KİTAP FUARLARI VE SAHAFLAR
KİTAP FUARLARI VE SAHAFLAR YAHYA AKSOY
İnsanlık tarihinin belleği olan kitaplar,yeni insanlara ulaştıkca geçmiş bugüne ve geleceğe taşınır.Kültürler arası buluşma ve kaynaşma ile gelişen insanlık tarihi yeni boyutlara ulaşır.
Bu anlamda kitap fuarları ve eski kitapları satan sahaflar büyük önem kazanırlar.Heyecanla beklenen Ankara, İzmir, İstanbul, Adana, Erzurum,Bursa, Konya başta olmak üzere diğer illerimizde belirli aralıklarla ve sürelerle açılan "Kitap Fuarları" toplum ve devlet hayatına yeni pencereler açarlar.
Son yıllarda kitap fuarlarında sahafların da yer alması genç,yaşlı, meraklı ve araştırmacı, bilim adamı ve öğrenci buluşmasına önemli katkılarda bulunmaktadır. Duygu ve düşünce kaynaşması kitap fuarlarının en sıcak ortamını oluşturmakta.Toplumsal barışa katkı sağlamakta.
Sahaflar olmasaydı, İbn-Sina, Bruni, Gazali gibi büyük bilginlerin ve Kaşgarlı Mahmut’un " Divanü Lügat-it- Türk" eseri bulunamazdı. İbn Batuta ve Evliya Çelebi gibi büyük gezginlerin eserleri bulunamazdı. Ali Kuşcu ve Uluğ Bey gibi ünlü matematikçi ve astronomların eserleri gün yüzüne çıkmazlar ve geleceğe taşınamazlardı. Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Sahafların , dünya kültürihine hizmetleri büyük ve önemlidir. Araştırmacıların ilk başvaracağı yerler kütüphaneler ve sahaf arşivleridir.
İnsan okur ve okudukça duygu ve düşünceleri gelişir, yücelir, farklılaşır,dünyaya bakış açısı genişler. "Yüksek göklere çıkmak için gerekli merdiven ve kanat hep kitapların sayfalarından yapılmıştır" sözü geniş ve derin anlamlar içerir.
İlkokul, orta öğretim ve yüksek öğtetim öğrencileri ve öğretmenleri kitap fuarlarını dört gözle beklerler. İndirimli kitap almanın yanında yazar ve okur buluşması sıcak bir ortam yaratır.
Çocuk kitapları büyük bir merak ve heyecanla incelenir.Yazar - kitap ve okuyucu buluşması bir tatlı anı olarak hep canlı kalır.Konferanslarla toplusal aydınlığın, duyarlılığın , sevgi ve dostluğun gelişmesine katkıda bulunulur. Okuyucuların kitap alma ve yazarına imzalatma heyecanı unutulmaz anlar olarak belleklerde yer eder.
Eski kitap meraklıları da , tarihte iz bırakmış nadide olan eski eserlerin ilk basımlarını veya tıpkı basımlarını dört gözle, heyecanla ve merakla ararlar. Tıpkı bir kitap kurdu gibi kitaplar arasında günlerce dolaşırlar. Aradığı eski eseri bulan bir meraklının duyduğu mutluluğu ve heyecanı anlatmaya sayfalar yersis kalır. Kitap mutluluktur. kitap aydınlıktır.kitap insandır.
Her yeni kitap okuyan kişi yeni kişilerle tanışarak arkadaş olur.Bencillikte kurtulur. Toplumsal birey haline gelir. İnsan toplumla bütünleştiği sürece mutlu ve başarılı olur.Yalnızlıktan kurtulur, ruhen, aklen ve bedenen sağlığına kavuşur.
15 Ocak tarihine kadar ATO salonlarında açık olacak " Ankara Kitap Fuarı’na" ilgi büyük olmaktadır. 250 kitapevinin stant açtığı fuarda, kardeş ülke Kazakistan’ın konuk Devlet olarak yer alması da heyecanla karşılanmaktadır.
Çok sayıda Üniversitesi, ilk ve orta öğretim okulları, diplomatları ile Ankara , bu kitap fuarında buluşup kaynaşmalıdır. Kültür başkenti olmak için önemli konulardan birisi de kitap fuarlarıdır. Haydi Ankara kitap fuarına.
Kitap fuarlarına kucak açan kent merkezleri, özel bir değer ve imaj kazanırlar.
YORUMLAR
"...
Kitap mutluluktur. kitap aydınlıktır.kitap insandır.
..."
Denizcilikte KDV Neden yoktur(sıfır), bu gizlenmiş bilmeceyi çözecek İnsanı arıyorum...
Bu kanun çıkalı, yanılmıyorsam(2017-1984= 33) 33 Yıl oldu...
Yeni basım kitap kârları, ticaretçinin yetkisine verilmiş...
Sağlıkla kal...
kadiryeter Ocak,2016 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/160944-kitap-fuarlari-ve-sahaflar/
kadiryeter tarafından 1/7/2017 3:39:27 PM zamanında düzenlenmiştir.