- 1707 Okunma
- 13 Yorum
- 8 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİ'NE...
Zaman oldukça hırçın bir mefhum ve bir o kadar dalgalı.
Ruhumdan nasipleniyorum yazarken-yazma gayreti ile üzerini çizerken zaman zaman yazdıklarımın.
Zamansız ölümlere rast geldim ömür boyu: Önce babamı gömdüm ardından yarım kalmış öykülerimi toprağa verdim ve az kalsın…
Üstüne basa basa lanetliyorum geçtiğimiz yaz’ı: hayatımın en soğuk kışıydı ve muteber bir hazandı hüzünle yıkandığım.
Yükleniyoruz, değil mi?
Öncelikle hayata ve kadere ve yetmedi insanlara ki kim ise azıcık yumuşak başlı ve efkârlı.
Ben de yükleniyorum ama öncelikle kendime ve duyumsanan nefretlerde yine suçluyorum kendimi:’’YETERİ KADAR SEVMİYORSUN VE SEVİLMİYORSUN…’’diyorum günün en beklenmedik an’ında ve anılarıma rest çekiyorum:’’UNUT, UNUT.’’ diye haykırıyorum.
Unutmam gerekenler ve umut bellediklerim…
Kafam karışık mı peki? İdi. Ama gelgelelim süpürüyorum tozlarını hele ki ölümün randevusuna gecikip annemle kaybettiğim zamanları telafi ederken.
Çok zaman kaybettim ve çok değer yitirdim.
Çok sevdim ama hayatı.
Çok sevdim çünkü sevgimi rencide etmeyen tek mecra ve yegâne GÜÇ.
Muteber bir tınıda iç sesim ki bazen sağır edercesine ruhumu yükleniyor da yükleniyor ve ben de satırlara sığınıyorum ve sizlerin yüreğinde duyumsanmanın verdiği haz ve mutlulukla şükrediyorum.
Geç kalmışlığım.
Ve telafi etmem gereken o uzun zaman dilimi.
Ömrümün sonuna kadar aralıksız yazsam telafi etmem imkânsız yine suskun ömrümün tuttuğu yas’ı.
Yazmamı gerektirecek ne çok şey.
Hem de nasıl nasıl zararsız ve masum bir edim kalem ile kurduğum ilişki ve dolayısıyla tanımadığım insanların yüreğine dokunup kıvılcımdan doğan yangınlara su serpen nice güzel insan…
Seviyorum.
Hayatı.
Aslında yetmez ne zaman ne de sayfa yeter duyumsadıklarımı tek tek aktarmaya ki zamansız çıkıyor yazdıklarım: Bazen gözyaşına sebebiyet veriyor genelde mutluluk esiyor asılı kaldığım o beyaz sayfada.
Teşekkür ediyorum siz gönül dostlarıma çünkü ikinci hayatımın mimarısınız tabii ki Allah’ın izniyle.
Sürç-ü lisan ettiysem affola ama biliniz ki: Özel ve güzelsiniz Allah’ın yarattığı her kul gibi her ne kadar kendimi her daim bir kum zerresi kadar değersiz bellesem de. Bu yüzden kendim haricinde kim varsa benim için değerli ve özel olan.
Sevmeye değer.
Sevgilerimle…
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
selam ve saygılarımla efendim...
Gülüm Çamlısoy
Saygılar, selamlar...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum.
Saygılarımla...
Değerli Şairem, sevgili dostum;
Hayat hepimize başlangıç noktasindaki hayallerimizden çok farklı noktaya sürükledi. Istedigimiz veya istemediğimiz farklı seçimler yaptık.
Zerre kadar madde bizi ilgilendirmedi edebiyat defterine yazarken bulduk kendimizi. Ve senin gibi güzide bir insanı burada yazılarından tanıdık. Her zaman yorum yapamasamda her kelimesini okumak eserlerinin inanın büyük keyif inanın
Sağlık içinde mutlu kalınız. Kaleminiz dert görmesin.
Gülüm Çamlısoy
Bu bağ kolay kolay kopmaz hele ki yürek yangın yeri iken ve inanmışken yürekten.
Bilmeden ben de dahil oldum aranıza ve hayatımın en kötü döneminde bu bağlamda özel ve güzel bir yaşama sevinci hasıl oldu o günden sonra. Kopamadığım ve gönülden bağlı olduğum ki ikinci ailem, derim her zaman.
Çok teşekkür ediyorum tüm yüreğimle.
Geceniz ve ömrünüz aydınlık olsun ve tüm yarınlar güzelliklerle dolu olsun.
Tüm sevgimle sevgili Fatma hanım...
