- 958 Okunma
- 10 Yorum
- 3 Beğeni
Namıssız Balzac
Sevgili Mümkün ve Mümkine kardeşlerim, dikkatinizi celbederim, size bu namıssız Balzac hakkında bildiklerimi anlatmam gerekti. Yoksa ne haddime sizin keyfinizi bozmak.
Sene 1836 yılları bilenler bilir o sene büyük kış oldu burnumuzda sümük donuyor o derece. Kış lastiklerinide yeni almışım son model at arabam var şimdi ki gibi fakir değilim yani. O zamanlar Atborghinisi olan kral sayılıyor zaten demokrasi sallantılı Fransa’da keyfim keyf yani.
İşte ben bu Atborghini mi bi deneyeyim dedim Parisli kızları gece soğuğundan koruyacak bir erkek olarak görevimiz sayılır bunlar hep.
Neyse çıktım yola namussuz araba akıyor yolda, tam köşeyi dönüp caddeye akıcam kamelyalı kadın el etmesin mi. Bilenler bilir Paris’in en güzel hatunu kamelyalıdır. Neyse aldım ben bunu araca işte şuraya gidelim buraya gidelim derken hem bi su dökeyim hemde bi cigara alayım diye atborghinimi benzinliğe çektim. Kamelyalıda bana güzel görünmek istiyor ya indi araçtan makyajını falan düzelticek bu tuvalette selfi çekip sosyal medyaya falan atacak. Güzel kadın tabi atsın dedim. Neyse içeri benzinliğin tükkan kısmına girdim birde ne göreyim bizim Honore de Balzac. Ne yapıyorsun ne ediyorsun derken bu kitaplardan kazandığı para ile petrol işine girmiş meğer. Abi bi para geliyor sorma falan diye kendinide övüyor. Tabi ben dururmuyum e be gafil zındık namıssız madem paran var şu benim borcu ödesene diyorum. İşine gelmiyor tabi kem küm ediyor. Bu arada not kendisi vadideki zambak kitabını yayınlamadan benden borç almıştı.
Neyse dedim boşver işte tam cigarayı aldım tabiki en pahalısından parayı ödicem, kamelyalı yırtık dondan fırlar gibi içeri geldi. Allahsız karı sürmüş sürüştürmüş çok güzel olmuş tabi.
Balzac efendiyede hayran
- Aaa Balzac bey şu kitabınız çok güzeldi
- Yaa Balzac bey yeni kitap varmı
- Cee Balzac bey Tiyatro oyunu yazacak mısınız
Muhabbet böyle gidiyor,Balzac da şimdi ağzı laf yapan bir adam Kamelyalıyı kafaya aldı.
Görüyorsunuz ya bu Balzac efendi o kitapları hem hatun milletini etkilemek için yazan bir adam. Üstelik borcunada sadık değil hemde benzinlik pompacısı. Peki ben naptım öbür gün hemen gazetelerde Balzac aslında yalan mı söylüyor,Balzac ve kamelyalı arasında ne var. Balzac ihaleye fesat karıştırıp Paris’in ortasında benzinci açtırdı. Balzac yüzünden ecdadımızı unuttuk,Balzac aslında İngilizlerin adamıdır, Balzac Fransa’nın ahlakını bozuyor gibi yazılar yayınlattım. Benle uğraşmak neymiş gördü namıssız herif.
YORUMLAR
"Namuslu namıssız !"
Namussuzluk bir hayli külfet. Namıssızların olmadığı bir yerde kayda değer ne olabilir ki? Suç ve suçlu, hırsız ve hırsızlık, günah ve günahkar, delilik ve deli, insan ve insanoğlu... Haya ve hayasızlık, şeref ve şerefsizlik değerlidir....
Bak bizimkilere...
Namuslu Bilo ve banker Memo... Olmasaydı Leyla olur muydu yiyecek helvaaaa !
bi zamanlar millet vadideki zambağı dilinden düşürmüyordu...nereye gitsem Balzac fırtınası esiyordu bahçelerinde...çiçekçilerde zambak bırakmamışlardı o derece kaptırmışlardı kendini...neyse dur dedim bi bildikleri var ki konuşuyorlar...bu galayana gelip ben de aldım kitabını...aldım almasına da kitap aylarca elimde süründü...içini daraltıp gönül koyacak diye çantamda numunelik, öylesine dışarı hava aldırmaya çıkarıp yanımda gezdiriyor, eve gelince de yorgun düşüp konsolun üstünde dinlenmeye çekiliyordu kendine...gün vardı aylarca konuşmadığımız oluyordu birbirimizle...tekinsiz kış günlerinde giyinilmeyi bekleyen bi çift eldiven gibi elden ele gezdiriyor, ordan oraya sürüklüyordum...gerekmedikçe de çekmeceden çıkartmıyordum mösyö'yü... sırf başka kitaplara başlayabilmek için zorladım kendimi okumaya...dili ağır geliyordu...bi cümleyi anlayana kadar anam ağlıyordu...ya kompleksliydi ya da okuru çileden çıkarmak hoşuna gidiyordu...ilk başlarda yadırgadığım dile zamanla da alışmaya başlamıştım ama epey de uzun sürmüştü...
bugün o kitaptan aklımda kalan hiçbir şey yok...olsa iyi olurdu...tozlu rafta diğer kitaplarla vadideki zambaklara asılıyorlardır belki...
Tsukuyomi
Yalnız ne çekmiş be kitap.
bu kitap modası arada oluyor kürk mantolu Madonnada baya popüler oldu son zamanlarda :) o kitabı hiç okumayacaklar bile taşıyordu
Tsukuyomi
n e. m
Tsukuyomi
n e. m
n e. m
ahah, hehe çok yaşa senn.
Tsukuyomi
:)))
Güldüm gerçekten ama öyle hikaye gereği de olsa Balzac a bu hitabı tutmadım. Onlar edebiyatın evrensel değerleri. Bir daha bir Balzac, bir Tolstoy, bir Dostoyewski zor gelir ...
Tsukuyomi
Vay namıssızz edebiyatın içine de sıçanlardan biri..ustelik yalı çapkını garı gız pavyon tiplemesi şapşik mi şapşik..hahhhaa ..
Tsukuyomi
Tsukuyomi
balzac ayıp etmiş. ya büyük diktatör pablo picasso'yu napcaz? şimdi tekrar anlatmayım, bi forumda uzun uzun mu anlattım kısa mı geçtim hatırlamıyorum ama anlatmıştım. adam ant içiyor "bu kübizm diktatörlüğümü dünyaya yayacam" diyor ve ufaktan başlıyor, önce bi kübalılar derneği kuruyo mahalle arasında. aman neyse ya vaktim yok, tatile çıkıyorum ben.