Çoğu İnsanın Canı Sıkkın.
Ben muhafazakar bir ortamda büyüdüm. Yüz eli nüfuslu köyde olaya biraz farklı yaklaşan bir babam vardı. Sanırım ben de ona benziyorum. Solcu olduğuma inanmıyordum yirmili yaşlarımda buna rağmen. Daha çok özgürlükçü bir sağcıydım bana göre. Hangi partiye oy vermem gerektiğine karar veremiyordum. CHP’li olamazdım, MHP’li hiç olamazdım. AK Parti kurulduğunda bu partinin söylemleri hoşuma gitti (ezilen dindarların ezikliği üstlerine sinmiş olması bana sempatik gösteriyordu onları.)
Ve ilk seçimde bunlara oy verdim. Zaman geçti, AK parti güçlendi. Bazı icraatları hoşuma gitmemeye başlamıştı. Her ne kadar halktan ve ezilmişlerden yana olduğunu söylese de hakikatte öyle bir parti olmadığı görmeye başlamıştım. Güçlendiktçe eskiden kemalistlerin yaptığını bu sefer kendileri, kendileri gibi düşünmeyenlere yapmaya başlamıştı.
O tarihlerde içimde bir öfke belirdi. Artık ezilmişler değillerdi bunlar. Ezilenler zamanında ezenlerdi bu sefer. Ben de CHP teşkilatına yöneldim. Seçimlerde sandık başkanı oldum. Haliyle oyumu da bu partiye atıyordum. Ama muhalefet anlayışını beğenmiyordum hala. Yine de AKP’nin daha fazla güçlenmemesi için (adı artık Ak Parti değildi benim için) oyumu bu partiye atıyordum.
Çevremde doğru dürüst solcu olmadığı için herkes benimle dalga geçiyor, beş bin nüfuslu kasabada benim oyum insanları rahatsız ediyordu. Tek oyun ne kadar değerli olduğunu anlamıştım. Binlerce oy önemli değildi.
2011’den sonra AKP yanlışlarına yanlış ekledi. Artık AKP’li değilsen çöpçü bile olamazdın. (AKP’den önce Saadet, Fazilet vb. partililer çöpçü olaibliyordu ama.) AKP’nin parti teşkilatında görevli olan kesimin nasıl tiplemeler olduğunu herkes bilir (istisnalar vardır, herkes bir olmaz).
Bizim ilçe ve il teşkilatındaki çoğu kişi yağcının, düzenbazcının önde gideni. Yakından tanıdıklarım var. Onlar o partide iken ben nasıl o partiye oy veririm! Sadece bu sebep yeterli oy vermemem için. Kaç tanesi adamını işe, şuraya buraya sokmak için kılıktan kılığa girdi bilemezsiniz. Bir şekilde işlerini yürütüyorlar.
CHP teşkilatından üç beş kişi ile Alevi köylerine ziyarete giderdik seçim öncesi. Çevrede sünni CHP’li hemen hemen hiç olmadığı için bizleri çok severlerdi. Samimice kucaklarlardı. Dert yanarlardı. Köy muhtarı köye biraz hizmet getirebilmek için AKP’ye oy toplamak zorunda kaldığını çaresizce anlatmıştı. Kırk beş seçmenin olduğu köyde eğer on beş tane AKP’ye oy çıkarabilirse yolu yapacaktı Devlet Baba.... Kendisi AKP’li olmadığı halde köylüyü AKP’ye oy vermek için ikna etmeye çalışıyordu. Bize de siz de ’kusura bakmayın, bunu yapmak zorundayım. Hizmet getirmeliyim!’ demişti.
Biz de bir şey diyemedik. AKP için oy toplamaya devam edebilirdi.
Demek istediğim şu İzmir’de CHP’li olmak kolaydır. Bir de bu taraflara gelin, CHP’li olun. İnsanların ne kadar üstünüze geldiğini görürsünüz.
Görüyorsunuz, kalemim nefret kokuyor.
Buna ben sebep olmadım.
Hızla kutuplaşıyoruz.
Sona yaklaşıyoruz.
15 Temmuz’da zafer kazanan halkımız keşke biraz daha uyanık olsa.
Umarım bu kutuplaşma biter, umarım Allah bize yardım eder.
AKP’li olmayanlar sosyal medyada eleştiri yazınca tehdit ediliyor. ’Savcıları göreve çağırıyorum!’ diyorlar. Suç bu akılsız insanlarda değil, baştaki insanlarda. Kendisi gibi düşünmeyen insana hemen terörist, fetöcü demek Allah aşkına nedir? Tahrik görürseniz, hemen bize bildirin diyen Bakan’a diyecek bir şey yok. Sen bunu dersen, insanları karşı karşıya getirmiş olursun zaten. Tahrik net bir sözcük değil ki. Sokaktaki adam o ince ayarı nasıl bilecek? Bazı milli ve dini duyguların etkisi ile cihat yaptığını düşünür sosyal medyada kendisi gibi düşünmeyen insanları savcılığa vermek ile tehdit ederken.
Sosyal medyada bir kesim sessiz kalmayı tercih ediyor. Bence geçmiş dönemde AKP’ye oy veren seçmenin en az üçte birisi ciddi şekilde rahatsız. Ama ortamdan dolayı, sessiz kalmayı tercih ediyor. Sadece benim çevremde AKP’ye o veren on seçmenden üç dört tanesi sessizce son olayları izliyor. Tek yorum yapmıyor. Neden sessiz? Çünkü fişlenebileceğini ve bunun ilerde bir işe girerken sorun olacağını düşünüyor. Bir de FETÖ’cü olarak damgalanmaktan korkuyor. (Sağcı ve dindar bir adam AKP’yi sert eleştirirse herkes onun FETÖ’cü olduğunu düşünür.) Korkuyor insanlar. Bazısı kamu kurumlarında çalıştığı için, tedirgin.
Ve Tayyip’in Başkanlığı yüzde elliyi aşmayabilir.
Niye anlattım bunları?
Belli etmiyor ama çoğu insanın canı sıkkın.
YORUMLAR
evet canı sıkkın olanlar var ama kesinlikle fetöcüler ve fetönün adamları Çakma kemalistler Ki; fetö Atatğürkten nefret ederdi; ve onun öldüğü günü kendine doğum günü ilan etmiştr!..KK.Atatür sevici değildir öyle olsaydı Atatürkün Posterini indireni partiden uzaklaştırırdı...işi açığa çıkaranı uzaklaştırdı..PKK empatizmanı emmi oğlu terörist bibi kızı terörist gebertildi..Anne desen Türk değil ermeni; Baba iranlı kısaca bizden değil,..sen niye korkuyorsun ki fişlenme olayı CHp de ve fetöde var ...Hangi ilin köyündensin bilmem ama gerçeklerin chp de kokmuyor senin chp fetönün sonunu getirecek sarıldıkça millet çok daha vuracak