- 2211 Okunma
- 18 Yorum
- 7 Beğeni
ŞÜKÜR YENİ BİR DİN DOĞDU SAĞDAN SAĞDAN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İşe gitmek için sabah 7 de zor kalkarak kahvaltımın başına kuruldum.Son yıllarda işe gitmek gerçekten de bir işkenceye dönüştü.Ayaklarım resmen geri geri gidiyor.
Her zaman ki gibi masama oturup iş taksimini yaptım.Her evrağı memurlara eşit dağıtmam gerekiyor bunu prensip edinmişimdir.Çünkü haksızlığa oldum olası karşıyımdır.
Burası büyük bir Kurum. Nerden baksanız 1000 kişi çalışıyor.Yani çalışıyor dediysem çalışan sayısından bahsediyorum iş yapanlardan değil. Çünkü iş yapan memur sayısı 100 ’ü geçmiyor ne yazık ki.
Asıl acı olanı bu iş yapmayan memurların son yıllarda arkasına sığındıkları din. Benim servisim de dört erkek 3 bayan memur var. Bu bayan arkadaşlarımız daha düne kadar başları açık olan ama dedikodu yapmakta üstlerine olmayan kişilerdi.Son başörtüsü furyasında bu sevgili bayanlarımız da başlarını örttüler.Amenna.Kimsenin işine karışmak bana düşmez. Ama maalesef karışmak durumunda kalıyorsunuz.Bu ve kurumun yüzde doksan bayanları ki açık olanlar artık elle sayılabiliyor namaz da kılmaya başladılar. Neden mi? Kuruma mescit yapıldı. Ve bu mescide giden yollara ve mescidin kapısına kamera koyuldu. Eğer müdür filan olmak veya size dokunulmasını istemiyorsanız hemen namaza başlamanız gerekiyor.Yoksa mimleniyorsunuz tıpkı benim gibi.
Bu bayan arkadaşlarımız maalesef sadece başlarını örtmekle Müslüman olunacağını zanneden zavallı koyun sürüsünden sadece üçü. Suratlarında bir ton makyaj.Üstlerinde göğüslerini ortaya seren badiler ve altlarında taytlar veya açık renk etekler. Güneşe çıktıkları zaman bütün yerleri ortada.Olsun..Onlar başlarını örttü ya sorun yok.Aslında buraya kadar beni ilgilendiren bir konu da yok.Sadece görüp mide bulantımı saymazsanız.Asıl sorun bu bayanların namaza gitme fasılları. İşte orda da devreye ben girmek zorunda kalıyorum ve her gün ki tartışmalar başlıyor. Öğle ezanı okunmasına 1 saat kala bu bayan arkadaşlarımız tepesinde bekleyen vatandaşları umursamadan ben namaza gidiyorum ama önce abdest almam lazım diyerek servisten çıkıyorlar. E tabi bir saat makyaj temizlemek lazım. Namazdan sonra da müdürlerin olduğu servislere uğramak gerekiyor.Neden dersiniz..Namazdan geliyorum demek için.Sonra tekrar lavaboya tabi.1 saatte makyaj yapmaları sürüyor bu zatların. Gelip masalarına oturduklarında 2 saat geçmiştir aradan.O sırada onların masalarını başında bekleyen vatandaşların işlerini namaz kılmayan benim gibi kafir olanlar hallediyor. E arkadaşlar yoruldular namaz kılarken aceleye gerek yok hele bir çaylarını içsinler keyifle.Bu zatlar böyle oyalanırken zaten ikindi namazı da gelmek üzere.Hadi tekrar abdest almaya 1 saat öncesinden.
İlk zamanlar bekliyordum ne olacak bakalım diye ama son zamanlarda sabrım taşmaya başladı.Çünkü diğer namaz kılmayan arkadaşlar sürekli haklı olarak şikayet ediyorlardı.Bu namaz faslı sürerken masalarında ki evraklar da yığılıyordu ve günü gününe bitmesi gereken evraklar sürekli erteleniyordu.Sonra bu çalışkan Müslüman olan zatlar hemen rapor alıyorlardı. Mecburen o kalan evrakları diğer çalışan arkadaşlara dağıtmak zorunda kalıyordum. Sonunda bir toplantı yaptım.
- Arkadaşlar kimse kimsenin namazına karışmaz ama sizler işleri aksatıyorsunuz. Burası Devlet kurumu.Sizler buraya iş yapmaya geliyor ve bunun içinde yüklü bir maaş alıyorsunuz. Bunun hakkını da vermek zorundasınız dedim..
Ertesi gün İl Müdürü beni çağırdı.
