FLAMİNGOLAR VE DİPLOMATLAR !
FLAMİNGOLAR VE DİPLOMATLAR ! YAHYA AKSOY
Kuşlar ile insanlar ve varlık felsefesi tasavuf arasında çok yakın bir bağ bulunmaktadır. İnsanlar yeryüzünde yaşarken ,kuşlar ise hem gök yüzünde hem de yer yüzünde yaşamlarını sürdürebilirler.Kuşlar, insanda var olan "uçma" duygusunu" simgelerler. Bu duygu türkülere yansır. Koca Yunus,"Dağlar ile taşlar ile seherdeki kuşlar ile çağırayım Mevlâm seni" der.
Dağları, ovaları ve okyanusları aşarak tüm atmosferin havasını duyumsayarak gözlerini dünya renkleriyle ve benliklerini atmosfer kokularıyla besleyerek geliştİren nadide kuşlardan birisi de FLAMİNGOLARDIR. Renklerini ve beslenmelerini doğadan ,seslerini atmosferden alırlar.Bütün bu eşsiz güzellikleri benliklerinde toplarlar.
Ülkeler arasında mekik dokuyan ,barış ve dostluk temsilcileri diplomatlar da tıpkı kuşların hası flamingolar gibidirler. Bilgileri, birikimleri ve seçkin eğitimleri ile ülkelerini bir başka ülkede temsil eden, devletler ve toplumlar arasında iyi niyet elçileri olan diplomatlar özel ve özgün insanlardır.
Yıllar önce yazdığım ve "Yerel Medya Ödülü" alan " Göçmen Kuşlar" makalemde anlattığım, Bodrum’da yaşanmış bir flamingo öyküsünü burada ifade etmek isterim.
Her yıl havaların ısınması ile birlikte , Bodrum yöresinde balıkçıl kuşların yaşama ortamı buldukları Bargilya - Tuzla Koyu’na, çok sayıda eşine az rastlanan flamingo akın eder ve altı aydan fazla burada doğaya ve insana eşsiz güzellikler katarlar.
Yabancı ve yerli çok sayıda insanın geldiği Bodrum yöresine, tıpkı göçmen kuşlar gibi, mevsimlik işçiler de çalışmaya gelirler. Yıllar önce, yöreye geçici olarak gelmiş işçilerden birisi , eline bir gün tüfeğini alır ve hiç tanımadığı flamingolara pusu kurarak, tüfeğiyle ateş eder. Bunu gören ve flamingolarla ve diğer balıkçıl kuşlarla dost olarak yaşayan yöre halkı , bu kişiden davacı olur. Onu hemen yakalayarak jandarma karakoluna teslim ederler.
Hakim karşısına çıkarılan ve av yasağına uymayan bu vatandaşa hakim sorar:
"Sen ,neden av yasağına uymadın ve dünya güzeli bu güzel filamingolardan ne istedin de onlara tüfekle ateş ettin ? Bu nadide kuşlar senede belli zamanlarda , kısa sürelerle Bodrum yöresine misafir olur ve giderler. İnsan misafirine ateş eder mi ? Ülkemizin ve bizim misafirimiz ve konuğumuz olan bu sevimli kuşlar aynı zamanda yerli ve yabancı tüm insanların sevgili dostlarıdır. Ülkemiz turizmine de katkıları olmaktadır."
Vatandaş şöyle cevap verir: " Sayın hakim bey, ben av yasağını bilmiyordum.çocuklarıma et yedirmek için bu kuşlara ateş ettim.Beni affedin , en büyük özürü diliyorum. Kuşların da affına sığınıyorum.Bir daha tövbeler olsun bu hataları yapmayacağım hakim bey..."
Hakim : " Bak bir daha flamingolara zarar verirsen seni hiçbir zaman affetmem,Daha büyük cezalara çarptırırım.O güzel misafirimiz- konuğumuz kuşlara , bir gramlık etleri için kıymayacaksın. Çocuğuna kasaptan et alman için sana para veriyorum. Doğa harikası bu nadide kuşları hep beraber korumak en büyük vatandaşlık görevidir..."
Vatandaş: " Hakim bey, sana namus sözü veriyorum. bilmeyerek hata etmişim ve suç işlemişim. Bundan sonra bir daha hiç bir zaman bu hatalara düşmeyeceğim..."
Rusya Federasyonu Ankara Büyük elçisi iken haince ve kalleşçe katledilen sayın Karlov, Ülkemizin ve Türk halkının misafiri durumunda idi. Ülkemizin iyiliği için diplomat olarak görev yapan Sayın Karlov’un üstün hizmetleri bilinmekteydi.Barış ve dostluk uğrunda iyi niyetini ve üstün diplomatlığını en güzel şekilde kullanmaktaydı.
Yıllar önce Bodrum yöresine misafir gelen Flamingoları tüfekli vurmak isteyen kişi nasıl sonradan pişman olduysa ,acaba sayın büyük elçiyi tabancayla ve ölüm kasdıyle bilerek vuran ,insanlıktan nasibini almamış alçak katil yargılansaydı neler diyecekti?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.