- 532 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN BUYUM !
Ben makalelerimi kendi bakış açıma göre yazarım. Bunu yaparken de muhtemel tenkitleri dikkate almam. Elbette yazdığım makalelerden memnun olacaklar olduğu gibi, memnun olmayanlar da olacaktır. Bundan tabii ne olabilir?
Ancak memnun olmayanların, insaf ölçüsü ile mütenasip olmayan eleştirilerine, elbette ki diyeceğim var. Yani edep dışı, ahlak dışı ve taraf tutma taassubu içinde yapılan eleştirilere cevap vermemek, bir zafiyet olarak mütalaa edilebilir. Onun için şahsıma haksız isnatlarda bulunan herkese genel anlamda bu makalemle cevap vermeyi münasip gördüm. Hemen belirteyim ki, ben hiç kimsenin keyfi için kalemimi susturmaya tevessül etmem. Haksızlığa, vefasızlığa ve ahlak dışı söylem ve davranışlara karşı kalemimin en sivri ucunu gerektiğinde, gerektiği şekilde kullanmaktan da geri durmam. Herkes bilsin ki insanlar düşüncelerinde elbette hürdür. Ama bu hürriyeti kullanmak edep ölçüleri içerisinde olmalıdır. Edep dışı kullanılan hürriyetlere karşı, edebi hatırlatmak da hürriyetin diğer bir yönüdür.
İnsanları terbiye etmenin yolu, tabii ki nezakettir. Nezaketi tırmalamak ise terbiyesizliktir. Bunu herkesin bilmesi gerekir, sanırım. Yani sütre gerisinde insanlara hakaret etmek, kötü söz kullanmak er kişilerin işi değil, korkakların işidir. Nazik davranmak insan olmanın gereğidir. Karanlıkta yumruk sallamanın hiç kimseye faydası yoktur. Söylenecek bir söz varsa da, o aleni ve çekinmeksizin söylenmelidir.
Beğenilmeyen makalem elbette sorgulanmalı, gerekçeleri araştırılmalı, ondan sonra hakkımızda hükme varılmalıdır. Birilerinin nasırına basmış olmamdan dolayı, hırs içinde edebe mugayir bir şekilde esip gürlemenin faydası yoktur. Çünkü bugün düşman ve haksız görülenler, yarın haklı çıkabilirler. O zaman haksız tarizlerde bulunanlar, mahcubiyet içerisinde kalırlar. Yani düşman görünenler yarın dostunuz olabilir. Onun için tenkitlerde ifrat ve tefritten uzak durulmalıdır. İnsaf ölçüsü içerisinde her tenkide açık olduğum da bilinmelidir.
Ancak nasıl olsa tanınmıyoruz, bilinmiyoruz diye rumuzla yapılan haksız istinatlara da evet diyemem. Zira benim anlayışımda haksızlığa isyan esastır. Hiç kimse yaptığının yanına kâr kalacağını sanmamalıdır. Bugün gizli kalan, yarın alenileşir. O zaman da haksız ithamda bulunan insanlar! mahcup olurlar. Her insanda olduğu gibi bende de elbette kusur bulunabilir. Çünkü kusursuz olan sadece Allah(cc)’tır. Ancak hiç kimse kendi kusurunu görmeden, benim gözümde direk aramamalıdır. Bu düşünceler içerisinde, isim vermeden müstear adla bana hakarette bulunanlara şimdilik ‘’ Kem söz sahibine aittir, terbiyeli olmak en güzel meziyettir demekten ibarettir demekle yetiniyorum. Ne yapayım? Ben buyum!
Yazıma Karacaoğlan’ın ‘’Mecliste arif ol kelamın dinle. El iki söylerse sen birin söyle. Elinden geldikçe iyilik eyle. Hatıra dokunup kırıcı olma’’. Sözü ile tamamlıyorum. Anlayan anladı.’’Anlayana sivri sinek saz’’. Saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.