- 949 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİ DERNEKLERİ (PROJE)
Her gün yeni bir şehit gelmeye, bir askerimiz gazi olmaya devam ediyor. Onların geride bıraktıkları anneleri, babaları, eşleri ve çocukları ise acılarıyla başbaşa kalıyor. O acıyla maddi ve sosyal haklarını çok sonra fark ediyorlar.
Oysa onların yaralarını sararak,acılarını biraz olsun dindirmek ve Türk Milletinin yanlarında olduğunu hissettirmek hepimizin görevi olmalıdır.
Kurtuluş Savaşı, Kore savaşı, Kıbrıs Barış Harekatı ve İç Güvenlik Harekatında şehit ve gazi olanların usül-füruğ kanununa göre birinci derece yakınları 30.000 civarındadır.
Bu statüye girenlerin 2500 kadarı şehit ve gazi derneklerine üyedir. Yaklaşık 10 civarında da şehit ve gazi derneği mevcuttur. Bu derneklerin bir kısmı yerel bir kısmı ulusal dernektir. Üye sayılarının azlığı ve dernek sayısının fazlalığı nedeniyle kurumsal bir etkinlik gösterememektedirler.
Bu boşluğu fırsat bilen ideolojik marjinal gruplar şehit ve gazi ailelerini suiistimal ederek maddi ve manevi çıkar sağlamaktadırlar.
Şehitlerin ve gazilerin birinci derece yakınlarının yasayla teminat altına alınmış haklarını süratle tahaakkuk ettirmek ve kötü niyetli kişiler tarafından rant aracı olmalarını önleyecek kurumsal bir örgüt yapısına kavuşturmak için hazırladığım acil eylem planınının ana başlıklarını Türk Milletinin takdirlerine sunuyorum.
Mevcut dernekler süratle bir kongre yaparak bir konfederasyon çatısı altında toplanmalıdır.
Şehit ve gazi aileleri süratle konfedarasyon çatısı altındaki derneklere üye olmalıdır.
Konfederasyon derhal bir gazete, bir dergi, bir internet gazetesi ve ulusal bir televizyon kanalı kurmalıdır.
Bu medya kuruluşlarına kabul edilecek reklam gelirleri ile harcamalar için mali kaynak oluşturulmalıdır.
Derneklere sadece birinci derece yakınlar yani anne, baba, eş ve çocuklar üye olmalıdır. Üyelik aidatsız olmalıdır. Gerekirse devlet üyelik için derneklere yıllık aidat aktarmalıdır.
Şehit ve gazi günlerindeki faaliyetlerin ve anma törenlerinin sivil organizasyon yetkisi, sponsor bulma yetkisi konfederasyona verilmelidir.
Yeni şehit ve gazi dernekleri kurulmaması yasayla teminat altına alınmalıdır.
Şehit ve gazilerin yasal mirasçılarının maddi ve sosyal haklarının takibinde tek yetkili kurum konfederasyon olmalıdır.
Devletin muhatap olacağı tek yetkili kurumun konfederasyon olması yasayla teminat altına alınmalıdır.
Şehitlerin, nakil, defin dahil her türlü cenaze işlemleri bu konfederasyon ve Türk Silahlı Kuvvetlerinin işbirliği ile yapılmalıdır.
Gazilerin peryodik bakım ve tedavilerinin hastanelerde yapılması ile ilgili her türlü faaliyet konfederasyonun kontrolünde ve himayesinde olmalıdır.
Şehitliklerin arazi tahsisi, mülkiyet hakları, şehit mezarlarının yapımı, şehitliklerin bakım ve onarım yetkisi ve ödenek tahsisi hakkı konfederasyona verilmelidir.
Yasal mirasçıların konut ihtiyaçlarını karşılamak için toplu iskan yapımı, ucuz kredi temini yetkisi konfederasyona verilmelidir.
Yasal mirasçılardan yaşlı, bakıma muhtaç ve kimsesizler için bakım yurdu inşa etme ve işletme yetkisi ile ucuz kredi temini yetkisi ve ödenek tahsisi konfederasyona verilmelidir.
Şehit ve gazi çocuklarının eğitim ve öğretimi için devlet okullarında parasız ve yatılı okumaları için her türlü özlük haklarını takip etme, özel dersanelerin kontenjanlarını tespit ve tahsis ile dağılımı, üniversite eğitimi için yurtlardaki işlemlerinin takibi ile ilgili yetkiler konfederasyona verilmelidir.
Yasal mirasçılarından işe girme ve iş değiştirme hakkı bulunan yakınlarının her türlü haklarının takibi, iş yerlerinin denetlenmesi, mahkemeye dava açma yetkileri konfederasyona verilmelidir.
Mehmetçik Vakfı ve diğer vakıfların yasal mirasçılara tanıdığı haklarının tahahkkuk ettirilebilmesi için her türlü yetki konfederasyona verilmelidir.
Şehit aileleri, gaziler ve gazi yakınları bu milletin gururu ve onurudur. Bu onuru yüceltmek için bu çalışmayı yaparak onlara hediye etmek Türk Milletinin şehit ve gazilerimize tarihi görevidir.