KOMŞUMUZ SAİME HANIM TEYZE
Komsumuz Saime hanım teyze 7/
Gene bir kış günüydü.Annem hastanmış öksürüyordu.Bizim okul telaşelerimiz yüzünden bir türlü doktora gidemiyordu.Nihayet haftasonu olmuştu.Annem ablamla birlikte doktora gitti.Birkaç saat sonra geldiler.Babam sobanın üstünde ekmek kızartıyor, bir yandan kahvaltı ediyorduk.
Babam sordu "hayrola hanım doktor ne söyledi? Neyin varmış."
Ablam sinirli "Sigarayı bırakması gerekiyormuş "dedi. Annem de arkasından onu onayladı.
Babam şaşkın "ama annen sigara içmiyor ki.." dedi.
Annem "evet biz de doktora onu söyledik.Ama akciğer filmleri bizi yalanlandı.Dumanlıydı. "
Ablam devam etti ."Yani annem duman altı olmuş anlayacağımız . Doktor evde sigara içilmesin dedi.
Evde sigara içen de yoktu .
Yoktu da...
Saime hanım teyze ciddi içiçiydi.Bir de alt komşumuz.Demek günlük seanslar halinde annemin ciğerlerini doldurmuşlar bak şu işe...
15 dakika sonra Saime hanım teyze geldi.Annem anlattı.O da dinledi.Ne kadarını anladı ve kendine pay çıkardı bilinmez.
Annem iyileşene kadar sigara miktarını azalttı.
Sonrasında bıraktı sanırım.Tam hatırlamıyorum.Onun da sağlık problemleri çıkmıştı..
Düşünsenize, evimiz 2 oda bir salon.
1 odada soba yanıyor.Komşular sıcak olan tarafa ...Ders yaparken iki tercihimiz vardı.
ya, sigara içilen sıcak odada ,
ya da içilmeyen soğuk odada..
Komşulara nasıl diyeceksin?zaten gündüz hep birlikteyiz.Bari akşam bırakın da çocuklar sıcacık ders yapsın.
Hiçbir zaman demedik.Onlar da bunu düşünemediler.
Duman altı olduk....
Hülya Bozyel Şahin
13.01.17