- 588 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UZMANLAR KONUŞUYOR
TEK PERDELİK VE TEK SAHNELİK GERÇEK BİR TİYATRO.
SAHNE: Bildiğiniz bir tv tartışma programının sahnesi işte.
OYNAYANLAR:
ORD. PROF.DR. TEMEL HEMSİTAVA : 60 Yaşlarında bir beni Adem. Galata Köprüsünde Balık Lokantası işletiyor.
PROF DR. RUHİ KAYMIŞ: Stratejist ve gazeteci…Boş zamalarında kabzımallık yapıyor. 55 Yaşlarında.
PROF.DR HANDAN MAYDONOZ: Yaşını tespit edemedik. Ne gibi hobileri olduğunu da anlayamadık.
SUNUCU: Her iki elini de bir trafik polisi gibi kullanan oldukça şirin bir hatun. Yaklaşık 40 yaşlarında. Oldukça şirin birisi
YENİ SUNUCU: Herhangi bir hatun işte.
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI: Onu tarif etmenin imkanı yok.
*********************************
SUNUCU-Değerli izleyicilerimiz. ‘’Akıl akıl, gel peşime takıl’’ Programımızda bu gün çok önemli konuklarımızla birlikte Fırat Kalkanı ve Rus Büyükelçisinin öldürülmesi konusunu masaya yatıracağız. Konuklarımız : Kumkapı Balıkçılar Halinden Ordinaryüs Profesör Doktor Temel Hamsitava..Hoş geldiniz sayın Hamsitava…
HEMSİTAVA-Hoş bulduk..Yalnız bir düzeltme yapayım Hamsi tava değil..Hemsitava…
SUNUCU-Çok özür dilerim..Önümdeki notta Hamsitava yazıyor. Hoş geldiniz sayın Hemsitava…İkinci konuğumuz Ortadoğu, Yakındoğu, Kuzeydoğu ve Güneydoğu uzmanı stratejist Prof Dr. Ruhi Kamış…Hoş geldiniz Sayın Kamış.
KAYMIŞ-Arkadaşım ! O gözlüğü değiştirin artık. Kamış değil..Kaymış…
SUNUCU-Çok pardon sayın Kaymış… Siz de hoş geldiniz… Ve üçüncü konuğumuz İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Gastroentoroloji Ana Bilim Dalı üyesi Handan Maydanoz…Hoş geldiniz sayın Maydonoz…
MAYDONOZ-Hoş gördük şekerciiim. Bu gün fıstık gibisin maşallah. Bak kıskanıyorum seni. O yaşam koçunun adresini ver de bir de ben uğrayayım ona.
SUNUCU- Evet sayın seyirciler. İlk sözü sayın Hemsitava’ya veriyorum…Hocam ! Bize biraz Fırat Kalkanını anlatır mısınız?
HEMSİTAVA-‘’Nesuni anlatayum. Yıllardır kıçımızı yırtayruz kalkan, deniz paluğudur, tatli suda kalkan’’ olmaz diye.
KAYMIŞ- İtiraz ediyorum. Ne demek tatlı suda kalkan olmaz. Bu söylediğiniz Arşimet kanununa aykırı bir kere. Suyun kaldırma kuvveti denen bir şeyi duymadınız sanırım.
HEMSİTAVA- Ula baa bak…Ben gonuşurken lafimi pölme yoksa seninnnn.
SUNUCU- Sayın Kaymış lütfen…Hocam sanırım başka bir kalkandan bahsediyor. Değil mi hocam?
HEMSİTAVA- Yaaaniii…Biz de piliyruk herhalde suyun galdirma guvveti olduğuni.
MAYDANOZ- Ay ciddi misiniz? Bizim Rıdvan’a söyleyim bol bol su içsin o zaman.
HEMSİTAVA- Sayın Maydonoz. Lutfen sözümü çesmeyin. pen sizin sözunuzu çestim mu hiç?
MAYDONOZ- Ben daha konuşmaya başlamadım ki sözümü keseniz.
HEMSİTAVA- Olsun..Siz yine de yırtık dondan çıkar gibi lafuma dalmayın. Pırakın pitireyum. Bir eleştiruniz var isa sonra yapin.
