- 1611 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
ŞİİR NEDEN YAZILIR; ŞİİR NEDEN OKUNUR...BU BAKIŞ BENİM BAKIŞIM !
ŞİİR NEDEN YAZILIR; ŞİİR NEDEN OKUNUR...BU BAKIŞ BENİM BAKIŞIM !
Şiir neden yazılır: şiir duyguların dışa vurumudur diyorum ben; Acı, tatlı, mutlu, mutsuz, her an bazılarımızda; ilham olur, şiir olur, akar satırlara... serbestçe dizilir mısra olur, bölüm bölüm kıta kıta yazılır...
Herkes yazabilir mi yazmayı seviyorsa yazabilir..her yazılan şiir olabilir mi ?..
Olur veya olmaz yazan ve okuyana göre değişir.
Her şiir yazdım diyen şair sayılabilir mi ? hayır bence !
Ben yazıyorum okuyanımda var diyerek şair’im diyemem kendime gerçek şair’lere çok ayıp olur. Neden mi ?kuralları eksik hatası çoktur şiirlerimin, yürek sesim yaz diyor yazıyorum, öğrenmeye çalışıyorum, fakat; hiç bir zaman gerçek şair olamam biliyorum.
Ben iyi yazıyorum demiyorum, şaırce şiir yazamadığımı biliyorum. benden de kötü yazanlar var ve o kadar çok beğenileri ve yorumları varki, diyorum; kendime -Melek sen şiir okumayı mı bilmiyorsun, üstad denilen insanlar beğenmiş, yorum atmış, ve övmüş bunları ama; ben bişey anlamadım o şiirden diyor, içimdeki okuyucu Melek...
İçimin sevgisini, yüreğimin sevdasını, ruhumun aşkını, ilham aldığım geçmiş anılar, yaşanan hayatlar, gelecek yarınlar, yarınlarda yaşanmak istenenler ve hiç yaşanamıyacak olanlardan harmanlanmış, bir hayattır şiir... Ve şiirlerimiz... Ve bu oluşumlarda meydana gelen; yürek, akıl, kalem, yazı ve yazıdan; yazandan ibarettir.
Yürek sesimiz şiir’lerimiz...
Yazıyoruz okuyorlar, okuyoruz yazıyorlar, kimse yazmasa kimsede okumayacak ve şiir diye bir şeyde olmayacaktı değil mi ? ..Bu benim fikrim ve açıklamam... Sizler farklı fikirlerde farklı düşüncelerde olabilirsiniz saygı duyarım...
Şiir neden okunur: Kimse yazar veya şair olarak doğmaz, bir gün keşfeder kendini, alır kalemi yazar, önce ben şiir yazıyorum diyebilmeli kendine, yazdıklarını şiir’e benzetmeli elinden geldiğince, bu söz önce tabiki kendime...
Okuduğum şiir’de kendi duygularımdan bir şeyler buluyorsam, alıp götürüyorsa beni hayallere, yaşıyorsam o ani film gibi, benziyorsa yaşadıklarıma veya yaşamak isteyip yaşayamadıklarıma, o şiir güzeldir benim için... Duygularıma dokunuyorsa, sanki içinde ben vardım diyorsam, beğendim derim, şiir’di derim; o zaman...
Duygusuna ortak olamadığım ne dediğini anlamadığım şiir’ler okuyorum, defalarca okuyorum, yine anlıyamıyorum, oluyor bazen böyle... Bazı arkadaşların şiir’inde o kadar anlamını bilmediğim cümle oluyorki şiir’i okurken konusu dağılıyor şiir anlamını kaybediyor, bir değil iki değil, o kadar çokki sözlüğe baksam mümkünü yok, bakılacak gibi değil, şiir yine dağılıyor toplanmıyor konu maalesef... şiir’lere gizem katmak adına bu kadar günümüzde kullanmadığımız, bilinmez kelime katılıyorki; anlamaya çalışırken, kafamda sanki karman çorman şiir çorbası kaynıyor...
Tadında bıraksak, herkes anlasa daha güzel olmaz mı ? Okurken bu neydi ne anlama geliyor acaba ? deyip şiir’den alacağım keyfim n’olur kaçmasa ! ..keşke.
...sizede oluyor mu benim şiir sandığım; yürekten kaleme döktüğüm şiir’lerim de !...hatam varsa af ola...saygılarımla.
3 Eylül 18:21 2016
Mlk
YORUMLAR
bahse konulu önerilerim hece ve aruzcular içindir serbest şiir ise tanımı imkansız sığası sonsuz bir aleme benzer iki kelime ile evreni de gezebilirsiniz beş yüz sahife ile hiç bir şeyde başaramamış olabilirsiniz serbest şiirde kendi ekolünü ve tarzını bulan şairler hedefe ulaşmıştır diyelim saygılar sunuyorum
Saygıdeğer kardeşim kelime dağarcığı bir aracın deposunda ki yakıta benzer ne kadar kelime dağarcığımız varsa zihnimiz ona oranla daha çok çalışır ve çağlar aşar düşünebiliyor musunuz dilimizin onda birini ya kullanıyor ya kullanmıyoruz sonra dönüp arkamıza bakıyoruz ve soruyoruz neden her alanda artık deha yetiştiremiyoruz bir toplum için çok acı bir durumdur bu durumu bir örnekle somutlaştırmak istiyorum modern şiirinde egemen şiirinde ve dahi halk şiirinin de sıklıkla müracaat ettiği bir Fuzuli gerçeği var adam umman deniz anlamıyorsak anlamaya çalışmak için gayret edelim inanın yoruyor da olsalar o dahi insanlar bize çok değer katıyorlar saygılarımı sunuyorum
Şiir özneldir Hocam, Öznel olduğu için okuyan herkes farklı duygular hissedebilir.
