- 429 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
22.Ekim.2016 tarihinde Agd Unıversıte komisyonu konferansımız soru cevapları
ANADOLU GENÇLİK DERNEĞİ ÜNİVERSİTE KOMİSYONU KONFERANSI SORU CEVAPLARI
22.Ekim.2016 tarihinde Anadolu Genlik Derneği Üniversite Komisyonu daveti ile Tokat gençlik Merkezinde Üniversiteli bayan öğretmenlere bir kişisel gelişim konuşması yapmıştık. Bu konferansımız sonunda soruları cevaplamıştık. Bu sorulara verdiğimiz cevapları bir defada burada cevaplayarak okuyanlar faydalansın diliyorum.
SORU-Okuduğunuz kişisel gelişim, diksiyon, yüz okumayla ilgili bizlere tavsiye edebileceğiniz kitaplar ve dergiler var mı Bende okuyarak kendimi geliştirmek istiyorum . Hangi kitapları ve yazarları tavsiye edersiniz- Beyza Betül Güzel
CEVAP- Kişisel gelişim kitaplarını sizlerin seçmesi daha doğru olur. Tavsiye edilen kitapları anlayarak uygulayarak okumazsanız bir faydası olmaz. Çok genç bizden tavsiye kitap istiyorlar ama biz kitapları da hediye ediyoruz. Okuduklarını anlamayınca gençler “ tavsiye ettiği kitaplar da bir işe yaramadı” diye düşünerek bizlerle irtibatı kesiyorlar. Yani suçlu biz oluyoruz nerede ise. Halbuki devamlı okuyan , anlamıyorsa anlayana kadar okuyan ve hayata uygulayan insanlar en basit kişisel gelişim kitaplarından bile faydalanabilirler.
Benim de devamlı ve tüm eserlerini okumaya gayret ettiğim Doğan Cüceloğlu, Mümin Sekman, Muhammed Bozdağ faydalandığım yazarlardır. BUNLARDAN SİZLERDE FAYDALANIR MISINIZ BİLEMEM.
SORU-Kimleri kendinize örnek alarak hayatta engelleri aştınız – Ayşe Ergin
CEVAP- Hakkında kitaplar yazdığım Recep Yazıcıoğlu başta olmak üzere ülkemize kimler faydalı olmuşsa bizleri tarafsız olarak sevmişse ve kalbimizde yer etmişse onlardan mutlaka faydalanmış ve bunları da kitaplarımızda yazılarımızda sevgi ve saygıyla anmışızdır. Kalbimizde iz bırakan herke se selamlar olsun.
SORU-Önerdiğiniz kişisel Gelişim kitapları nelerdir-NAZLI öVECEK
CEVAP - Mümin Sekman ın Her Şey Seninle Başlar kitabı başta olmak üzere yukarıda saydığım yazarlar ve faydalanacağınız her kitap.
SORU- Özgüven size göre nedir Sizce sınırları var mıdır Özgüveni yüksek insanların sizce diğer insanlardan farkı nedir - NURGÜL Samur
Bu sorusu ile Nurgül Hanım Recep Yazıcıoğlu nun liderlik sırları kitabımızı hak etti ve bizde hediye ettik. Umarım hem kendisine hem ce çevresine faydalı olacak bir kitap
CEVAP- Özgüven insanın kendine güvenmesidir. Özgüvenin sınırları ise insanlara maddi ve manevi olarak zarar vermemesidir. Başkalarından kendi güçlerini aşacak maddi ve manevi beklenti içinde olmamaları başkalarına maddi ve manevi zarar vermemeleridir. Bazı gençler muhataplarından ödünç kitap alıp vermez, güçlerinden fazla olarak muhatabından maddi şeyler bekler ve ister bunu da özgüven zanneder. Özgüven li insan önce karşısındaki insana da güven verir. Kendine güvenerek insanlardan sadece bilgi ve sevgi beklemek bence özgüvenli olmaktır. İnsanlara verdiğimiz sözde durmamak aldatmak özgüven olamaz.
