olumlu ve güzel hale geliyor.
Sevgili oğlum,
Çok genç bir Üniversiteyi iyi derece ile tamamladığı zaman kendisini yeterli görüyor. Okulunu bittiği zaman öğrenme sürecinin de sona erdiğini zannederek yanılgıya kapılıyor. Oysa ki “öğrenme hayat boyudur” bunu peygamber “Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz” tavsiyesi ile öğreniyoruz. Yapılan bilimsel araştırmalar da çocukların anne karnında bile öğrenme sürecinde olduğunu gösteriyor. Tabii ki anne ve baba kötü şeyler söyler veya kötü davranırsa bu da çocuklara kötü örnek olarak yansıyor. Bu da stres sebebi oluyor.
Sevgili oğlum,
İnsan stresini kendi davranışları ile kendisi meydana getirir. Fakat özellikle cahilliği yoğun insanlar suçu hep başkasına atma eğiliminde olduklarından dolayı da streslerinin kaynağını da çevreye yıkma eğilimindedirler. Sen bunlara kulak asma sen seni suçlayan hakaret eden olursa onlardan uzaklaşmaya bak. Çünkü suçlamaya alışkın ve alışmış insan her şeyde karşısını suçlar. Mesela sana hakaret eden sonradan pişman olan senden özür dileyecek yerde “O gün arkadaşımla tartışmıştım da o yüzden sana sinirliydim” der. Başkası ile tartışmasından bizlere ne? Arkadaşına kızan bize saldırıyor sonra bizden hoşgörü bekliyor böyle şey olur mu? Böyle tutumda olanlardan ben uzaklaşırım hemen. Sana da tavsiye ederim.
Canım oğlum,
Kendimizi kötü niyetli ve dengesiz ve densiz insanlardan uzak tutmazsak sonunda stres altında pek çok hastalığa uğrarız. Kendi stresimizi kontrol altına almayı bilmek önemli olduğu kadar stresini bizlere yüklemeye çalışan ve insanlardan uzak durmak da bizim görevimiz olmalı. Kimsenin derdini her zaman çekmek zorunda değiliz. Başkasının sevgiye ve saygıya ihtiyacı varsa bizimde var. Mevki makamlar farklı olsa da bu konuda hepimiz insanız. Bizlerde herkes kadar sevgi ve saygı görmeyi hak ediyoruz. Kimse bizimle alay ederek stres atmaya kalkamaz. Herkes kimseye zarar vermeden stres atmayı öğrenmeli. Bunu çevrene sen de anlatmalısın.
Canım oğlum,
Mektubumuzun sonuna gelmişken duamızı da edelim.
Allah’ım bana kimseye zarar vermeden stres atmamı sağlayacak güç ve kuvvet ver. Kur’an da çok övdüğün sabır gösterme eylemine benim en çok uyan insanlardan olmamı sağla. Strese karşı sabırlı olmamı sağla. Çevremdeki insanların da kimseye zarar vermeden stres atmasını sağla. Onlara da sabır ver. Onları da kötülüklerden koru. Birbirini üzen değil birbirini seven ve destek olan insanlar topluluğunda yaşamamızın sağla. Çocuklarımızı da stresini en güzel şekilde sağacak insanlardan eyle. Sana güveniyoruz. Dualarımızı kabul eyle.
YORUMLAR
Sizi yeni okuyorum.Güzel bir üslubunuz var.İçten ve mütevazi ve hep bir anlamayanlara tepkisellik. Bence anlamayanlara çok odaklanmamalısınız ve enerjinizi daha güzel , pozitif konulara yöneltmelisiniz.Çünkü kötülük veya kötülüğe maya çalan anlamamazlık dünyanın yapısında var. Her kötülük gördüğümüzde iyilik için şevk oluşmalı.Fakat iyilik ve kötülük çamurunda yoğrulmuş insanoğlundan mutlak iyilik çıkarmayı beklememeliyiz diye düşünüyorum.Hani bir Allah dostu talebelerini imtihan için sormuş.Siz istediğinizi yapabilecek olsaydınız ne yapardınız diye kimi şunu yapardım,kimi tüm fakirleri doyururdum vs. demiş. biri de O nasıl Yaratmışsa öyle kalmasını isterdim demiş. O(Allah) zaten en güzelini yapar. Tabiki tembellik yapalım demiyorum fakat iyilik ve kötülük harmanında içsel bir barışıklık ile motivasyon ile hareketler salih ameller yapmalıyız.Değiştiremeyeceğimiz şeylere karşı tepkisellik insanı yoruyor.