- Hülya Hanım siz arkadaşların namaz kılmasına karşıymışsınız doğru mu demez mi.. Beni şikayet etmiş o zatlar. Evet dedim karşıyım. Ve durumu anlattım.Adam dinledi. Ve sizi haklısınız Hülya Hanım ama yapacak bir şey yok.Dönem onu gerektiriyor. O yüzden karışmayın dedi.
-Peki dedim ve ayrıldım yanından.
O zatlar sırıta sırıta yine namazlarına gittiler. Ama bu sefer onların masalarının başında bekleyen vatandaşlara dönüp
- Kusura bakmayın arkadaşlar namaza gitti bekleyeceksiniz dedim.
Bir uğultudur aldı.Hepsini dışarı çıkarttırdım ve şikayeti olan müdüre gitsin benim yapabileceğim bir şey yok dedim.
1 saat sonra tekrar Müdür beni çağırdı.
-Hayırdır Hülya Hanım servisinizde vatandaşların işleri yapılmıyormuş demez mi.
Yoo dedim yapılıyor.Ama arkadaşlar namaza gitti onları bekliyoruz..Alık alık yüzüme baktı. Ve daha önce böyle bir sorun olmuyordu dedi. Evet dedim olmuyordu çünkü onlar gelene kadar ben ve diğer arkadaşlar o vatandaşlara da bakıyorduk ve tuvalete bile gidemiyorduk. Madem eşitlik var madem kimse kimseye karışamıyor.Ben de o arkadaşları iki kat çalışın diye zorlayamam. Bendeniz de servis şefi olduğuma göre o benim işim değil. Bu durumda yapacak bir şey yok dedim. Baktı adam haklıyım.
- Hülya hanım şöyle yapalım o arkadaşları sizden alıp yerine erkek arkadaşlar verelim.Sizin servisiniz yoğun bir servis ama sayenizde işler günlük ilerliyor ne dersiniz dedi. Olur dedim.
O zatlar benim servisimden alınıp yerine 3 tane erkek arkadaş verildi. Ama çile bitmiyor.Gelen 2 erkek arkadaş bayanlardan da beter. Bizim sevisde öbür erkek arkadaşlarımız her zaman yıllardır namazını kılarlardı ve ben hiç bir zaman o insanların işlerini aksattıklarını görmedim. Onbeş dakkaya gider gelirlerdi ve bazen benim haberim bile olmazdı. İşler yoğunken ben seve seve o arkadaşların işlerine yardım ederdim.
Ama bu yeni gelenler ilginçti. En son ikisiyle aramda şöyle bir diyalog gelişti.
-Gürsel bey hayırdır namaza gidiyorum dediniz 3 saat geçti aradan dedim.
Gürsel bey: Bugün Cuma Hülya Hanım camiye gittim dedi.
Cuma olduğunu ben de biliyorum ama diğer arkadaşlar çoktan gidip geldiler siz ikiniz 2 saattir yoksunuz ortada, geçmiş kazaları mı kıldınız dedim.
Adam pişkin pişkin sırıtarak ne dese beğenirsiniz
-İyi de Hülya Hanım bizim dinimiz de Cuma günleri uzak camiye gidip namaz kılmak daha sevap o yüzden şehrin öbür ucuna gittik demez mi.Bunu bir de gururla söylüyor.
Anladım dedim. Sanırım bu yeni dininiz bunu gerektiriyor.
Ne demek o dedi..
Valla Gürsel Bey ben 4 kitabı da okudum.Hiç birinde kul hakkı yeyin çalın demiyor ki Müslümanlıkta da öyle bir şey yok. Siz mesai saatinden çalacak başkalarının üstüne kendi işinizi yıkacak ve onun haklarına tecavüz edeceksiniz ve uzak camiye gideceksiniz. Sonra da sevap mı kazanacaksınız dedim. Çıt yok.
Allah sonumuzu hayır eylesin.
Ve bu yeni dinde bir moda daha var.İl Müdürü hangi camiye giderse peşinde bir ordu aynı camiye gidiliyor. Sanki cami kıtlığı var.
Şunu da eklemeden edemeyeceğim. Hemen karşı komşumuz da kapananlardan. Ama Allah var edepli kapananlardan.Hah diyorum içimden olması gereken bu. Hem başını örtüyorlar hem de üstlerini. Hoşuma gidiyor. Ama dün ne oldu dersiniz ki dün izinliydim öyle gördüm. Bu dışarı da kapalı olan komşularımız ki ben de hoşlukla bakıyordum anaa bir baktım balkonda oturuyorlar. Kolsuz bir tişört giymişler başları açık at gibi kişniyorlar..
