Kâbil'e Serenat
Tüm derdimiz bulgur yerine pirinç, tavuk yerine et yemekten ibaretti. Oysa ne yersek yiyelim canımız bir sonraki açlık faslına dek bir şey çekmezdi. Hem evlerde sokak değildi ki içinde bir parkta geziyormuşuz hissi versin. Otoyollarda zaten ibreyi sona değdirmemize izin vermezdi. Bence en iyisine sahip olmak için boşuna telaş ettik. Proton hızlandırıcımız olsaydı bile zamanı yavaşlatamazdık…
Boşuna telaş ettik, evet. Bir kadını yahut erkeği sevmeliydik yalnızca. Onun coğrafyasında gezinmeli, adrenalini nefesinde hissetmeliydik. Gözlerinizi kapatın şimdi… Gözlerinizi kapatın ve arzulayabileceğiniz en iyi yemeği düşünün (Hiç biriniz kapatmadınız üzüldüm). Ferrari sürdüğünüzü düşünün. Biscolata adasını keşfettiğini yahut Victoria’s Secret mankenlerinden birisiye bir şansınız olduğunu düşünün. Düşünün ki Süleyman Peygamber’in sırlarına vakıfsınız ve sol elinizde onun mührü… Ee, ne olacak? Ne anlamı var? Daha çok düşünün her şeye sahipsiniz ve anlatacak kimseniz yok.
Çıldırtan bir susuşun ortasında her şey size bahşedilmiş ve bir de şans verilmiş. Elinizde ki her şeye karşılık ömür boyu muhabbet edebileceğiniz bir dost öneriliyor.
Diyorum ya tek derdimiz bulgur yerine pirinç yemekti.
Dünyaya baktığımda benim gördüğüm: Ölen Habil öldüren Kabil. Mezar taşına da bir not iliştirilmiş, “Karga sağ olsun.”
Belki de kardeşlerimizi gömmeyi hayvanlardan öğrendiğimizdendir bu biriktirme telaşı. Belki de ilk cinayetin aşka ait oluşundandır bu insanlıktan kaçış. Belki de sadece daha fazlasına sahip olduğumuzda daha çok sevileceğimizi düşündüğümüz içindir. Kim bilir belki de daha fazlasına sahip olmak için daha fazlasını öldürmenin matematiksel doğru orantısındandır insanoğlunun bitmek bilmeyen ve bin yıllardır süregelen kan tutkusu. Oysa bulgur yerine pirinç, tavuk yerine et yemekten başka bir şey değil bu kavga ve intihar bile edecekse bir insan –yani en zor olan, kendine kıyan, kıyacaksa ille de- yalnız sevgilin gözünden düşmeli. Her güzelliğin sonu olacaksa aşktan olsun…
wattpad: @kinatref
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.