- 3124 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNE MEKTUP YAZABİLMEK...
Baharın tam geldiği şu günlerde,Mevsimlerin insan ilişki ve etkileşimlerini küçümsememek lazım..
veya en azından kendim için bunu söyleyebilirim..yani mevsimler beni çok etkiler..
son baharda hüzün dolarım nedense,kışları karamsar olurum,ilk yaz beni canlandırır..
hele yaz geldimi keyfimden yanıma varılmaz..
işte bu yüzdendirki mart bitip nisan göründümü deli depreşik yüreğim çoşar..
Bu yüzdendirki her mevsim değişiminde kendime mektup yazarım..
Yazın yazdığımı kış başı okurum..vay bee derim kendime ben harika neşeli bir insanmışım,
şimdi neden alıngan ve kırılganım.....?
veya kışın sıkıntısında yazdığımı yaz başı okurum..off derim kendime ben ne alıngan ve agresifmişim..
ve bunlar ben olan beni tanımamı ve yardım etmemi sağlar..
en güzel yardım insanın kendisine ettiği objektif yardımdır..
kendimle barışık bir kişi olarak sizden bunu denemenizi tavsiye ederim..ciddi faydası vardır bu yazımların..
bir kere hata yenilemesini engeller insanda...kendiyle ,hata ve sevaplarıyla yüzleşir insan..
neleri ertelediğini fark eder veya neleri abarttığını..
bir nevi kendine mektup yazmak aynadır kişiye..
mesela ben bu mektuplarla öğrendim kendimin alıngan ve kırılgan olduğumu..ve yine bu mektuplarla itiraf edebildim kendime..
oysa ki ben kendimle dalga gecebildiğimi sanırdım hep.mesela ben kendime yazdığım mektuplardan öğrendim kii:
Alıngan insanlar temelde çok hassas insanlardır. Zaten alınganlıkları da buradan gelir.
Onlar duyarlı oldukları her konuda son derece haklı olduklarına inanırlar. O yüzden onlara bu hali izah etmek oldukça zordur.
Kesinlikle bunu kabul etmeyeceklerdir. Alıngan insanların şunu akıllarından hiçbir zaman çıkartmamaları gerekmektedir:
bu dünyada görmüş olduğu herşey, etrafındaki insanlar ve dostları onunla uğraşmak için, onu iğnelemek için var değildir.
Buna kendilerini ikna edebildikleri an alınganlıklarından kurtulmaya başladıkları an olacaktır…
bunu farketmek bile güzel..kendi huyumuzla ve karakterimizle objektifliği yakalamak bile güzel..
ve dostlarımm insanların hatalı ve eksik yönlerini görebilmeside güzel..
İşte bu yüzden derim kii...KENDİNİZE HER ZAMAN MEKTUP YAZIN...kendinizi küçümsemeden veya abartmadan kimsenin okumasına gerek
olmadığını bildiğiniz ,en içten duygu ve itirafların yer alacağı mektuplar yazın..
işte bu mektuplardır egoları bastıran..kendinizi her an yeniden keşfettiren..yüzleştiren.
EEE daha duruyormusunuz haydi başlayın ve sonbaharda okumak üzre yazın duygularınızı..
Siz yazarken bende çayların tazeleyim..
fügen..
11.04.2008
izmir
YORUMLAR
yalnizsaniz acin camlari öyle bir de ses kaydi olsun basin dügmeye ... konusun mesela .. kendi kendinize konusun ...
degil mi Fügen hanim , cay da koyun kendinize .. hatta yaninizda biri varmis gibi bir tane daha koyun...
öyle dursun... sogusun .. sonra kaldirin onu ..
kimse gelmeyecek olsa da .. ve siz de hic bir yere gitmeyecek olsaniz da, istasyona gidin ... ayni benim gibi mesela ..
sonra treni bekleyin .. tren gelsin .. kimse olmasin inen .. binsin millet .. sizi almasin da .. öyle kalin yalniz basiniza istasyonda ... sonra cekip gidin yapayalniz ...
ne alaka ki bunlar dediniz belki ..ama öyle düsüncelere daldim...........
kendime bir mektup yazayim en iyisi hemen ...
cok selamlar .............. sevgimle
Fügen hanım sizi burada da ne güzel...
Düşündüm de tüm yazdıklarımız aslında kendimize öyle değil mi...
Hoş, samimi ve düşündüren bir deneme idi.
Karşıyakadan sevgiler efendim, benim çayım açık olsun:)
Siz çayları tazelerken kekler de benden olsun:)
Sevgilerimle efendim.
AyşegülTezcan tarafından 9/1/2008 11:26:29 PM zamanında düzenlenmiştir.