SUNUCU- Siz onlara aldırmayın sayın Hemsitava. Bana anlatın. Ben sizi can kulağı ile dinliyorum. Evet...Fırat Kalkanı diyorduk…
HEMSİTAVA- Fırat’tan bir dena kalkan çıksın Ha pu profesörlükten istifa ederum. Yok efendim yok…Fırat’ta kalkan malkan yok. Nereden çıkarurlar bu bilim dişi hurafeleri bilmem. Hani inci kefalı filan deseler anlayacağum da kalkan? Çüşşş yani.
SUNUCU- Yani sizce halkımız kandırılıyor mu?
-HEMSİTAVA- Elbette aldatılay. İnsanları Fırat’ta kalkan olduğu gibi hiçayelerle aldatmanın vebali çok buyuktur.
SUNUCU- Peki..Şimdi de sayın Kaymış’ın görüşlerini alalım. Sayın Kaymış. Siz, sayın Hemsitava’nın görüşlerine ne diyeceksiniz?
KAYMIŞ- Sayın Hemsitava demogoji yapıyor efendim. Biraz sonra yapacağım açıklamalardan sonra da bakalım profesörlükten istifa edecek mi?
Şimdi sorarım size sayın Hemsitava. Atamız Ertuğrul Gazinin babası Süleyman Şah, yaptığı bir savaşta bir ırmakta boğulmamış mıydı? Yıllar sonra o savaşta elinde tuttuğu kalkan da o ırmağın suları içinde bulunmamış mıydı? O ırmağın adı da Fırat değil miydi? Bu durumda Fırat Nehrinden çıkan o kalkan Fırat Kalkanı olmaz mı?
MAYDONOZ- Ama o Fırat değildi ki? Dicle Nehri değil miydi? Yani diziden aklımda kaldığı kadarıyla öyleydi.
SUNUCU- Bir dakika...Burada sözü sayın Maydonoza bırakmam gerekiyor zira çok önemli bir noktaya temas etti. Evet Sayın Maydonoz. Sizi dinliyoruz.
MAYDONOZ- Gördüğünüz gibi burada değerli uzman arkadaşlarım tam bir yanılgı içindedirler. Aslında elbette bir kalkan vardır ama bu kalkanın Fırat’la ilgisi yoktur. Kalkan, Antalya ilimize bağlı oldukça şirin bir ilçe olup daha önce Kaş ilçesine bağlı bir belde iken şimdi bağımsız bir ilçe olmuştur. Az ilerisinde de Demre vardır. Demre’de kim var peki? Tabii ki Noel Baba.
HEMSİTAVA- Bizim Noel diye bir babamız yoktir. Kabul etmeyrum.
KAYMIŞ- Bu Noel Baba dedikleri aslında İşid’in kurucusu Nail bin Abdullah el Tellaldır. Sakallarına dikkat edin. Aynen İşidciler gibi sakalları var adamın. Hediye mediye ayağına teröristlere silah ve malzeme yardımı yapıyor. Ben bu konuda devletimizi o kadar uyardım. İndirin şu puştun uçan geyiklerini, kızaklarını diye ama neymiş efendim uluslar arası bir krize sebep olurmuş. Olursa olsun efendim. Cürümleri kadar yer yakarlar netice itibariyle.
MAYDONOZ- Ay yazık yaaa. Dokunmayın Noel Baba’ya. Onun kimseye zararı yok. Asıl tüm domuzluklar Fetö’nün başının altından çıkıyor.
HEMSİ TAVA- Ben o Fetönün zaten. Biiippp Biiippp. Biiiippp.
SUNUCU- Sayın Hemsitava lütfen. Canlı yayındayız. Reklam girdiğimizde bol bol sallayın ama şimdi olmuyor yani.
Neyse… Şimdi sayın uzmanlar. Fırat Kalkanı konusunu hallettiğimize göre şu Rus Elçisinin vurulması konusuna dönelim.
MAYDONOZ- Ay kız kime vurulmuş yine çapkın?
SUNUCU- Öyle vurulma değil sayın Maydonoz. Duymadınız mı. Adamı tabanca ile vurdular.
MAYDONOZ- Ay deme kıızzz. Ne zaman? Kim vurdu?
KAYMIŞ- Kim vurdu değil efendim. Fail biliniyor. Bu seferki cinayette maktul kim vurduya gitmedi yani..
HEMSİTAVA- Ula haçan pilmeysun daha adamin vurulduğuni bile, oyleyse ne pok yemeye geleysun ha buraya konu hakkinda gonuşmak için a kot kafali kari?