Size kötü gelen şiirde ben kendimi kaybedebilirim :)
Şiiri anlamaya çalışmayıp akışına bırakmak en güzeli bence :))
Şiirli günler dilerim kıymetli Şairem
Ayşegül AKTAĞ tarafından 10/14/2016 11:18:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
Her isteyen şair olamaz.Şair olamk için mısraları sıralamak yetmez.Şair az kimsenin nasibine düşen bir altıncı duygudur...''Şair ilham alandan çok,ilham verendir''(ELUARD)
Nurullah Ataç şiir ilgili şunları söyler ''Günler geçtikçe şiir şudur şiir budur demekten uzaklaşıyorum.Bana şiir zevkini veren söz arıyorum.Şiirin tanımı yapılabilseydi bin türlü değil bir türlü tanımı olurdu''
Sait faik şiire şöyle bakar ''İnsanı, insana ancak şiir sevdirir''
Saygılar.
Benim söylemek istedigimi anlayan arkadaşlarima teşekkür ederim anlayarak okumak daha güzel olur demek istedim . her satirinda sözlüge bakmak gerekmemeli . siirin duygusu okurken hayal ettigim anlatilan bölünüyor demek istedim.herkesin üniversite veya edebiyat egitimi alma şansı olmuyor. günümüzde sık sık kullanmadığımız cümleler bazı şiirlerde çoktan da çok kullanılıyor.anlaşılır olsa ilkokul mezunu da anlasa şiir bişey mi kaybeder, şair anlaşilmayan şiir yazınca birşey mi kazanıyor.gizem doluydu şiiriniz ustad...denmesini mi istiyor...acaba ?..saygilarimla.
Dal
Dağ uzanı gökyüzüne,
Ölüler karanlığa uzanı.
Nerelerden nerelere varır yaşamak,
Acıdan, iğde sarılığından, düşünüden uzanı.
Sever misin, öpüler ardı boş,
İşte bıraktığı güzelin, bir çirkin uzanı.
Yankılar, gezegenlerden ağrı gelip gider,
Başı kopmuş gök mamurlarından bir uzanı.
Uzandığımız, belki de bu gece, belki de bu yatakta
En bilinmeze uzanı.
Fazıl Hüsnü Dağlarca
Şimdi, yukarıdaki şiir size ne çağrıştırıyor? Alıp götürüyor mu bir yerlere? İçinde kendinizi buluyor musunuz? Muhtemelen ikisine de hayır. Şair bir şey hissederek yazmış. Biz onun hissettiklerini anlamak ya da aynılarını hissetmek zorunda değiliz. Hatta bir şiire beş, on anlam yüklenmesi ne kadar da iyidir. Herkesin hissedişi kendine. Anlamadığınızı söylediğiniz ve üstadların (her kimse onlar) övdüğü şiirler belki sizin zevkinize hitap etmiyordur. Siz daha anlaşılır şiirleri seviyorsunuzdur ki en tabi hakkınız. Fakat biz anlayamadık diye şiirler hikayeler kötü olmaz. Evet her cümlesi imge dolu şiirler ve yazılar insanı cezbetmiyor. Ama "sordum sarı çiçeğe" tarzında da olmamalı şiir değil mi? Ya da "atatürk yoktu, düşman çoktu/atatürk geldi, düşmanı yendi"
Sevgiler.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Bazen bir insan başka bir insanın gölgesi olur. Bazen bir insan başka bir insanın gölgesinde kaybolur. Bazen bir insan hayal edersiniz, şair olur, şiir olur , hiç anlamını bilmediğiniz başka bir söz olur. Benzetmeler o kadar çoğalır ki, okuduğunuz hayat, yaşadığınız hayatın ta kendisi olur.
Şiir böyle bir şeydir. Sadece duygudan ibaret değil, duygunun birazda körebeleşmemesi adına ses çıkartır. Sesimi duyun diye !!!
Şiir bunun için yazılır ve bunun için okunur...
Valla bacim bende karman çorman oluyorum. Sıktıklarından kendileri bile anlamıyor imgeyi düzecem diye şiiri düzüyorlar😆 şiirin ne sağı kalıyor ne solu taşnakların şakları bile yönetici oluyor şiirde birazdan rahibe terasaya yalvarir 😆😆😆😆 dırt dırt ipe düz. .. sanki kalemler sözleşmesi var. Okuyorum karnım ağrıyor imge mideme oturuyor. Talcid alıyorum. Kimi takip ediyorlar bilmemki her sıra kilisenin merdiveni loş kasvetli içim daralıyor. Yarama bastın
CaNMaYBuLL.
:) sonra ortalık piç doldu...kimden ya da kimin bu çocuklar (şiirler)...şiiri düzen düzene :)