- 913 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
# BOKTAN BİR YORUM #
# BOKTAN BİR YORUM #
__________________________
80’li yılların ortalarına doğru yaşı kemale ermiş bir amca, ömründe ilk kez köyünden misafir olarak İstanbul’a gelmişti...
Ergenliğe geçiş yapmıştım henüz. Arkadaşımın dedesiydi yanlış hatırlamıyorsam o yaşlı amca. İstanbul’a geldiği günün ertesi sabahı arkadaşımın anlattıklarına kahkahalarla gülmüştük hatırlıyorum...
Akşam yemeği sonrası çay kahve vs derken, yaşlı amca utana sıkıla sormuş ev sahibine. Evladım; ben bir ayak yoluna gideceğim. Hele bana göster ayak yolu nerede? Ev sahibi gayet sakin bir şekilde ayağa kalkarak, salondan antreye çıkardığı yaşlı adama; işte burası diyerek tuvaletin ışığını yakar ve kapısını gösterir...
Yaşlı adam az önce altına yapacak kadar sıkıştığını unutmuşcasına şaşırır ve ister istemez alışık olmadığı, hiç şahit olmadığı ve hatta kabul edilmez saydığı bu duruma ne diyeceğini bilemez saniyelerce.
Ev sahibi burası tuvalet dediğinde yeniden; yok evladım yok, ben çıkıp bir camiye falan giderim der. Ev sahibi; burası tuvalet der sanki inadına tekrar.. Yaşlı adam bu kez o zamanlar güldüğüm sözlerle cevap verir evin sahibine...
Evladım, ben senin evine sıçacak kadar aşsağılık değilim..! Bir camii tuvaletine giderim..
Yaşlı adam gerçekten üçgün misafir olduğu o evde tuvaleti kullanmaz ve her seferinde camii tuvaletini kullanmak için dışarı çıkar. Evin içinde tuvalet olduğunu ve olabileceğini düşünmediği gibi, belki de bu duruma ihtimalde vermez..
Komik bulup sayısız defa güldüğüm bu olay, meğer bir kocaman yüreğin anlatılmaz saflığı ve temizliğiymiş.
Ogün ben senin evinin içine sıçmam diyecek kadar ince düşünenlerle, bugün bir ülkenin içine ısrarla sıçanları düşünüyor ve geçmişte güldüğüm o yaşlı amcanın yüreğinin zerresine muhtaç yaşadığımızı anlıyorum..!
Kimi üç kuruş için,
Kimi zevki sefası için,
Kimi oğlu kızı için,
Kimi ölmeyeceğini sandığı için,
Kimi ben padişahım dediği için...... sıçtı ve sıçıyorlar ülkenin içine..!
Bokun içinde boğulacağımızı düşünen taharetten bihaber yaşayanlara; buyur burası uygundur. Buraya sıç/ın dediğimiz günlerdeyiz maalesef..!
Sıçarım ulan böyle hayatın içine.! Size bu ülkenin içine sıçırtmam diyerek tepki verenlerin, bugün SIÇAN-lar tarafından eğ kaka gösterildiğine yutkunuyor ve sessiz kalıyoruz maalesef..!
Oysa; yıllar önce senin evine sıçmam ben diyen o yaşlı amcada MUHTAR’dı köyünde..!
Öylesine boktan bir yorum.!
Ramak kaldı / ( Samim İĞDE)
YORUMLAR
uçurumdan atılıyor bir ülke ve azımsanmıyacak bir kesim zafer nidaları atıyor
sırf fanatik taraftarlığını göstermek için
oysa vatanın selameti hepimizin hayrına
yazıklar olsun idare etmeyi bilmiyoruz hırslarımıza yenik düşüp canım memleketi uçurumun ağzına getirdik
Sude Nur Haylazca tarafından 12/2/2016 9:46:21 PM zamanında düzenlenmiştir.