- 1501 Okunma
- 12 Yorum
- 6 Beğeni
Eskiden Severdik Birbirimizi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
’Nasıl yaşıyorsanız öyle yönetilirsiniz’
Nasıl zor geliyor aynı gezegende sizinle nefes almak.
Yola kırmızı halı sermeli ,günâhlarınızı silkeleyerek.
Hırsıza ,sahtekâra ,vatan hainlerine açıktan destek vererek , asker ve polis katillerine övgüler dizen, katilin sırtını sıvazlayan insanların ’ fazla’ olduğu bir ülkenin vatandaşıyız.
Asker -polis binlerce vatan evladı vatan uğruna son nefesini verirken , vatan evlâtlarının kanından para kazanan Ebu Lehep soyunu anmadan geçemeyeceğim .
Hesap günü var bilirim elbet, ama içimi soğutmuyor, öfkemi dindirmiyor bunu bilmek.
Ceplerini rahat rahat doldursun diye büyük ’hâremi ’ lere arkasını dönenlerin vicdanında paslı delikli metelik olduğuna inancım artıyor .
Hepimizin bildiği malum olay..
Sınav soruları ve yanıtları aylar öncesinden çalınmış ve öğrencilere dağıtılmış .Bu dağıtım sadece bazı evlerle sınırlı değilmiş yazılanlara göre.
Abiler ve ablalar sınav öncesi dikilmişler öğrencilerin başına ve emir buyurmuşlar ’fetih suresini ezberler gibi ezberleyeceksiniz bu soruları ve yanıtlarını .Bu kağıtları yutacaksınız anladınız mı mazeret kabul edilmez’ buyurmuşlar..
Fetih suresini ezberler gibi yalayıp yutmuşlar soruları ve yanıtları çocuklar.
Ekmek arası köfte, döner ve sucuk niyetine.
Yiyin paşam yiyebildiğiniz kadar .Mide sizin .Safra keseniz sağlamsa sorun değil ,nasılsa hazmedersiniz korkmayın. Ağır kokusu olsa da bu besinlerin aldırmazsınız nasılsa , her haliyle öğütürsünüz yediklerinizi.
Ayran içersiniz üstüne olmazsa, gaz yapsa da geçer meraklanmayın.Alışkın sizin bünyeniz demek isterdim ama çok umurlarında olacağını sanmıyorum.Bu ülkede artık haramla helalin ayrımı yapılmıyor.
Aylardır görsel ve yazılı basında buna benzer haberleri ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlardı, şimdi belgesel olarak veriyorlar.
Son günlerde haber dinlemiyorum Tv izlemiyorum ,programlar içler acısı.
Her gün şehitlerimiz var , sadece alt yazı olarak geçiyor şehit sayısı.
Magazin haberleri ilk sırada yer alıyor , hemen devamında evlilik programları .Her kanal da hacı hoca.Sırayla dolaşıyorlar kanalları , uzman ağzıyla konuşuyorlar.
Tv de hep aynı yüzler ve bildik isimler.Bazılarının unvanı var adının önünde.Genel görünüş iki dirhem bir çekirdek .
Devlet kanallarında ,çember sakal ,cübbe ve sarık yok henüz Modern kıyafet ,sinekkaydı tıraş , suratlarda şirinlik maskesi.
Arapça bilmeye gerek yok.İngilizce Fransızca İtalyanca bilmeye hiç gerek yok.
Ne demişti yandan çarklı müdür.’Cahil halk lâzım bize ,okumuş adamdan hayır gelmez’
Takım elbiseyle seyirci önünde canlı yayın yapan hocaların işi zor tabii. Her sene çok büyük paralar karşılığında yeni kanallara transfer olmak,saçma sapan sorulara muhatap olmak zor olmalı.
Film gibiyiz velhâsıl kelâm.
Okumak da neymiş.Cehâlette level atlatırız evvelallah.
İlkokul üçten terk birisi, üniversite okumuş, üstüne üstlük yabancı ülkelerde master ve doktora yapmış abileri ve amcaları kandırırken..
