ÇEREZ NİYETİNE ..
Madem sanal ortamdayız.. Sanal ortam gelenek göreneklerine göre gelişen ilişkiler ve sonucunda oluşan iletişimlerden içinden dalga geçen bir yazı yazmalı dedim. Asla ciddiye almayın ..Hatta mümkünse dalga geçe geçe okuyun. Yorumlarınızda asla ciddiyet görmek de istemiyorum. Bu yazımı yazarken herhangi bir edebi kaygı da gütmüyorum.. Sadece şu an bunu yazarken eğleniyorum. Sizde okurken azıcık bile tebessüm ederseniz tamamdır.
Aslında kendi başıma da sık sık gelen cep telefonlarında yazışırken kendinden tamamlama programı sonucu gelişen komik diyalogları konu içine dağıtacağım.. Bunların bir kısmını oradan buradan alıntı yaptım .Sonra karşıma geçip’’ bu Pablo Neruda’ nın dizesidir’’ demeyin .. Biliyorum nerden ne çalmışım ..Defterimizin güzide halkına duyurulur. :))
İki genç sevgili yazışıyor. Kız sevgilisini fena halde kıskanıyor . Çocuk maça gidecek .Bunun bilgisini vermeye çalışıyor sevdiği kıza.
-Akşam maça gideceğimi söylemiştim değil mi canım?
-Hımm git oldu . Orada çok kız olur mu ?
-Kime kızayım :))
-Ya maçta çok kız olur mu ?
- Bebeğim kime kızayım :))
- Ya salak ..!Kız var mı çok diyorum. Avrat, hatun, kadın…
Şimdi burada da gördüğünüz üzere Türkçemizin azizliğine uğramış bir çift görüyoruz. Ancak durumlar her zaman yazdığının anlaşılmaması şeklinde gelişmiyor. Siz ekrana yazmadan gönder tuşuna basarsanız içinden çıkılamaz durumlara düşebilirsiniz ..
Yine iki sevgili konuşuyor mesaj yoluyla. Erkek kıza bir sürü güzel söz sıralıyor. Senin gözlerine bakınca yıldızlar bana bakıyor sanıyorum. Sen benim uyanıkken gördüğüm düşümsün. Sevgilim seni severken bütün insanlığı sevmiş kadar çoğalıyorum.. Artık bu zembereği boşalmış romantizmin yaz yaz bitmez sahneleridir. Adam durmadan yazar da yazar. Kız artık öyle mesuttur ki sevgilisine iltifat etmek ister.
-Sevgilim senin bu hareketlerin beni çok etkiliyor .
Ekrana bakmadığı için yazdığı şeyin otomatik tamamlanmış hali
-Sevgilim senin bu hıyarların beni çok etkiliyor. (gülmek serbest)
-? ? ? :))))
-Yok yani hareketlerin yazmıştım ben..AAA bu nasıl çıkmış buraya.
Birde banka, kullandığımız telefonların ,onların hatlarının ne bileyim bir marketin sürekli otomatik mesajları vardır. Bazılarımız bunlara cevap veriyor .. !!!
- Değerli müşterimiz 75 gündür telefonunuza kontör yüklemediniz. Hattınızın aktif kalmasını istiyorsanız 3 gün içinde TL yüklemeniz gerekmektedir .
- Hiç sormuyorsun demi paran var mı yok mu diye .. Ayıp be birde gün saymış hayvan.
Çok büyük zahmetler sonucunda derleyip size ulaştırdığım bu kültür değerini hiç atlamadan okuyunuz. Her kelimesine sizin bilgi hazinenizde ne çığırlar açılacak göreceksiniz. Yok yani Tarih, Siyaset, Edebiyat alanında da derleme yapardım . Ancak mesela Tarih konusunda Sami Hocamız duruyorken ben hiç uğraşmak istemedim. Yoksa başka ne sebebi olabilir ki ? Sen ,sen sarışın çok gülüyorsun da sorsak Ata’ nın ilk şiir yazdığı tarihi bilemezsin .Ama Sami Hoca biliyor işte arkadaş.
Neyse konuyu dağıtmayalım biz. Çünkü konu mühim ve derin. Yahu ne yapalım yani Türkiye bir ateş topu olmuşsa.. Ne yapalım yani meczuplar Kabe’ye türbe deyip dolaşıyorsa biz bunu konuşalım bence. Dedim size içinden dalga geçiyor. Hiç kimseye fırsat vermem .Hem yazarım hem de dalgasını geçerim. Siz değerli okuyucuya zahmet olmasın maksat. Siz sadece okuyun geçin işte.
Hızlı çapkın küçük bey sevgilisinin evde olmayacağı geceyi farklı değerlendirmek istemektedir. Ancak gelin görün ki bir çuval inciri berbat etmektedir. Mesaj hanesinde hala sevgilisinin sayfasının açık olduğunu unutur ve…..
- Hişt fıstık. Mine annesine gitti .Bütün gece yalnızım .Gelsene hadi .
- Kime attın bu mesajı Cenk…? Çabuk ara beni.
- Cenk kim ? .. Sizi tanımıyorum..!!! ( Ah dostum bu hamle hiç söker mi ? )
Birde kendini sevdiği kıza bilmem kaç süredir ifadeyi edemiyor. Bir anda gelişen diyalogla bakın neler oluyor .. ?