SORU-İşitme yetersizliğinizi ilk öğrendiğinizde veya anladığınızda ne yaptınız. İman gücünüzle daha güçlü mü oldunuz Yoksa böyle hayattan bıkkınlık mı oldu- Yasemin Topçu
CEVAP-İlk başta küçük yaşta olmamız nedeni ile bazı şeyleri anlamadık ama sonrasında kırgınlıklar “artık okuyamaz” falan gibi önyargılara üzülsek, ailemizin bilmediğinden dolayı “ isterse okumasa da olur” anlayışına üzülsek de daha sonra sessiz olsa da hayatın güzel olduğu insanların işitme engelli olsa da başkalarına umut moral verebileceğini anlayınca hayata daha sıkı sarılarak çok okuyarak başarıyı yakalamakla kalmayıp bunu başkalarına moral vermeyi de katınca doğru olduğumuzu anladım. Gerçi bu çabalarımızda maddi şeyler kazanamadığımız konusunda aşağılansak, küçümsensek de bunun karşılığını bir gün göreceğimiz inancı ve umudu hayata daha çok bağlanmamıza sebep oluyor.
SORU- Kendinizi ayrıcalıklı olarak görüyor musunuz Bence görmelisiniz. Çünkü farklısınız. –Ravza Bekcan
CEVAP- Ayrıcalıklı görmek değil de insanların gereken değeri vermemesi bizleri üzüyor. Hem toplumun bireylerinin çocuklarının çok okumasını isteyip de hem de çevrelerinde yazarlara saygı duyacak onların kitaplarını alarak çocuklarına hediye edecek yerde onları seviyoruz diye yazarları hafife almak gereksiz şakalaşmalar girmek tutumu insanı üzüyor. İsterdim ki kitaplarımız daha çok insana ulaşsın . Daha çok konuşmalara davet edilelim. İnsanlar bizlere faydalı olamıyorsa gereksiz şakalarla bizleri üzmesin.
SORU- İnsanlara yardımcı olmayı çok seviyorsunuz. Bu yardımların hayatınızda ne kadar pozitif ve negatif etkisi oldu-
Başarıya ulaşmanızda en büyük destekçiniz kimdi.
İrem BİTER
CEVAP- Yol gösterdiğimiz insanların seneler sonra bizim çocuklarımıza yol gösteren konuma gelerek yol göstermeleri ve yardımcı olmaları, seneler sonra bizi arayan geçlerin “keşke sizin anlattıklarınızı daha iyi dinleyerek uygulasaydım” diye cevap veren insanların tutumu bizi gerçekten de mutlu ediyor. Ancak toplumumuzun geneli nankör olduğundan seneler sonra bile hatasını anlamayarak bizim hakkımızda olumsuz konuşanlara rastlamak da üzücü. Biz güzel örneklere odaklanarak yazılarımızda güzel örnekleri anlatarak yolumuza devam etmekten her zaman mutluluk duyuyoruz. Gençlere de olumsuzluklara bakmadan olumlu olaylara bakmaları ve olumlu insanlarla her zaman haşır neşir olmalarını tavsiye ediyorum.
Başarıya ulaşmamda tabii ki en büyük destekçilerim annem ve babam ve öğretmenlerimiz ve sizin gibi bizi dinleyerek kitaplarımızı okuyarak faydalanan insanların başarımıza katkısını inkar edemeyiz. Gönül isterdi ki daha çok insana kitaplarımız konferanslarımızla ulaşalım.
SORU- Hediye ettiğiniz defterler için teşekkür ederiz. Rica etsek hatıra olsun diye imzalayabilir misiniz-Şura Kurt
CEVAP- Ben de teşekkür ederim hediyelerimizi kabul ettiğiniz için.
