- 516 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEKTE ŞAİR KİMDİR / ŞAİRİ TANIYORMUYUZ
Şairi tanımlamak aslında en zorlu tanımlamalara eş değer diyebilirim.
Çünkü Şair dendiğinde düşündüğümüz insanın duygu yapısı bile çok farklılıklar gösterir.
Son iki yüz yıl içerisnde ardı arkası kesilmeyen dünya savaşları,Şili’nin kan kokan sokakları,Nazi Almanya’sının Hitler güdümünde ki işgalleri/Yolsuzluk ve Yoksulluklar/Çiftestandartlar.Kuruluş ve Kurtuluş sonrası yetişen siyasetçilerin parsa,rant peşinde koşmaları.Abd’nin siyah ırka yaptığı esaret dayatmaları....
Uğranılan zulüm,baskı ve de haksızlıklarla beraber; Her şeye rağmen yüreklerde konaklamış vatan sevdalılığı ile ..
O unutulmaz aşklar, duygu düşünce yoğunluğu ayrıcalıklı hassas yapılı kişiler de yaşananları satırlara dökme gereksinimi hasıletmiştir.
-Şair özellikle de acılarından, sevdalarından, umut ve beklentilerinden en fazla da hayallerinden an be an beslenerek eserini yaratan, yani çocuğunu hayata getiren kişidir.
Danış’a göre Şair kalemin ta kendisidir
-Yazarken ilerici, aydın düşünmek ve de düşündürmekle de yükümlüdür Şair.Bir bakıma bulunduğu toplumun söz temsilcisidir diyebiliriz.Tüm konuları kendince irdeleyebilen en olumsuz görünen konu ve görüşleri olumlulukla sunmayı başarabilen kişidir.
Kitlelere pekiştirici, birleştirici mesajlar vermeyi başarabilmek temel özelliği olmalıdır Şairin.
Çünkü şair her zaman en olumluyu, en iyiyi algılayan olmalıdır ve de toplum değerlerinde önder.
-Kendince kurduğu dünyanın hayal imparatoru.
-Kendince kurduğu dünyanın eser yaratıcısı ve yarattığı her eserin ebeveynidir.
-Bizlerin şiir de yol almasına önderlik eden Huandra Menes/Oze Asisyon/Rubin Daryo/Nazım Hikmet/Sabahattin Ali/Yahya Kemal/Garsiya Magnez/Paul Garaldy ve Benim en çok sevdiğim;Edebi Aşkım Pablo NERUDA’ya da selam olsun diyorum.Onlar Şiiri Yaratan gerçek şairler.ŞİMDİ YOL BİZİM/ŞİMDİ YOLCU BİZİZ....
-Benim şiire/Şair olarak yolculuğumu merak edenlere : Kurtuluş Savaşı Kahraman ve Kahramanlıklarının/Ulu Önder M.Kemalimin Komutasındaki o unutulmaz mucizevi başarılarıdır.
YORUMLAR
şairlikte ölçüyü büyük ustalar olarak koyarsanız ki haklı da olabilirsiniz; burada, şiir defterinde yazanlar; bir kaç istisna hariç yazılanlar 'maydonoz demeti' olmaktan öteye gidemiyor. Benim de dahil olduğum bu kitle, sanatı amatörce yapmaya çalışmakta...
Standardı yüksek koymak amatör çalışmalara sekte vurur...Bir gün bütün taşlar yerine oturur, ağız tadıyla şiirler okuyabilirsiniz; şimdilik hepimiz yerel ölçekteyiz...
Sevgiler, saygılar ve tebriklerimle...
Örnekler güzelde,bundan önce şiir yoktu anlamınamı geliyor bu listeniz?Yani önceleden zaten insanlar yaşamıyordu.Birer duygusuz varlık öylemi?Başlığı görünce çok güzel şeyler yazmak için uğramıştım sabahla birlik.Burkuldum.Yazınıza katıldım da,liste yazınızı karşılamıyor.Selam,saygı...