- 568 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Yeniden yargılanmak mümkün mü?
Hukuk,ne yazık ki ülkemizde çok "konuşulan" ve fakat az bilinen bir alandır.
Tabi ki herkesin hakim,avukat ya da hukukçu olması mümkün değildir.Ancak bunlar olmadan da temiz bir "vicdana" sahip olmak,adil davranma kaygısı taşımakla da pekala mümkündür.
Mesela Fransa’da "ağır cezalık suçlar"da halk jürisi vardır.
12 kişilik komisyonda,3 ’ü hakim olmak üzere 9’u da halktan- ama "dürüstlüğü" titizlikle belirlenmiş olmak şartıyla-seçilmiş insanlar karar verebilmekteler.
Bu bağlamda şunu belirtmek isterim.
Haberlerde eski bazı önemli davalarda "yargılanmış" olanların,Yargıtayca yeniden yargılanmasının önü açıldığı sık sık vurgulanmaktadır.
Peki bu mümkün müdür?
Kesinlikle evet.
Ancak "şartlara" uymak koşuluyla.
Peki bunların yazıldığı yer veya mevzuat var mıdır?
Tabi.
1 Haziran 2005 yılında yürürlüğe giren Ceza Muhakemesi Kanununun 311.maddesi gayet nettir:
HÜKÜMLÜ LEHİNE YARGILAMANIN YENİLENMESİ NEDENLERİ
Madde 311 - (1) Kesinleşen bir hükümle sonuçlanmış bir dava, aşağıda yazılı hâllerde hükümlü lehine olarak yargılamanın yenilenmesi yoluyla tekrar görülür:
e) Yeni olaylar veya yeni deliller ortaya konulup da bunlar yalnız başına veya önceden sunulan delillerle birlikte göz önüne alındıklarında sanığın beraatini veya daha hafif bir cezayı içeren kanun hükmünün uygulanması ile mahkûm edilmesini gerektirecek nitelikte olursa.
Sade bir yurttaş gözüyle gördüğüm / anladığım budur .
YORUMLAR
Halk jürisi olayinin Türkiye'de uygulanmasi fikrini benimsemiyorum. Bu konuda Aynur'a aynen katilıyorum. Satın alinamayacak adam olsa bile bunu nasil bulup sececekler? Seçmekte usta olsa idiler diplerindeki yaverleri secerlerdi once... Saygılar.
sabri ayçiçek
Neden diye de sorarak.Güzel bir yıl dileğimle.
Yorum yazan değerli okur ve üyelere...
En kötüsü de sanırım bu kadar "güvensiz" olunması...Hem birbirimize hem de değişik kurumlara.Maalesef araştırmalar da bunu doğrulamaktadır:
28 AB ülkesi bir de Türkiye olmak üzere yapılan bir araştırmada en güvensizler ülkemiz insanı çıkmıştı.Düşünmeye,araştırmaya ve merak etmeye değer bu durum...
Ve adalet...
Bu hepimize lazım demekle yetineyim sadece.
Cezaevlerinde fetöcüler en fazla altı kişilik koğuşlarda kalırlarken diğer mahkumlar otuz kişi bir koğuşta kalıyor. Ve günü üçe bölüp gruplar halinde uyuyorlar. Fetöcülere ziyaret zamanı kitap götürebiliyorsun ama adi suçluya yeşil renk iç çamaşırı götürmek bile yasak vs. Yani garip uygulamalar ülkesi Türkiye. Halk jürisi işi ise umarım asla Türkiye'de uygulanmaz. Çünkü bu ülkede satın alınamayacak çok az insan kaldı. Bunları da "titizlikle" arayıp bulacaklarını hiç sanmıyorum. Yargı tamamen baskın gücün eline geçer. Tamamen diyorum bakınız.
Saygılarımla.