- 559 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Şu Eşitlik Meselesi
Şu eşitlik meselesi... İlkokulda işlerdik denkliği eşitliği. Şimdi hayatı kavramak için bence biraz matematik bilgisi lazım. Küme içinde bulunan 7 elmayla 7 kitabın eşit olmadığı sadece denklik bakımından doğru bir önerme olduğu söyleniyordu bize. Hiç elmayla kitap eşit olur mu ? Biri bedenini doyuruyor, biri ruhunu. Dengeyi tutturamazsan huzurun kaçıyor... Kadın erkeğin aşağısındadır demiyorum, erkek kadının aşağısındadır da demiyorum, ikisi eşittir de demiyorum. Kitapla elmayı karşılaştırmak ne kadar gereksiz kaldı ki Ahmet’le Veli, Ayşe’yle Fatma eşit değilken... Olay şu; bence cinsiyetlere değer biçiceğinize iki cinse de hak ettiği değeri vermeli, önce insan(lık) ne de olsa...
YORUMLAR
farzımuhal
Cunku zaten normal hayatta istifade ettiginiz formal mantik (siyah beyaz) , bulanik mantik (gri) direk matematiksel dusuncedir..
Bir meseleyle alakali analizleriniz, sentezleriniz,tezleriniz,anti tezleriniz,nitel ve nicel gozlemleriniz , istatistikleriniz,yogun vakitlerdeki trafik ayarlamalariniz,isiklarin ayarlanmasi,havadurumu,deprem...
Matematigi hayattan cikaramazsiniz
Bazen hayati boyunca aritmetik ogretililmis olanlara aritmetigin matematigin sadece bir alt bransi oldugunu izah etmek gerekiyor..