- 468 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Yeraltında cenaze değil,ceset olur !
Her elim kazadan sonra,gerek sosyal medyada gerekse de tv haberlerinde /kanallarında sık sık şu cümleleri duymaktayız.
-5.cenazeye ulaşıldı.
Önce hayatını kaybedenlere rahmet diliyorum,ailelerine de sabır.
Ancak bu dil,bu Türkçe en az "ölümler" kadar canımı sıkmada benim.
Yahu kardeşim,yeraltında bulunan olsa olsa ölen insanın cesedidir,cenazesi değildir.
Kaldı ki hepimizin bildiği gibi de,cenaze,ölü bedenin tabuta konmuş halidir ya da yapılan "defin" töreninin adıdır.
Bu kadar özensiz mi olur ki sunucular,ayrıca bunları hiç uyaran olmaz mı?
Ve zaman zaman çeşitli kanallarda "dile" dair programlar yapılmakta ve her katılımcı dildeki bozulmalara ya da kirliliğe dikkat çekmektedir.
Bana göre,cesede cenaze demek de bir dil kirliliği ve bozulmasıdır.
Önce buradan başlayalım ki diğer "bozulmalara" sonra sıra gelsin!
Biraz dikkat,biraz özen ve biraz da dile dair "bilgi" gerek diyeyim / diyorum.Haberlerde de halen "cenaze" diyenleri de kınıyorum!
YORUMLAR
Değerli hocam.
Yıllar önce bir ilkokul öğretmeni arkadaşım sınıfta ''Yeraltı zenginlik kaynaklarımız nelerdir'' Diye sormuş. Çocuğun biri de ''Yılan, solucan, karınca, köstebek, '' gibi hayvanları yazmış.
Yani diyorum ki o spikerleri ilkokuldan başlatıp yeniden eğitime tâbi tutmak gerekir kanımca..
Selam ve sevgilerimle.
sabri ayçiçek
Öğrenci de,
-Bu olay 1996 da olldu.Rus,Romen karıları geldiler,onlarla evlenip,Avrupa'ya geçtiler.
Ki bu cevap kağıdının fotokopisini almıştım.Çocuğu deşifre etmeden tabi ki,yıllarca da malzeme olarak anlatmıştım.
Ne verdik,çocuklar ne aldılar ki diyerek.İyi gün dileğimle.
ölüler toprak altında, diri bakan kamera karşısında. maval okuyor, gözümüze baka baka. kaç tane kamyon getirmiş, kaç tane dozer, kaç tane iş makinesi. gece gündüz çalışıyormuşlar. kaymış toprak dağını kaldırıp ölülere ulaşacakmışlar. daha dün diriydi onlar, yetkili ve etkili diriler o zaman niye yoktular?
Sus!... ne diyorlarsa doğrudur; aldıkları oy'u yok mu sayıyorsun!?.
Daha önce, Şehid'e ne denmişti...
Dil, toprak olana kadar konuşacak; derdi ise, sizi ve beni dertlendirecek.
Bizim bir de türkü isteklerimiz var devlet radyolarından; "Şehit ailelerine gitsin" diyerek, oyun havası gibi türküler istemek... isteyenden çok radyoda bunu okumaktan çekinmeyen şu-bu-kerler...
sabri ayçiçek
-Hey onbeşli onbeşli...Şimdi "göbek "atılıyor ama aslı 1315 'liler yani 1899 'lular ve savaşa gittikleri de yaş da 16.
İyi gün /günler dileğimle.