Hadislerin aslını değiştirip , ayet meâlini kafaya göre yorumlamak günlük yaşam biçimi.TV de her cuma ,aynı film dönüp duruyor . İşe yaramalı din ticâreti dediğin.Saadet zincirine her sene yenileri eklenmeli , oteller zinciri , tatil köyleri falan .
Konuşmalar havadan sudan, arada hak- din -Peygamber -Kur an.
Sesi yükseltiyor arada reji odası ,komut geliyor alkış!
Galeyana geliyor stüdyoya para karşılığı gelen ,bedavacı teyzeler ve amcalar.
Yan stüdyoda evlilik programları , geç ara kapıdan . ohhh misss. Akşama kadar ye iç, göbek at, nasılsa sıcak mekân .Ekmek elden su gölden.Düşünmek için neden beynini kullansın ki, tar-u taze ablalar ve dahi saçı - bıyığı boyalı amcalar.
Trans hallerindeyiz ..
Program boyunca aynı nakarat.
Dua vakti
’Ellerini kaldır Ey ümmeti Muhammed.
Tırnakları uzun ve kırmızı ojeli, ağır makyajlı bayanlar rejinin verdiği komutla başlarını örtüyor ve devam ediyor hoca.
’ Ağlıyordu kütük , gel diyordu gel.
Unutmayın dostlarım, fakirlik imtihândır dayanın .Ne kadar dayanırsanız ve şikâyet etmezseniz halinizden ,o kadar sevap kazanırsınız. Allah ın size sunduğu bir armağandır fakirlik.
Sabredenlerden olun ,isyan etmeyin, cennet garanti
’
Amin..
YORUMLAR
Deniz Giritli
şair67
İsminizden belli
Siz zapt-ı rap altına almışınız
Güneşi
Bir kez daha kutladım sizi
ve
Cesur yüreğinizi
Mahir manidar kaleminizi
Var olun kalemdaşım
sevgili Deniz hanım aynı benim fikirlerimi benimsiyerek yazılmış yüreğine sağlık bu duyguları dile getirdiğin için teşekürler . saygılar sevgiler
Deniz Giritli
Yüreğinize, emeğinize sağlık. Ülkemizin geçtiği bu zor dönemleri çok güzel bir şekilde kaleme almışsınız. Anlayan anlar......saygılar sunarım. Kalbinde din inancı bulunmayan zavallıların son uğrak yeri bellidir......
"Ne anlatırsın renkleri ince ince köre, konuş insanlara akıllarına göre"...........
Deniz Giritli
Ziyaretiniz ve beğeniniz için teşekkür ederim Saygılar.
Din kavramı, zengin insanlar tarafından, fakir insanları sakinleştirmek bulundukları durumdan sikayetçi olmamalarını dolayısıyla da kendi i huzurlarının bozulmamasını sağlamak için ortaya atılmış bir şey.
Eğer bir yaratıcı varsa yeryüzünde, bunca din niye? Herkes habire yontuyor kendince...
İyi insan olun, kimsenin ne yaptığına, nasıl yaşadığına karışmayın.. Herkes sonunda nasıl olsa tek başına gidiyor bu dünyadan. Hesabını da verir nasılsa... Niye derdi düşer başkalarına, anlamak mümkün değil...
:(
Deniz Giritli
Billur hanım bu videoyu izlerseniz, bu din bezirganlarının ne yapmak istediğini anlarsınız.Algı operasyonu yaparak asker ve öğretmenleri hedef haline getiriyor.Adının önünde prof unvanı olan bu kişi, asker ve öğretmenleri dinsiz olmakla ve kafirlikle suçluyor.Ziyaretiniz ve anlamlı yorumunuz için teşekkür ederim Sevgiler.
Gerçekleri anlatmışsın Deniz.
Artık hacı hocaları hiç dinlemiyorum.
Ne geldiyse başımıza onlardan geldi.
Bir yanda da dediğin gibi evlilik programları.
Anneme gittiğimde görüyorum.
Onların de dünya umurunda değil.