MAYDONOZ- Bana bak bana. Ağzını caaart diye yırtarım senin. Kot kafalı sana benzer. Duymadık işte n’aapalım?
SUNUCU- Sayın Kaymış..Sizden başlayalım. Bu konuda ne diyeceksiniz?
KAYMIŞ- Efendim, Rahmetli elçiyi kesinlikle Ruslar bizzat kendileri öldürdüler.
SUNUCU- Haydaaaa…Şimdiye kadar pek çok iddia duydum ama bunu ilk kez siz dile getiriyorsunuz. Peki sebep?
KAYMIŞ- Efendim, Türkiye ile savaşma hakkını saklı tutmak için tabii ki?
SUNUCU- Anlamadım. Biraz açar mısınız?
MAYDONOZ- Ay burada mı açacak? Seksen milyon insan bizi izliyor kız..Ayıp olmaz mı?
SUNUCU- Öyle değil ya… Evet sayın Kaymış…Savaşma hakkını saklı tutmak için dediniz. Bunu az açar mısınız?
KAYMIŞ- Yani efendim Bizim Türkiye şu pkk-pyd konusunda bir türlü karar veremedi ‘’ABD nin mi yoksa Rusya’nın mı yanında olayım. ‘’ diye…Yani aslında Türkiye de haklı. ABD nin yanında olayım diyor, ABD ‘’Pyd bizim dostumuz , feda olsun postumuz’’ Diyor. Rusya’nın yanında olayım diyor; Rusya hem Bayırbucak’ta Türkleri, hem de Halep de Müslümanları katlediyor. Aşağı tükürse sakal, yukarı tükürse bıyık.
HEMSİTAVA- Ula o da karşiya tukursun daaa.
KAYMIŞ- Sayın Hemsitava lütfen..Ben sizi bölmedim. Lütfen saygı gösterip dinleyiniz.
SUNUCU- Evet yani. Bırak da adam yumurtlasın ne yumurtlayacaksa…
KAYMIŞ- Efendim sonunda Türkiye ‘’ Öyle de battık, böyle de battık’’ diyerek Rusya’nın yanında yer aldı. Lakin Rusya tedirgin. Türkiye ya tekrar ABD ye dönerse…İşte bunun önüne geçmek için kendi elçilerini kendileri vurdurdular. Olur da Türkiye tekrar ABD ye dönerse ‘’ Ulan siz bizim elçimizi öldürmüştünüz ‘’ Diye Türkiye’ye savaş açacaklar.
SUNUCU- Vay anasını sayın seyirciler. Şeytanın aklına gelmez böyle bir hinlik.
KAYMIŞ- Ama Rusların aklına gelir.
SUNUCU- Bu durumda Rus elçisini öldüren Mert Aslantaş Fetöcü filan değil, doğrudan doğruya Rus Ajanı mı?
HEMSİTAVA- Ula olir mi hiç? Heruf bal cibi Fetöci. Her haliyle bellu zaten Fetöci oldiği.
SUNUCU- Nasıl belli sayın Hemsitava. Açıklar mısınız?
HEMSİTAVA- Ula herşeydan once herif siyah takim elsibe ciyey.
MAYDONOZ- Ay inanmıyorum. Siyah takım elbise ha? Siyah takım elbiseyi nereden bulmuş ki? Yani siyah takım elbise giyiyorsa sayın hocam kesinlikle haklı, adam Fetöcüdür.
HEMSİTAVA- Teşeççür ederum sayın Meydanoz. Ama sadece bu kadar değul. Heruf Söçe ilçesinde bir Anadoli lisesi mezuni.
MAYDONOZ- Olamaz… Devlete ait bir Anadolu Lisesi mezunu demek… Bariz bir şekilde Fetöcüdür o zaman.
HEMSİTAVA- Dahasi da var. Polis Mesleç yuksek okili mezuni pir polis ha bu gaybananın katili.
MAYDONOZ- İşte bu…İşte bu delil adamın kesin Fetöcü olduğunu gösteriyor. Bir polis, Otelcilik ve Turizm Meslek Yüksek Okulundan değil de Polis Meslek Yüksek okulundan mezun olmuşsa mutlaka Fetöcüdür.
KAYMIŞ- Efendim, biz katilin Fetöcü olmadığını mı söyledik? Katil elbette Fetöcü. Bu olayda Fetö ile Rusya birlikte hareket ediyorlar zaten. Rusya taşeron olarak Fetö örgütünü kullandı. Öte taraftan katilin Fetöcü olduğunun en büyük delilini de ben söyleyeyim: Adam siyah takım elbise yanında beyaz gömlek ve siyah kravat bile takıyormuş. Ayrıca Körfez dersanelerine de gitmiş.
