- 568 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
BEYİNİMİZİN YÜZDE KAÇINI KULLANIYORUZ?
Evrenin bilinen en düzenli ve en karmaşık nesnesi beyindir.Dışarıdan-içeriden gelecek
hareketlere vücudu uyarlar.Binevi asli kontrol noktasıdır.Aslında herşeyimizdir.
Beyinin %100 ünü kullanıyoruz.Evet yanlış okumadınız tamı tamına yüz’de yüz’ünü.
Hatta uyku halinde çok daha aktiftir ki
bizler kendimizde uyuma ihtiyacını hissettiğimizde,aslında bu beyinden gelen bir uyarıdır ve aynen şöyle der:’Beni dinlendir.’
Yani vücudumuzu değil,beyinimizi dinlendirmek için uyuruz.Ve mekanik olarak yüzde yüz oranla kullandığımız beyinimizi
kapasite olarak belki de hiç kullanmıyoruz.Çünkü beynimizin kapasitesini bilmiyoruz.
Yapılan hiçbir araştırmada sanırsam bunun cevabını asla vermeyecektir.
Neden böyle diyorum?Çünkü;hafızamızın yani;beyin kapasitemizin sınırı yoktur ve sınırı olmayan bir şeyi
ne kadar kullandığımıza dair bir oran vermek yanlıştır.
1907 de William JAMES ilk kez beynimizin yüzde kaçını kullandığımız konusunda birkaç yazı yayınlar.
1936’da ise Don THOMAS HOBBES adlı kitabının önsözünde
WATSON’u kaynak göstererek beynimizin %10’unu kullandığımız terosini ortaya atar.Ki bu yanlış bir bilgidir.William JAMES hiçbir
zaman bu şekilde bir iddia ortaya atmamıştır.
Yani Don THOMAS’tan kalma bir bilgi kirliliği var ki hala bazı kesimler tarfından kabul görmekte.Bilgi kirliliğinden ziyade WATSON’unda adını karalamış olsa gerek.
Çünkü bu konuda Don THOMAS adı pek geçmez.Beyin gerçekten araştırılması gereken harika bir hazine.Hazine diyorum çünkü araştırmaya başladıkça gerçekten yeni yeni zengikler keşfediyorsunuz.
Ve şimdi neden beynimizi hem reel,hem mekanik,hem de içsel anlamda tekrar keşfetmiyoruz???
YORUMLAR
Merhaba,
"beyin kapasitemizin sınırı yoktur " diye yazmissiniz ama bu kaniya nasil vardiniz?
Kapasite kelimesi zaten bende sInIrI cagristirir. Diger yandan yaratilanlara bakan yonuyle sInIrsIz hic bir sey yoktur.
dogukan durur
Gerek bu yazınızı gerekse bir öncekini dikkatle okudum.
Bir önceki konu olan insanların aya inmediği konusu hakkında ben de aşağı yukarı sizin dile getirdiğiniz hususları dile getirerek bir şeyler yazdıysam da rağbet görmedi pek.
Beynin tamamını kullandığımız olayına gelince: Bunu da yazmak istedim ama maalesef insanlar ezberlerinin bozulmasından pek hoşlanmıyorlar. O bakımdan yazmadım.
Hatta denir ki insan beyninin tamamını kullansa mesela bakışlarıyla çok ağır bir nesneyi havaya kaldırırmış. Hatta o hani bakışlarıyla çatal, bıçak bükenler var ya işte onlar beyinlerinin %60 ını kullanabilen olağanüstü insanlarmış, vesaire vesaire..
Ancak yapılan araştırmalar göstermiş ki evet insanlar aslında beyinlerinin tamamını kullanıyorlarmış ama şöyle bir durum varmış: Aynı anda değil. Bedenimiz hangi hareketi yapmak istiyorsa beynin o hareket ile ilgili kısmı derhal aktif hale geliyormuş.
Evet ilginç konular aslında. Üzerinde durmakta fayda var. En azından saçmasapan tartışmalar yerine bunlara kafa yormak daha iyidir diye düşünüyorum.
Selam ve sevgilerimle.
dogukan durur
Değerli arkadaşım.
Yazınız bu fon rengi ve yazı rengi ile maalesef okunamıyor. Yazı rengini siyah yapın hiç olmazsa.
Selam ve saygılar.