- 473 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Öğretmeni öldürmek!
Hayır hayır bu bir cinayet daveti değil.
Öğrencinin "katil" olmasını beklemek ve istemek hiç değil.
Bir Fransız düşünürün sözü bu :(Pascal Bruckner)
-En iyi öğretmen,öğrencisine öğretmeni öldürmeyi öğreten öğretmendir!
Çocuğun yaratıcı olmasını teşvik etmek,öğretmenin "kişiliğinde" eriyip,kaybolmak yerine;onu aşmayı ve öğrencilerin kendileri olmalarını belirtmek amacıyla ifade edilmiştir.
Bir tür kendi yolunu,kendi bulmaya karar vermesidir çocuğun ve "katil" olmasını istemek değil tabi ki.
Bir makalede okumuştum bu sözü ve çok ilgimi çekişti.
"En iyi öğretmen "beklentisine herkesin farklı farklı cevaplar vereceğini elbette biliyor ve buradan da görüyorum.
Ancak bu söze dikkat kesilip,biraz zihin jimnastiği yapılmasını istedim / istiyorum.
Çocuğun "başkalarına "benzemeden,kendi gizil gücünü yani potansiyelini ortaya çıkarması ne büyük mutluluk.Ve öğretmenin buna "fırsat" ya da "ortam "yaratması ne güzel.
Hele hele tek başına da olsa kendini aşabilmesidir çocuğun ve kendisi olması.Düşe kalka da olsa yolunu kendi bulabilmesi /bulması...
Keşke bunu başarabilseydik,keşke!
YORUMLAR
Bir hayli çaba !
İnsanın sahip olduğu yeteneğin, bir başka insanın yeteneği üzerine inşa edebilmesi için öğretmen ve öğrenci. Her çagın öğretmenleri gelen yeni çağın öğrencileri tarafından bilimde öldürülüyor. Ya edebiyat ve sanatta ? Öncekiler hep yaşıyor ve yaşayacak !