SUNUCU- Ama sayın Kaymış. Ben de lise yıllarımda üniversite sınavlarına hazırlanmak için Körfez Dersanesine gitmiştim.
HEMSİTAVA- Ula o zaman sen da Fetocisin daaa.
SUNUCU- Sayın seyirciler ! ‘’ Akıl akıl, gel peşime takıl’’ Programı Reklamların ardından tüm hızıyla devem edecek. Şimdi kısa bir ara veriyoruz.
O kısa aradan sonra program yeni bir sunucuyla devam eder.
YENİ SUNUCU- Evet sayın seyirciler…Eski sunucumuzun aniden doğum sancıları başladığı için acilen hastaneye kaldırıldığından programa kaldığımız yerden benimle devam ediyoruz. Ben sözü, bu konuda hiç konuşmamış olan sayın Maydonoz’a bırakıyorum. Buyurun sayın Maydonoz.
MAYDONOZ- Bu gün o büyükelçiye sıkılan kurşun aslında Türkiye- Etiyopya dostluğuna sıkılmış hain bir kurşundur. Etiyopya ile olan dostluğumuzu kıskanan o menfur Emel’i şiddetle kınıyorum. Zaten benim Rıdvan ile yakınlaşmamı kıskandığı için de kınamıştım Emel’i.
YENİ SUNUCU- Etiyopya ne alaka şimdi? Ölen elçi Rus elçisiydi.
MAYDONOZ- Olsun… Maksat Emel’i kınamak…Burada seksen milyonun huzurunda şiddetle kınıyorum.
YENİ SUNUCU- Sayın seyirciler ! Sayın Baba muhalefet partisi genel başkanı telefonla programımıza bağlandı. Şimdi onu dinliyoruz. Bakalım konuyla ilgili bizlere neler söyleyecek?
BABA MUHALAFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Sayın sunucu. Bu olayda asıl aydınlığa kavuşturulması gereken noktayı hep göz ardı ediyoruz.
YENİ SUNUCU- Nedir efendim o göz ardı ettiğimiz husus?
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Elçiyi öldüren o polise silahı kim verdi?
YENİ SUNUCU- Evet yaaaa. Bunu atladık hep. Doğru. Bir polis memuruna silahı kim verir?
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Di mi ama? Bir polis memurunda tabancanın ne işi var?
YENİ SUNUCU- Çok teşekkürler sayın Baba Muhalefet Partisi Genel Başkanım… Sorunuzu duydu değerli uzmanlarımız. Bakalım ne diyecekler?
Evet sayın uzmanlar… Baba Muhalefet Partisi Genel Başkanımızı duydunuz. Ötün bakalım? Bir polis memurunda tabancanın ne işi var?
KAYMIŞ- İşin doğrusu benim de bir türlü cevaplayamadığım soru bu. Polis ve tabanca…Asla yan yana olmaması gereken kelimeler.
HEMSİTAVA- Orayi penum da aklim almadi. Ula itfaiye hortimi olsa neysa. Tak peline cez.Kimsenanin tiggatını çekmez. İllevelaçin polis adamda tapancanun ne işi var?
MAYDONOZ- Kesinlikle o menfur Emel vermiştir. Ondan her şey beklenir.
HEMSİTAVA- Ula ha bu pokyiyenun Emel’i oyle her onune celene verey mi?
MAYDONOZ- Ah, siz bilmezsiniz onu. Ondan her şey beklenir.
YENİ SUNUCU- Evet sayın seyirciler… Gördüğünüz ve işittiğiniz üzere olaydaki en karanlık ve acele aydınlığa kavuşması gereken nokta ‘’ O silahı o polise kim verdi?’’ Sorun bu kadar acil ve önemli ama maalesef bir cevabı yok. Her ne kadar tüm şüpheler Emel üzerinde toplanıyorsa da olay yargıya intikal ettiğine göre…Pardon…Sayın Maydonoz ‘ Olay yargıya intikal etti değil mi?
MAYDONOZ- Etmez mi efendim. O Emel’i sürüm sürüm süründüreceğim.
