- 656 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Merhaba bütün insanlık!
Bu gün bendensiniz tüm varlık, yarın ve ömrüm yettiğince her gün hepinizi teşekkürle kabul ediyorum...
Merhaba bütün insanlık!
Haberiniz olsun ya da olmasın kalbim sizinle. Her birinizin benim elzem bir parçam olduğunuzu biliyor ve sevgiyle kucaklıyorum hepinizi...
Size de selam sevgiden yoksun insanlar...
Biliyorum ki bilmiyorsunuz, bilseydiniz sizde iyinin tarafında olurdunuz.
Sizde böyle olmakla lazımdınız ki işinizin başındasınız hoş görüsü ile bakarak fakat iyiler içinde “hecran cemîlâ” düsturu ince ve unutulmaması gerekli bir detaydır burada...
İyinin derecelenebilmesi için bu olmaması gerekenlerin de olması gereklidir ki olmuştur. O nedenle bu mana da kötüde iyiliğe hizmet ettiği için iyidir. İstenmeyen sonuçların bıraktığı örnekliği reddedenlerin ders aldığı not ile insanî kişilik oluşur. İnsan değildir özü itibari ile kötü olan hür iradesi ile tercih ettiği eylemleridir.
Odunun ışığını özgürleştiren ateştir. Yaratılan her şey anlamlı ve amaçlıdır kızmak yerine mahiyeti ve hikmeti üzerine anlayışla meşgul olunmalıdır. Her şey özünde iyidir yani zaten, ona kötü tanımı getiren amacı dışına sürüklenmesindendir. Kötülüğün ya da iyiliğin getiri ve götürüsü önce kendine sonra başkasınadır, diyerek küçük bir hatırlatma ile anlıyor ve affediyorum sizi de...
Şefkat, merhamet, ilgi, alaka yok mu böyle birisi diyen her kim varsa bilsin ki yalnız değilsiniz. "Bütün kalbimle ben sizdenim sizde bendensiniz" tesellisi uyarsa herkes bu samimiyeti görebilir.
İnsan istidadı gereği bir anda her yerde olup herkese yetişemez buna da gücü yetmez.
Gücü dışında hiçbir şeyden sorumlu tutulamaz bu beklenmiyor da zaten. İnsandan arzu edilen şey fikrinin meyli. Duruş meselesi yani.
Olay ve hadiselerde sebepler perdedir bir hiçtir bilincinde olabilmek. Yapan, eden, veren, alan sadece O’dur gücü ile elinden geleni kendine saklamadan O’nu, ona en yakışır şekilde temsil etmekte halifesi olan vicdan sahibi insana mahsustur.
İşte o yeti ve yetki ile ben bunu tüm irademle kabul edip varlığın tümüne ve bizi tamamlayan her bir nesne, şey ve zerreye muhabbetlerimle sevgi ve dualarımı gönderiyorum cümle/bize, diyebildiğinde…
Takdir değilse de yaşadığı hayat hakkında fikri olmadığından ötekileştirmeden en azından tenkit ve tahripten kaçınarak anlayabilme inceliği gösterebildiğinde güzel şeyler olacaktır.
İnsan her gün bu düşüncelerle güne başlayıp yine aynı çizgide günü tamamladığında insan olabilme ayrıcalığının teşekkürünü kısmen yerine getirmiş olacaktır.
Bu hayatın içinde isek zaten varız demektir vaolmak demek olmak demek anlamına gelmez. Mesele insanlık adına yaşamak, olmak gayesini sürdürebilmek ve bu minvalde anılabilmektir.
Zehra Asuman / Makale
9.12.2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.