SORU- Hocam ben çocuk gelişimi bölümünde okuyorum. Ve özel eğitim dersim var. Hocamla konuştuktan sonra sizi sınıfımda görmekten mutluluk duyarım.
Hocama sizden bahsedip sizi Üniversiteye davet etmek istiyorum. Rica etsem gelir misiniz –Yasemin Topçu
CEVAP-Bizde davet edildiğimiz yerlere severek giderek gerek Üniversitelerde gerekse liselerde kendini geliştirmek isteyen gençler ile öğrenci yurtlarında buluşmak ve onlara kişisel gelişimin önemini anlatmak onlarla sohbet etmek güzel soru soranlara kalemler defterler hatta en güzel soru soranlara şimdi olduğu gibi kitaplar hediye etmek her zaman bize mutluluk verecektir.
SORU- Gazetede yazdığınız yazılar genel olarak işitme engellilerle ilgili konular mı yoksa konu olarak her gün farklı konuları mı ele alıyorsunuz.
Hiç özgüveninizin kırıldığı konuşma yapmaktan vazgeçtiğiniz bir zaman oldu mu Oldu ise sizi vazgeçiren unsur neydi Rabia Dana
CEVAP- Konuşma yapmaya davet edildiğimiz zaman hemen hemen her davete icabet etmeye bakarız. Yalnız uzak mesafelere davet edip de yol konaklama karşılamayan insanlar ile davet edelim deyip de sonradan hiç aramayan çok insan olmuştur. İnsan davet ettiği zaman bu gerçekleşemese de meşe de bunu muhatabına sonradan arayarak bildirmesi bir nezaket icabıdır ve bunu yapmayanlar insanı ister istemez üzmektedir. Birde sadece bizi konferanslarda dinledikten sonra iletişimi kesen insanlar üzer arada bir araya gelerek sohbet etmek sosyal medyadan mesajlaşmak sevdiğimiz yazarlar ile aynı şehirde isek sohbet etmek motivasyonumuzu yüksek tutar ve aynı zamanda bize özgüven verir.
Ben şahsen istekli hevesli gençlerin sesi olmak onlarla köşemde röportajlar yaparak kamuoyuna söyleyecek sözü olanlara imkan tanımaktan memnunluk ve mutluluk duyuyorum. Hatta isteyen öğrenciler ile birden fazla defa röportaj yaptığım olmuştur çok zaman bu bakkal da olabilir yazar da öğrenci de öğretim üyesidir. Kimseye hakaret etmeden onları kırmadan düşüncelerimizi kamuoyuna açıklamayı öğrendiğimiz zaman toplum olarak iletişim konusunda gelişme sağlamış oluruz. Bütün sorunlarımızın sebebi çok zaman iletişim kuramamak ve yanlış iletişim kurarak birbirimiz arasında köprü kurmak isterken duvar örmeye kalkmamız. İşte bu yüzden de toplum olarak mutlu olamıyoruz.
Yazılarım genel işitme engellilere yönelik değil. Ama işitme engellilerin sorunlar ve çözümlerini anlattığım yazılarımda çok.
SORU – Bir soru bulamadım ama sizi çok sevdim. İyi ki sizi tanıdım - Serap Macit
Cevap – teşekkür ederim bu duygunuz iyi niyetinizin dışa yansımasıdır. Bende sizlerle tanışmaktan mutluluk duydum.
Bu arada işaret dili kursuna giderek işaret dili öğrenerek işitme engellilerle daha iyi iletişim kurmak azmi ve amacında olan Zeynep Şahinbaş ın bizi orada dinleyerek hemen Anadolu Gençlik derneği için de bir konuşma tertip etmesi gerçekten takdir edilmesi gereken bir davranış. Kendisine teşekkür ederek hayatta iyi bir sınıf öğretmeni ve anne olacağına inancımızı tekrar dikle getirmekten mutluluk duyuyorum. Bizi davet ettiği için buraya gelerek konuşma yaptık.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.