- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ'NİN JEOSTRATEJİK VE JEOPOLİTİK KONUMU
Türkiye Cumhuriyeti devleti bu çalışmamızda jeostratejik vede jeopolitik konum olarak ele alınmıstır. Devlet olarak her yanı denizlerle çevrili olan ülkemiz,sınır komşu devletleriyle uluslararası düzeyde sağlam bir ilişki içerisindedir.Konumu itibari ile Asya ve Avrupa kıtaları arasında bir köprü vazifesi görmektedir,hem ekonomik hemde siyasi olarak bürokrasinin sağlamış olduğu koşullar doğrultusunda ülkeler arasında bir anlaşma vede dostluk bağı sağlanmaktadır.Güncel vede yenilikçi projelere adım atan vede teknolojiyi kullanarak gelişmiş donanımlara sahip olan ülkemiz’in her geçen gün büyüyen ekonomisi, iş gücü istihdam seviyesi, refah düzeyi vede sağlık koşulları daha iyiye gitmekte vede gelişmekte olan ülke sıfatının bir adım önüne geçerek gelişen vede gelişmekle birlikte büyüyen bir ülke konumunu elde etmektedir.Kendi iç yapısında sükunet vede barışı sağlamaya yönelik politikalar geliştiren ülkemiz dış dünya devletlerininde huzura vede sükunete kavuşması için birçok protokoller vede anlaşmalar imzalamıştır.Ekonomik bağlamda vede kültürel manada birçok yeniliklere imza atmış ülke içerisinde turizm sektöründe yenilikçi politikalar belirlemiş bu hususta da çalışmalarına yön vermiştir.Dış borcu minimize etmek gayri safi milli hasılayı maksimize etmek için birden çok politikalar belirlenmiş,kayıp kaçak sorununun çözülmesi için harekete geçilmiş haksız kazanç elde etmenin önüne geçilmiştir.Eşit seviyede dağıtılacak olan milli gelirin refah seviyesi düzeyini dahada rahatlatması için gerekli tedbir vede önlemler alınmıştır.Kendi içinde her türlü terör faaliyetlerine karşı amansız bir mücadele başlatmıştır.Terörün her türlüsüne karşı başlatılan bu topyekun harekat ülke vatandaşlarınında duyarlı yaklaşımları neticesinde başarılı bir şekilde devam etmektedir.15 Temmuz gecesi bu aziz milletin bir olduğunu birlikte olduğunu bu vatanın her karışının mukaddes olduğunu vede her vatandaşın canını seve seve verebileceğini çok net vede açık bir şekilde gözler önüne serdi.Ülke vatandaşları her ne görüşte olursa olsun vatan için tek yürek oldu bunu tüm dünya basını da en net bir şekilde görmüş oldu.İçerisinde her türlü olumsuz faaliyetlerle uğraşa dururken kendi sınırındaki ülke vatandaşlarını da unutmayıp sınır kapılarından on binlerce masum sivil vatandaşın ülkeye rahat bir şekilde giriş yapmalarını sağladı.Zengin fakir demeden inançlı inançsız demeden ecdadı Fatih gibi insan onuruyla yaklaştı hiçbir ayrım gözetmeksizin kucağını açtı çünkü insana insan olarak değer veren bir ülke idi konumu itibari ile her ne kadar ateş çemberinin içinde bulunsa bile bu büyük vede şanlı devlet elbet bu acı dolu günleri de arkasında bırakacaktır.daima mazlumun yanında olan ülkemiz hep masumu koruyacak vede masumun haklı sesi olacaktır.Bugün Halep’te,Gazze’de,Arakan’da,Türkistan’da vede acı çeken bütün müslüman coğrafyasında bir bekleyiş var bir kurtarıcı aranıyor akan kanın akan göz yaşının hesabının sorulacağı bir gün beklentisi var o gün elbet gelecektir sabır sükunet vede metanetle beklenen o gün gelecektir, tekrar bahar gelecek toprağa tohum serpilecek akan göz yaşının yerini bir damla su acı dolu çığlıkların yerini ise çocuk kahkaları dolduracaktır.İşte o gün zalim dize gelecek hüküm ancak vede ancak inananların vede inanmış olanların olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.