- Annneee diye çağırdım..
Annem telaşla geldi.Ne oldu kızım diyerek.
- Benim babam erkek değil mi? dedim:)
Annem kaşlarını çatarak
- o ne biçim soru kızım dedi.
Ya baksana komşularımızın haline hani kapalıydı bunlar.
Annem gülümsedi.Gir içeri kızım dedi.Bunlar yeni Müslüman dışarda örtünüp balkonda soyunanlardan.
Vesselam bu yeni din benim başımı yiyecek demeye kalmadı sürüldüm:)
Ayvazım DENİZ
YORUMLAR
protestan islam,ne diyelim hayırlısı,:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))selamla.
yıl kaçtı unuttum. on-on beş sene öncesiydi. aylardan temmuz veya ağustos olmalı. hava sıcak. ve oruç zamanı.
açlık kolay da susuzluk zor.
bizim fırın pat diye patlamaz mı? fırın dediğim cam fırını. (Trakya Cam Fabrikası)
fırın patlamışsa iflah olmaz. yıkılıp yenisi yapılacak. bu da altı ay gibi uzun bir zaman ister.
ama öncelikle patlamadan sonra yapılması gereken acil işler vardır.
delice bir koşturma. zamanla yarış. ter duman içinde.
demezler mi; onlar oruçlu, siz koşun!
sevgilerimle...
İşte Ayvaz yürekli bir kalem
Her zaman net, berrak, mert
Deniz kir barındırmaz der eskiler
Gerçi günümüzün çevre kirliliği bu sözü doğrulamıyor
Amma velakin bin yıllarca bu böyle söylenegelir
Siz de öylesine duru bir kişiliğe ve söyleyişe sahipsiniz nazarımda
Bende nasıl methiye düzeceğimi şaşırıyorum bazen
Bir kırılıp dökülüyorum sormayın gitsin
Yoksa arz ettiğiniz zamane dinine mi mensubum acep?
Sizin aynanızda kendime şöyle bir bakma gereği duydum hani
O değilde sevgili "Ayvazım Deniz"
Bahsettiğiniz zamane dininin aslında asırlardır olduğu da sır değil
Kur'an-ı Kerim bu dine münafıklık der haddizatında
Son yıllarda ayyuka çıkan FETO olayları da bunu göstermiyor mu acep?
Diğer cemaatlerinde ilerde arapsaçına dönmeyeceğini kim garanti edebilir ki?
Hep derim; Laiklik hayati bir değer
Elbette otoriter-Jakoben olanı değil de liberal özgürlükçü üslupta demek gereği duyuyorum
Nihayet Hanımefendi
Güne gelen yüreği, emeği, kalemi, kelamı kutluyorum
Saygı ve selamlarımla...
Yüreğinize sağlık. Sahte dindarların fırsat ganimeti işte, dinle alâkası yok. Doğrusu, bu yapılan günahtır, yani ihanet gibi bir şey, zira görev vakti namaz farz değildir. Milletin hayır duası bu tür namazı bin kere aşar. Yapılan, buradan, yani ABD ve Avrupa’nın ifratçı Protestan tekelini örnek alarak, ve İslam şartlarını bilmeksizin, müslümanlığa taklit usulü giydirilen iğrenç bir adet fenomeni. Gerçi burada işverenler çoktan bu gibi bedavacıların bu çeşit dini faaliyetlerine son verdiler. Bunu, “namaz kılacaksan kıl, ama kendi vaktinde, iş vaktinde yok,” diyerek yaptılar, ve ısrar edenleri cezalandırdılar. Bizimkiler yine geç kalmış işbu ithalatta! Herhalde, kâfir FETÖ’nün talimatlarını artık zamanında alamıyorlar...sahtekâr dindarlarımız. Müdürünüz ise, din vasıtasıyla siyaset yapıyor, ama hem göreve hem de dine, düpedüz hakaret ederek. Durum böyleyse, orada tek gerçek müslüman sizsiniz! Özel bir gözlemin muazzam bir değerlendirmesi olmuş. Kulaklara küpe olsun. Kutlarım, selam ile.
tacettinfidan tarafından 10/7/2016 10:14:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazının sonu gelmeden bu kızı işten atarlar dedim kendi kendime. Sürülmekle ucuz kurtulmuşsunuz.
Yazdıklarınıza aynen katılıyorum.
Ben haftanın nerdeyse her gününü çalışarak geçiriyorum. Kendimi ibadet etmiş sayıyorum.