- Ahh Furkan bilmiyorsun .Çok mutsuzum. Düşün ki sen el bebek gül bebek seviyorsun. Kıyamıyorsun …Ayının biri gelip elinden alıyor.
- Hoş değil. Biliyorum .Daha söyleyemeden kıza bende yaşadım. Geldi ayının biri aldı. Ama kıza kendimi bir türlü anlatamadım. Kız da mal.
- Mal mış o kız boş ver kanka…
- MAL sın evet. …!!!
Değerli arkadaşlar örnekler say say bitmez. Yelpazemiz çok geniş .. Ohh ne iyi oldu böyle incir çekirdeğini doldurmadan yazmak yahu. Vallahi çok doldurunca sodalık oluyorsun arkadaş. Bazen bir şiir okuyorsun. Yükü omuzlarında .Bir yazı okuyorsun yükü yüreğinde. Bak size bir iyilik daha bunu okuyunca yükü buhar . Püfff
Ve işte en marjinalinden bir konuşma kesiti. Mideniz bulanabilir biraz . Artık kusura bakmayın . Gülünce geçer.
- Yerim bak seni kız.
- Yemeeee….
- Yerim ben ..!!!
- Ama aşkım sen beni yersen ben hiç kalmam biterim ki.
- Yok yerim ben yine de seni (arkadaş kızın ahvalini anlamayınca)
- Ama canım ben o zaman miden de olurum .Sonra ne olurum biliyor musun ?
- Ne..?
- Aşkım bok olurum bok…. ! Sonra sen beni nasıl öpeceksin ,yiyeceksin ?
-Aşkım şu an da hayattan soğudum yemin ederim. ..!
Sırada kız tavlama turunda kıt akıllı zat ve cin akıllı kız diyaloğu … Kısa ve öz. Ben çok sevdim bunu ..
- Ama sadece seni tanımak istiyorum ben. Hep ters yapıyorsun . Mesela bir erkekte ne ararsın konuşmak için ilk önce ?
- Beyin ..!!!
- Yani ne demek istedin.? Bu konuyu biraz açar mısın ?
- İşte bu yüzden seninle konuşmuyorum Mehmet .. : )))
Uzun bir ayrılık sonrası uzun süre geçer ve bir tarafın kini hala geçmemiş anlaşılan.
- Nasılsın.. ?
- İyiyim .Yani şey .. Sen uzun zaman sonra yazınca şaşkınım tabi biraz.
- O kadar beddua nereye gidiyor anlamıyorum ki ?
- …..????
Ve kaypak arkadaş. Böylesiyle asansöre binilmez yemin ederim …
- Tavşanım akşam yemeğe çıkıyoruz unutma .Eve geç kalma bak.
- Tamam merak etme canım .Eve geçiyorum birazdan
- Ha tamam yollarda merak ediyorum. Sahiplendim kızım ben seni.
- Ayy çok tatlısın sen salçalı ekmeğim benim ..
- Aşkım ben gelemiyorum : ((( Abim bizi öğrenmiş.. !!!
- Biz kim ?
- Aşkım şakamı yapıyorsun ? Sen ve ben … !!!
- Sen ..Ben .. kim… ?
- Nasıl yani .?
-Sizi tanımıyorum hanımefendi …
- ..????
Yolun sonuna geldik arkadaşlar. Son konuşma .Anne ve kızı arasında geçiyor .Açıklayacak bir şey yok. Sohbetin kendisi yeterince açık ..
- Kızım baban soruyor Barsenal maçı hangi kanaldaymış Gogle (Google ) dan bak bakalım.
- Anne o Arsenal olmasın ?
- Yok Barsenal
- Anne öyle bir takım yok ki. Barselona olabilir mi ?
- Barsenal.
- Anne bir de babama sor ya lütfen deli ettin ..
- Sordum
- Hangi takım ?_
- Barsenal ..
Ülke olarak oldukça zor zamanlardayız. Bir küçük tebessüm olması adına yazımı paylaştım.
Sevgilerimle
DENİZ….
YORUMLAR
Sevgili deniz.
Bu yazdıkların beni hayli güldürse de öncelikle bir şeyi açıklığa kavuşturayım : benim gibi bir herdot için utanç verici ama Ata'nın ilk yazdığı şiirin tarihini bilmiyorum Bunu sakın kimseye söyleme. Aramızda kalsın.
Öteki espriler hayli güzeldi ama benim bizzat yaşadığım bir anı yanında bence çok sönük kalırlar.
Bir gün bir bayan arkadaşla havadan sudan sohbet ediyoruz sanal alemde. ben sordum: '' Şu anda ne yapmak istedin?'' cevap geldi bir iki dakika sonra : '' Sana sarılıp yatmayı ne kadar isterdim şu anda bilemezsin''
şaşırdım. Arkadaşım olan bu kadın asla böyle bir şey diyebilecek biri değil.
''Nasıl yani, bana sarılıp yatmak mı istiyorsun? İyi misin sen, kafan mı kıyak yoksa'' Diye yazdım.
cevap geldi az sonra '' Ay utancımdan yerin dibine geçtim. Ben onu kızkardeşimin çocuğuna, yani yeğenime yazmıştım' ))))))))))))))
Oluyor böyle kazalar maalesef.
Selam ve sevgilerimle.