- 708 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Avrupa Birliği ve Biz
Avrupa Birliği Avrupa Birliği diyoruz, girmek için de can atıyoruz. Yada düne kadar öyleydi en azından.
Bu Avrupa Birliğine bizi almayacakları zaten belliydi. 53 sene olmuş biz başvuralı. Almamışlar. Almıyorlar da. Bizden sonra kimleri almadılar ki.. Ama bizi almadılar. Ağzımızla kuş tutsak almayacaklarını da açıkça söylüyorlardı.
Peki, ne yapmamız lazımdı?
Susup kös kös bekleyecek miydik..? Her konuda bizden taviz koparıyorlardı ama gene de almıyorlardı. Bu Avrupa Birliği sevdası yüzünden ne tavizler vermedik ki. Bu yüzden neredeyse Kıbrıs’ı kaybetmek üzereyiz. Kıbrıs’ı versek de gene almazlar bizi.
Bu Avrupa Birliği’nin öyle lanet yasaları var ki..
Diyelim ki bütün şartları yerine getirdiniz. Üye ülkelerden biri “yok ben kabul etmiyorum” dediği zaman bütün kapılar anında kapanıyor. Avrupa Birliğine üye 28 ülkeden 27’si kabul etse Rum Kesimi kabul eder mi? Etmeyeceğini çok çok önceden söyledi zaten. Yunanistan da, diğerleri de kabul etmez. Bu zaten belliydi.
Türkiye’nin yapması gereken başka arayışlara girmekti. Şu anda yaptığı doğrudur. Avrupa Birliğine de çok sert üslup kullanmamalı. “Siz almadınız, bizde başka yerlere yöneldik” demeli. Avrupa Birliğinin görüşmeleri durdurma kararı alması hoş olmadı. Aslında fiili olarak var olan bir şeyi resmiyete dökmüş oldular. Şimdiye kadar yapılan görüşmeler oyalama görüşmelerinden başka bir şey değildi zira..
Bence dış politikada da, iç politikada da biraz daha ılımlı olmalı Türkiye..
Suat Zobu
.