YENİ SUNUCU- Evet..’’ O silahı o polise kim verdi’’ Sorusunun en büyük şüphelisi Emel… Alemde ‘’Menfur Emel’’ olarak tanınan bu kadın ile ilgili olarak olay yargıya intikal ettiği için daha fazla konuşamıyoruz.
Pardon…Siz de anladınız mı sayın Baba Muhalefet Partisi Genel Başkanı?
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Emel’i anladım ama valla düşünmekten beynim çatladı. O silahı o polise kim verdi? O kısmı anlayamadım…
YENİ SUNUCU- Sayın Baba Muhalefet Partisi Genel başkanım ! İsterseniz şöyle yapalım. Siz anladığınız zaman gelin buraya, bir program da sizinle yapalım ve anlatın bize
İlave edeceğiniz bir şey var mıydı?
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Evet var…Değerli yorumcular bir noktayı daha atladılar. Mesela katil neden canlı yakalanmadı?
YENİ SUNUCU- Evet..Çok önemli bir soru. Peki bunun cevabı var mı sizde?
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Olmaz mı? Elbette var. Katil, bize, yani baba muhalefete mesaj veriyor: ‘’ Eğer başkanlık sistemine hayır demeye devam ederseniz biz de böyle Rus büyükelçilerini vurmaya devam edeceğiz’’ Diye
HEMSİTAVA- Mantikli.
KAYMIŞ- Evet..Bence de mantıklı.
MAYDONOZ- Bence süper mantıklı.
YENİ SUNUCU- Tabii ki böyle tehdit ve şantajlara boyun eğmeyeceksiniz değil mi efendim?
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Benim adım… Hay Allah yahu benim adım neydi?::Neyse o kısmı boşverin. Ben adamın ana..anaa…
YENİ SUNUCU- Anladım efendim.
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Öyle Rus Büyükelçisi öldürmekle bizi yıldıracaklarını sananlar avuçlarını yalarlar. Benim adım…Hay Allah yahu neydi benim adım?
YENİ SUNUCU- Anladım efendim.
HEMSİTAVA- Haçan canli yagalansaydu bulbul cibi ottureceklerdi.
KAYMIŞ- Herifin cesedinden yetmiş iki kurşun çıkarmışlar. Özel Harekat resmen kevgire döndürmüş katili.
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Bakın bu da önemli bir sorun. Özel harekat polisine o silahları kim verdi?
MAYDONOZ- Adamın bülbülü ötmemiş diye mi onca kurşun sıkmışlar? Yazık kııızzzz.
YENİ SUNUCU- Sayın seyirciler…Fırat Kalkanı ve Rus Büyükelçisinin öldürülmesi olayını masaya yatırdığımız ‘’Akıl akıl gel peşime takıl’’ Programı burada sona eriyor. Son bir cümle almak için sözü Baba Muhalefet Partisi Genel Başkanına bırakıyorum. Buyurun efendim.
BABA MUHALEFET PARTİSİ GENEL BAŞKANI- Vatandaşlarımız şuna emin olsunlar ki bu işin arkasını bırakmayacağız. O silahi o polise kimin verdiğini mutlaka bulacak ve bunun hesabını iktidardan soracağız. Bir polis memuruna silah vermek ne demekmiş görecekler. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın
YENİ SUNUCU- Çok teşekkürler sayın genel başkan. Bir dahaki ‘’Akıl akıl gel peşime takıl’’ Programında yepyeni bir konuyu masaya yatırıp ırzına geçmek üzere şimdilik iyi geceler diliyorum.
YORUMLAR
:) çok bipli bir o kadarda dipli proğram..yüreğinize sağlık abim burada biraz Kayseri işinin tam tersi olmuş anayı baba diye bize yedirdiniz :) o çamdan pardon makiden olsa olsa noel geyiği olur efendim ...Konuşurken ya elini yuvarlar, o yapar ; ya sağ kaşıyla indirme bindirme yapar gözüne...Kaşı ve gözüyle konuşan erkeğe ne denilir :) konuşur da konuşur gaf yapar frikik verir ...Polisin eline silahı kim vermişmiş :) Polisin eline ne verilecekti ; mikrofon mu verilecekti testisi kırık !...kırık testiyle su taşınır mı sofraya;taşınmaz ...böylesi bir soruya milletinde şu cevabı vermesi gerek " sayın P/K.K ; kasetle gelenin arkasını kim tuttuysa TBMM masasına kim yatırdıysa " polisinde eline silahı o kişi vermiştir " ..selam ve muhabbetle abim !