Bazen çerez niyetine şehitlerimize rahmet okuyan oluyor.
anlamlı, güncel bir yazı
tebrikler
sevgilerimle..
Deniz Giritli
Belki de geç değildir hele ki ömür yettikçe bel bağladığımız insani yanımız yoksa bir mucize mi bekliyoruz?
Rabbim her şeye kadir ve eninde sonunda deneme-yanılma yöntemiyle işaretleyeceğiz en akla uygun şıkkı zaten gerisi kocaman bir boşluk yeter ki içimizdeki boşluğu yeni baştan inşa edelim hem belli mi olur sonuçta insanız ve yükümlüyüz de her ne kadar unutulmuşluğun acısı çöreklense de zaman zaman...
ve evet: gerçekten de yerinde pırıl pırıl parlayan ve güne yakışan bir paylaşım.
sevgimlesiniz.
Deniz Giritli
Hepimizin içini yakan gerçekleri harika bir anlatımla önümüze koymuşsunuz.
İçimi çekerek ve sonumuz ne olacak acaba diyerek okudum.
Zamanımızda her şey istismar ediliyor..İnsanlık iyi niyet ve en çok da din.
Bizi bu durumdan ancak bir mucize kurtarır. Rüyalarımda görsem de,
Ümidimi kesmiş değilim.
Günün seçkisi çok yerinde idi.Kutluyorum.Sevgiler,selamlar
Deniz Giritli
Yazdıklarınızda ne kadar haklısınız. Duyarsız bir toplum olma yolunda hızla ilerliyoruz. Saçma sapan televizyon programları ile beynimizi adeta dumura uğratıyorlar. Ahlak, vatan sevgisi, din iman hepsi unutturulmaya hasır altı edilmeye çalışılıyor. Görsel ve yazılı basının tetikçileri tarafından. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Yürekten tebrikler Deniz hanım...
Deniz Giritli
ne desem ki bilemedim şimdi.
belirsizliğin kahin olduğu bir yolculuk sevgili dostum ve hakikatın ta kendisi.
çok şey de bekliyor değiliz aslında ama çokça da sabır gerekiyor ve şükür de oldu mu heybemizde elbet feraha çıkacağız.
sevmek neden bu denli zor bir mefhum insanların lügatten sildiği hem fazla da sorun teşkil etmemeli ama evet, dediğiniz gibi: eskidendi çok eskiden.
Allah sonumuzu hayır etsin.
varlığınız, kişiliğiniz ve kaleminiz ve tabii ki de dostluğunuz...
kısaca sevgili Deniz hanım: iyi ki varsınız.
ve bilin ki -zaten bildiğinizi bilmek eşsiz bir güç-her daim sevgimlesiniz.
paylaşım için teşekkürler.
Deniz Giritli
Deniz Giritli
Deniz Giritli
En büyük din AKILDIR....
Ve aklı olmayanları TANRI BİLE MUAF TUTMUŞTUR GÜNAHTAN....
Lakin bu saydığınız, kuldan utanmaz,Tanrıdan korkmazlara deli deseniz deli değiller, akıllı deseniz hiç değiller...
O zaman kim bu hak, hukuk tanımayan aymazlar işte cevabını söylemekten ar ettiğim, İNSANLIKTAN ÇIKMIŞ NAMUSSUZLARDIR...
İnandıkları ve yaptıkları hangi dine,inanca veya vicdana sığıyorsa Tanrı ıslah etsin böylelerini.. Çünkü benim inancım KUL HAKKIYLA KARŞIMA GELME diyor... Demek ki bunlarla aynı inançtan olamayız ... Sevgilerimle...
Deniz Giritli
Ne geliyorsa başımıza bu din tüccarlarından geliyor.Para için vicdanlarını satışa çıkaran bu insanlar son günlerde hızla çoğalıyor.Bu insanlarla aynı dinden aynı inançtan olmadığımız kesin Çünkü biz ''insan'' seviyoruz..
Ziyaretiniz ve bu güzel yorum için teşekkür ederim Sevgilerimle.
Dilek USTA
Sevgilerimle