Gülüm Çamlısoy
Evet, Rabbim izin verdiği sürece.
Doluyuz çok hem de ve dolu dolu yaşıyoruz yazarken ve dolu yağdırıyoruz kimi zaman.
Anlaşılmak eşsiz bir duygu.
Çok çok teşekkür ediyorum dost yüreğinize.
Sevgilerimle her daim...
Sağ olun var olun sevgili arkadaşım.
Başkaları için görüş ve/veya hüküm yürütebilmesi için önce kendine dönüp bakmayı becerebilmeli insan. Ancak o zaman doğrunun ne kadar doğru, yanlışın ne derece yanlış olduğunu bilebilecek karata erişebilir.
Bir başka husus ise hacmi, kütlesi, özgül ağırlığının yanısıra ruhen, kalben ve bunların toplamında öz varlığı itibariyle işgal ettiği yerin ne derece sağlam ve önemli olduğunun da bilincinde olabilmeli.
Ben, paylaştıklarınızın her birinden edindiğim izlenimlerimle, eminim ki siz, bunların hepsinin farkında olan nadir kişiliklerdensiniz.
Fark yaratmak, büyürken irileşmek değil, sizde gördüğüm gibi tevazuyu elden bırakmamaktır.
Kutluyorum, sizi daha da tanımamıza yardım eden bu güzel paylaşımdan ötürü.
Esen kalın
Selam ve saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Zamansız belki de sonsuz ama yürek işçiliği sevmek ki öncelik vermemiz gereken yine maneviyatın getirdiği huzuru yudumlamak, yaşamak ve yansıtmak...
Anbean yaklaşıyoruz meçhul son'a ama varlığımız o kadar doyumsuz ki acılar bile mutlandırıyor kimini ki nereden mi geldim bu konuya?
Ailevi bir yaşanmışlık ve annemin hayat ve ölüm arasında gidip gelmeleri ve gördüm ki hiç bir şeyin önemi yokmuş bu demek değil ki her şeyi boş-vermeliyim bilakis yakasına daha da yapıştım sevdiklerimin.
Hayat.
Ölüm.
Ne çok gel-git.
Ve erip ereceğimiz...
Tek bildiğim: Hiç bir şey bilmediğim bu özdeyiş o kadar iyi geliyor ki benliğime bu yüzden gönül gözüm fazlasıyla aç ve nasiplendiklerime şükürler olsun.
Çok ama çok teşekkür ediyorum değerli şahsınıza.
Sonsuz selam ve saygılarımla değerli gönül dostum...
AYDINK
Gülüm Çamlısoy
Gerçekten de tek ihtiyaç duyduğum samimiyet ve iyi niyet ki hayatın her aşamasında varlığımı idame ettirmek adına bunun mücadelesini verdim ve vereceğim de...
Sağ olunuz.
Siz bir kum zerresi değil, doğanın ta kendisisiniz.
Duygulusunuz.
Zarifsiniz.
Bakmayın tüm şiirlerinize,yazılarınıza yorum yazamadığıma.
Okuyorum. Okunuyorsunuz.
Kendinize has bir üslubunuz var.
Cümleleriniz, dizeleriniz çok güçlü, çok anlamlı.
Sizin siteyi sevdiğiniz kadar sitede yazanlarda sizi seviyor okuyor.
Siz yazmaya biz okumaya devam edelim.
Selam ve Saygıyla...
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel ve ne özel bir yorumdu ki tüm yüreğimle teşekkür ediyorum.
Ne var biliyor musunuz? Şu hassasiyet bir o kadar yoruyor hele ki yaş aldıkça daha da duyarlı oluyor insan ki tam tersini umuyordum ve işte bu yüzden: yazmak iyi geliyor.
Hele ki bir ömür kurallara itaat edip iç sesinizi hep bastırmışsa insan.
Çok şey mi bekliyorum hayattan? Bunun cevabını kestiremiyorum ama sevgi denen mefhum en iyi gelen yüreğe ki herkes için öyle olduğunu düşünüyorum yine de sevgi karşıtı olumsuzlukları bir ömür yaşadı ve görünen o ki sonu yok ta. yine de evet, yine de kocaman bir umut eşliğinde diliyor ve bekliyorum sadece sevginin hakim olacağı o ütopik dünyayı.
Sevmek kutsal sevilmek ise tarifsiz ve bunu bilmek, duyumsamak gerçekten de ruhun en temel gıdası hele ki insan sevgi arsızı oldu mu...
Sağ olun var olun değerli komutanım ve ben gerçekten çok şey borçluyum sizlere yoksa...
Gerisini dillendirmek gelmiyor içimden ama bildiğim tek şey: edebiyat ve dostluk ve de sevgi çok uyumlu bir birliktelik.