Başkasına eziyet çektirmek pahasına yapılan ibadetin dinen nasıl karşılanacağı konusunda fikir yürütecek dini bilgiye sahip değilim. Bildiğim kadarıyla insanlara bilerek eziyet etmek günahtır. Çalmak günahtır. Hele de insanların zamanlarını çalmak...
Yorumlara bakacak olursak sizin iş yerindeki "yeni dine mensup şahısları" sadece müdürünüz savunuyor:)
Ayvazım Deniz
Teşk. ederim.
Bence bu yazıda konu edilen din veya Müslümanlık değil, Müslümanlıkla düşülen en önemli çelişki...
Filiz Şahin pek yerinde ve haklı olarak hatırlattığı Maun Suresi ile söz konusu çelişkinin 'yaman boyut'unu göstermiş...
Ne yazık ki, içinde bulunduğumuz 'kaotik kültür'den biricik çıkış imkanı olan Müslümanlık, bu yazıyla bir kısmı ortaya konan somutluklarla krize dönüştürülüyor...
Bu 'kaotik kültür'ün özneleri, mesela evi yanmakta olan komşusunun yardımına sadece dargınlık var diye koşmayacak bir duyarsızlığa sahiptir...
Bunca şehite rağmen!...
Sanıyorum anlatabildim...
Saygılarımla.
Tamam namaz bizim borcumuzdur ama böyle de olmaz ki ben de kızdım şimdi.
ne diyebilirim ki haklısınız
Ayvazım Deniz
Nefes alınan her yeri ana karargahın kültür kodlarıyla melezleyerek kendine pazar yaratan emperyal kültürün Anadolu'daki çarpışmasının kazazedeleridir resimdeki kızcağız ve hikayedeki karakterler. Her ne kadar bu melezlemeye itiraz eden bir iktidarın varlığıyla avunan bir zihin tutulması yaşayan kitleye sahip olsak da onlar da görecekler başları örtülü, alnı secdeli olmakla ahlaklı olmanın ve vatan sevdasının zerre kadar ilgisi olmadığını. Zira batıya toptancı bir anlayışla tükaka diyenler aynı zamanda onların bu coğrafyada komprodorluğunu yapanlardır. Düzen dahilinde söylediğimin altını çizerek devam ediyorum, otoriter olan ne ilahi tanrıdır, ne dil, ne din, ne de milliyettir. Sadece ve sadece ekonomidir otoriter olan. Ekonomik kaygılarla başını kapatıp işten atılmaktan kurtulan kadınlar, ekonomik kaygılarla mescitlere koşan memurlar, ekonomik kaygılarla karısını kapatıp (gerici ya da Müslüman görünümlü işbirlikçi) iktidar partisine kaydolup ihale peşinde koşan tüccarlar... İşte bunların hepsi Yeni! Türkiye'nin en kısa sürede yıkılacağının teminatıdır çünkü tamamı takiyecidir tıpkı idolleri gibi. Mesele değil bunlar, Kutsal kitabınıza kulak verin ve sadece bekleyin, görün.
Ayvazım Deniz
Namaz kilmak icin kaytaranlar sadece ve sadece adilik, alcakli ve serefsizlik yaparlar, kul hakkina girerler vs. vs. ... Birilerinin gozune girmek icin uzak camiye gidenler de adi, alcak ve riyakardir, ve kul hakki vardir uzerinde.. Resimdeki gibi bayanlarin tesettur ile hic bir alakalari yoktur...
Butun bunlar gunah kategorisine girer... "Sukur yeni bir din dogdu sagdan sagdan" demek bence cok agir bir itham, kas yaparken goz cikarmak gibi bir sey...
Duyarliliginiz ve cesaretinizden dolayi sizi kutlarim.
Ayvazım Deniz
hotamisli
Yaşar Nuri Öztürk '' Namazı bu ülke insanının başına bela ettiler'' derken ( Kendi sözleri değil bir başka din aliminin sözleri. Yaşar Nuri bir Tv programında nakletmişti sadece ) oldukça kızmıştım.
Şimdi şu yazıyı okuyunca aslında '' namazı bu ülkenin başına bela ettiler '' Söyleminin ne kadar doğru bir söylem olduğunu anlıyorum.
