- 1200 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYVANİ BOYUTTA SİZ NESİNİZ
İnsan hayvani boyutta hangi hayvandır? Bunu öğrendiği gün insan olmayı becerebilicektir. Lakin insan olmak kolay değildir. Önce hayvani nefisten kurtulmak gerekiyor... Çocukluğumdan beri insanları hayvanlara benzetiyorum. Ayı, aslana, kediye, köpeğe benzettiğim çok insan olmuştur. En son ki kız arkadaşımı bir kediye benziyordu. Çünkü ne zaman birşey yaptırmak istese bir kedi gibi bana yanaşır. " Miyav miyav miyav " Diye seslenir, istediğini yaptırırdı... O güzelim kızı , bir kedi olarak görmek gerçekten acıydı. Bir kedi ile hayatımı sürdüremezdim. Sonunda ayrıldık. Keza menfaat üzerine kurulan ilişkilerin sonu ayrılıktır...
Eğer biri sizi bir ayıya benzetiyor ise alınmayın. Çünkü hiçbir şey göründüğü gibi değildir. İnsan tabiri ile adam gibi adamlar... Ayılar, dişine bir zarar gelmesini istemezler. Onları kollayıp ava tek çıkar, ona yem getirir, hayvan olduğu için olu orta yerde aslanlar gibi ilişkiye girmezler. Biri size." Aslanım." ya da " Aslan gibisin. " Diyorsa mesafeli yaklaşın. Çünkü aslanlar göründüğü gibi kral değiller. Dişisini ava gönderir, pos pos oturur, yemeğin ayağanına gelmesini ister, utanmadan da olu orta yerde ilişkiye girerler. Diktatörlüğünü kabul etmeyen yavruları ile savaşır, onları sürüden uzaklaştırırmaya kadar götürür. . Günümüzde de böyle aslanlar yok mu ? Var. Kahve köşelerinde sabahtan akşama oturup eşleri çalışan aslarımız yok mu? Var. Çocuklarına diktatörlük yapan babalar yok mu ? Var. Onun için erkeklere söylüyorum. Bir kadın size ayı diyorsa , bu söze hafife almayın. Çünkü ayılar gerçek birer celtinmendir...
İnsanları hayvanlara benzetmek kötü birşey değil, hayvanlardan dersler çıkarabilir, onlardan çok şey öğrenebiliriz. Kabil’in bir karga dan bir ölü nasıl gömülür, öğrendiği gibi. Ya da benim bir kedi de gördüklerim... Çocukluğumda bir kış günü babama kızıp evden çıkıp saklanmıştım.
Annem her yerde beni arıyordu, sesini duyuyordum. Ama bulunduğum yerde çıkmıyordum. İnat yapsam da üşüyordum. O hafta yaklaşık bir metre boyunda kar yağmıştı... ilerde kar renginde bir kedi gördüm pisliğini yapıp üzerini karla kapattı. Yıllar sonra o anı hatırladıkça insanlığımdan utandım. Biz nasıl bu kadar hayvanlaşıp hayvanlara zarar verip doğayı kirletebiliyoruz... İnsan olmak gerekiyor, insan olmak öyle kolay değil. Hayvan görünümlü insan olmak kolay, önemli olan hayvani nefsimizi terbiye edip, insan olabilmektir.
NİYAZİ KOLUŞ
YORUMLAR
Ben de sizin gibi insanları hayvanlara benzetirim.
Sözgelimi rahmetli amcamı bir ineğimiz vardı ona benzetirdim.
Kendimi de bir tavşana.
Aslan kendine aslan anladığım kadar.
Bir korumak, kollamak yok.
Erkeklere çok zaman ayı deriz.
Öncelikle de ben yaparım bunu.
Ayının iyi olduğunu öğrenmek bana ders olsun.
Tebrikler,
anlamlı bir yazı..