Ne çok konuştum yine.
Sonsuz selam ve saygılarımla değerli Bedri hocam.
İyi ki varsınız ve iyi ki sizlerin arasındayım.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim sevgili gönül dostum.
selam olsun güzel yüreğinize...
Sevgilerimle...
Siz ne güzel bir insansınız öyle, ne iyi niyetli.
Okuyunca yazdıklarınızı inanın her seferinde hayata ve insanlara güvenim geri geliyor. Evet, silmeli bazı şeyleri yazmak üzere yenilerini. Olsun varsın kötü şeyler, gün gelir onlar da geçmişe gömülür gider. Hep umutla nice paylaşımlara.
Ben sizi çok seviyorum sevgili dostum, tanımasamda; ruhunuza ve gücünüze inanıyorum. Hep yanınızdayım...
Sevgilerimle
İpekyildiz tarafından 9/24/2016 4:35:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel bir güneş sıcaklığında ve de tüylerimi diken diken eden...
Çok ama çok teşekkür ediyorum tüm yüreğimle.
Hala çözemiyorum ki nasıl nasıl engin bir mefhum adına sevgi denen ve uzaklardan sıcacık uzanan bir el ve engin bir yüreğe sığınıp başını yaslamak.
Zor zamanlardan geçip bu günlere duyduğum şükür yeniden katlandı.
Sağ olun var olun sevgili dostum.
Ben ne diyeceğimi bilemedim şimdi ama avaz avaz bağırıyor iç sesim: ben sizi çok seviyorum ve dünya gerçekten de hala yaşanılır bir yer.
Hala...
Olmalı da yoksa nasıl tutunuruz hayata?
Sevgiler yürek dolusu...
İyi ve kötü günler biz insanlar için
mühim olan her şeye rağmen umudu yitirmeden ayakta dimdik durabilmek
sevmeye değer şu üç günlük dünyada bir şeyler bulabilmek ki bulamaz isek sıkıntı işte orada
çok şükür ilk önce hayatı sonra insanları yazınızı okuduğuma göre de
baya sevdiğiniz değerler var Gülüm hanım
bizlerde şiirlerinizi yazılarınızı seviyoruz sanırım bu kadarı bile hayata güler yüz ile bakmaya kafi
ne dersiniz :) her şey gönlünüzce olsun saygılar.
Gülüm Çamlısoy
Önce evet, önce Yüce Yaradana ve kendime her ne kadar yorgun olsam da ve yorsam da kendimi.
Ne güzel eylemişsiniz: Sağ olun var olun değerli şairim.
Bunu bilmek ki bir dostun ağzından duymak...
Yaşamak ve mutlu olmak için çok neden var ve çoğalmakta da günbegün.
Sonsuz teşekkür ve saygılarımla dost yüreğinize...
Affınıza sığınarak şu cümleye kızdığımı belirtmek istiyorum.
Ben de yükleniyorum ama öncelikle kendime ve duyumsanan nefretlerde yine suçluyorum kendimi:’’YETERİ KADAR SEVMİYORSUN VE SEVİLMİYORSUN…’’
Sizi tanıyıp da sevmeyen biri bence suçu kendinde aramalı. Sevilmiyorsam bu tamamen onların hatası bence:) Kaybeden onlar.Ve bizler bizi sevmeyen hiç kimsenin sevgisine muhtaç değiliz. Sevmeyen gider seven kalmalı yanımızda. Gerisi teferruat. Ne kadar az dost o kadar az kırılmak demek bana göre.
Sevgiyle kalın.
Gülüm Çamlısoy
Kendime kızdığım nokta tam olarak: hayatta yaptığım seçimler: Yanlış bir meslek öncellikle ve kendimi tanımadan tanıdığıma inanıp zorlamak şartları...
Geçmişi kurcalamayı bıraksam da günüme çok etkisi var işte bu yüzden sahip olduklarımı daha da kucaklıyorum bağrıma bastırıp mutluluğumu pekiştirenlere minnet yüklüyorum.
Olumsuzluklar olacak ki olmalı da ki bu sayede iyinin ve güzelin kıymetini bilelim ve anlayalım.
Güzel yüreğinize teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle sevgili şairem...
Gülüm Çamlısoy
Eşsiz bir duygu ruhun ahenkle dans ettiği eşsiz bir dünya yazarken vakıf olduğum.
Tek kişilik bir yolculuk ve sunumu ile yazdıklarımın çoğul kimliklere dönüşüyor kalemin tek kişilik yürek sesi.
Selamlarımla ve en içten teşekkürlerimle değerli dostum...