1980 li yıllarda, 1990 lı yıllarda namaz kılmak kılan için tam bir belaydı. Öyle ki eşi baş örülü, kendisi abdestli namazlı diye sürgün yiyen kaymakamlara bile gördü bu gözlerim. Bir imam Hatip Lisesinde '' Aman ne olur benim dersimde başlarını açsın kız öğrenciler'' Diye okul idaresine adeta yalvaran Milli Güvenlik öğretmeni askerler gördü bu gözlerim. 2002 seçimlerinde yine bir imam-hatip lisesinde görevli bir polisin okul mescidinde karanlıkta akşam namazı kıldığını gördüğümde ''Karanlıkta namaz kılınmaz'' düşüncesiyle lambayı yaktığımda hemen nasıl namazını bozup '' Aman hocam kapatın. Dışarıdan gören olmasın'' Diye telaşa kapıldığını gördü bu gözlerim.
Şimdi de gözlerim görmese de siz yazmışsınız ve biliyorsunuz size son derece inanır ve güvenirim. Yazdıklarınız doğrudur.
Evet şimdi de ne kılığı ile, ne kıyafetiyle ile, ne davranışları ile Müslümanlığın M harfinin bile yakınında olmayanlar ''Namaz kılıyoruz'' kalkanının arkasına saklanıp görevlerini yapmıyorlar, dahası görevini yapanların işten kovulmasına neden oluyorlar.
Kim demişse haklı demiş: Gerçekten de namaz bu milletin başına bela olmuş. hem de her devirde, her dönemde...
Selam ve sevgilerimle.
Ayvazım Deniz
Ve başka bir anım.Ben daha yeni işe başladığımda bir dedikodu oldu. Memur arkadaşın birine namaz kılıyor ve değişik giyiniyor diye güya soruşturma açılmış. Merak ettim ve adamı görmeye gittim.Olmaz böyle bir şey Hocam. Adam şalvar giymiş ve başına da sarık gibi tuhaf bir şey sarmış. Üstelik de pislikten rengi griye dönmüş sarığın.Valla bırakın soruşturmayı ben direk işten atardım:)
Şimdi biz kime inanalım Hocam:)
sami biberoğulları
Ben sana inanıyorum. İnammasaydım zaten bu yazıya öyle bir tepki verirdim ki sesi taa Amerikadan, kutuplardan duyulurdu. Yani kurgu yapmadığına, birebir olayları yaşadığına inanıyorum.
Ben de kendi yaşadıklarımı anlattım sana ama çok daha fazlasını bu gece saat 2. gibi asacağım yazıya sakladım( saat 2 gibi çünkü o saatte bir önceki yazım ana sayfadan düşecek) O yazıda ço ilginç bulacağını umduğum şeyler olacak.
Yazılarımı- yorum yapmasan da okuduğunu biliyorum. O bakımdan mutlaka oku demiyorum. Okursun nasılsa.
Ve ben senden de irrite edici bir başlıkla yayınlıyorum: NAMAZ BU MİLLETİN BAŞINA BELA EDİLMİŞTİR
Yani senin anlattıkların da doğru benimkiler de. tek fark senin gördüklerini ve yaşadıklarını ben görmedim, benim gördüklerimi ve yaşadıklarımı sen görmedin. Ya da senin yaşadıkların ve benim yaşadıklarımın pek az kısmını gördük karşılıklı olarak.
Tekrar selam ve sevgiler.
sami biberoğulları
Kutluyorum.
Filiz Şahin.
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Gördün mü o dine yalan diyeni?
2- İşte yetimi itip kakan odur!
3- Yoksulu doyurmaya teşvik etmez.
4- Fakat veyl o namaz kılanlara ki,
5- Namazlarında yanılmaktadırlar.
6- Onlar ki, gösteriş yaparlar.
7- Ve yardımlığı sakınır (zekatı vermezler).
ACABA KAÇ KİŞİ BU SURENİN ANLAMI BİLEREK NAMAZ KILIYOR ( MODAYA UYANLARDAN BAHSEDİYORUM
Ayvazım Deniz
Harika bir konuyu ele almışsınız.
Kusura bakmayın şöyle bir söz var ya hani!!!
'''Bizim gelin bizden kaçar, başını örter kıçını açar'''
Aslına bakarsanız o başındaki bir yığın kıl insanı tiksindiren cinsindendir ama orasını namus gibi kapatıp, kapatması gereken yerleri açmanın mantığında çeşitli düşünceler var. Bir erkek te baktığı zaman çıkışmıyorlar mı alacaksın koca bir sopa o kafaya vuracaksın!
Namazı bahane edip görevden kaçan benim de bazı memurlarım vardı! Ama Sicil zamanı da yalakalıklarından nasıl davranacaklarını bilemiyorlardı. Görevden kaçan o zatlara sormak gerekiyor. Sabah Namazına kalktınmı hangi Camii ye gittin???
Yüreğinize sağlık kardeşim.
Selam ve saygılarımla.