- 764 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Türk Bayraklı Şehir Stadı Aydınlatma Direği
Trabzon Şehir Stadının kurulduğu yıla yetişemedim; ancak, çok sayıda değişikliğine ve gelişmesine yakînen şâhid oldum...
Son günlerde gözüm stadın aydınlatma direklerine çok takılıyor... dikildiği günleri ve gelişmeleri gözümün önüne geliyor ve içimden buruklanıp hüzünleniyorum... tıpkı, ecel döşeğinde yatan ağır hasta gibi görüyorum.
Bir gün, aydınlatma direklerinin tepesinde lambaları sökmeye çalışan işçi görürsem, anlayacağım ki; bizim hastanın ölüm salâsı veriliyor!.
O dört direğin ilki hangisidir bilir misiniz?... bende bir hâtırâsı var, unutur muyum...
Eski atış poligonu yakınındaki, yâni güneybatısındaki direk.
Ustalar tam yoğun çalışıyorlar... benim sevincim çok büyük... direk boyu yükseldikçe heyecan duyuyorum... yakınız ya bir bir-birimize. Her şey gözümüzün önünde gelişiyor.
Bizim mahalle esnaflarından biri olan Tevfikbey İlkokulu Müdür emeklisi bir kırtasiyeci(O.Y.) vardı; ömrümde ilk defa gördüğüm bir şey satıyordu dükkânının önüne koymuş... 1,5 Metre uzunluğunda ve ince bir yumurta kalınlığına yakın kalınlıkta Türk Bayrağı ağaç direği... başında da babası(şapka) var. Böyle bir bayrak direğim vardı; Sümerbank îmâlâtı saf yünden dokunmuş 120x180 Ebadının bir küçük boyunda idi...
Ustaların yanına gittim ve dedim ki; benim çok güzel bir Türk Bayrağım ve ağaçtan direğim var, getirsem size versem, bu direğin en tepesine asar mısınız?... “olsun, getir- asalım” dediler... koşup iki adımda Bayrağı kaptığım gibi hemen gelip teslim ettim... direk eklemeleri tam tepeye ulaştı ki; bende bir sevinç... havalarda uçuyor, Trabzon’da Türk Bayrağımı insan yapısı enyüksek yerdeki dalgalanmasını seyrediyorum... sevincim târif edilemez... Bayrak, aylarca burada dalgalandı durdu...
Öyle ki, uc kısımları purçuklanmaya başlamıştı... bir gün bakarım ki, bayrağım haklı olarak indirilmiş; ustalara sordum... bayrak eskidi daha kullanılmaz amma direği duruyorsa verir misiniz?... dediler; “bilmiyoruz nerededir”... ve ümîdi kestim... bir daha sormadım... amacıma ulaşmanın gururunu doyasıya yaşadım... yaşıyorum...
Şimdi, bu direklerde gözüm... meşalenin kuruluşu, gelişmesi ve kaldırılışı ayrı çok ayrı bir hikâye...
Çâresizce bakıp bekliyor... bekliyorum.
Sağlıkla kalınız...
kadiryeter Kadir Yeter.
02.01.2017 Pazartesi. Kavakmeydan Mah. TRABZON.