- 583 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kurban Bayramı Ve Teslimiyet
Kurban teslimiyetin simgesi gerçek bir rıza ile hakka varmanın kapısı, Hz İbrahim’in oğlu İsmail’i kurban etmekten ziyade Hz İbrahim’in sözüne sadık olması oğlu İsmail’in hakka anında sorgulamadan hiçbir şüphe duymadan şüphesiz teslim olması.
Kâinatı yaratan Allah her varlığı kendi kontrolünde olduğunu koruduğunu merhameti ile sevdiğini, sadece kendi iyiliği için yardım ettiğini bilen bir mümin, hayatının her anında Allah’a güvenir ve ona teslim olmanın teslimiyetin huzurunu rahatlığını ve mutluluğunu yaşayacağını elbet bilir ve yaşar. İşte Hz İsmail’in yaptığı da bu idi. Çünkü Yüce Allah ile olan kul bilir ki Rahmanla olduğu her anında, onu üzebilecek şeyler olsa da bu imtihanı içindir sabırla sabır eder tevekkül eder, Rahmandan ayrı olmak kulu mutsuz edebilecek nefis ve şeytanın hileleriyle dolu ıstırap dolu, cehennem ateşine sürükleyen kandırmaları vardır bilir. İşte bu sır ve hakikat yalnızca Allah’a güvenip teslimiyetle teslim olanların sahip oldukları bir yaşantı bakış açısı sonsuz huzurla dolu bir ayrıcalıktır. Konfor para ile olmaz olursa da kısa olur sonu olur. Oysa Yüceler yücesi Allah’a duyulan teslimiyet, tevekkül ile hiç şüphe duymadan iman edenlerin hayatları boyunca yaşadıkları ve ahirette de sonsuz yaşayacağı büyük bir konfordur. Kurban bu teslimiyet ile kurbandır.
“Onun (kurbanların), etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Fakat sizden O’na, takva (Allah’a teslim olma) ulaşır. İşte böylece size, onu musahhar kıldı. Sizi hidayete erdirdiği şey üzerine (hidayete erdirmesi sebebiyle) Allah’ı tekbir etmeniz için. Ve Muhsinleri (Allah’a fizik vücutlarını teslim edenleri) müjdele! “
Bu Bayram gününde unutmayalım ayrıca hastalar ve yoksullar muhakkak hatırlanmalı, sarılmalı muhabbetle buluşmalı küskünler varsa muhakkak barıştırılmalı, büyüklerimizi ziyaret edilerek elleri öpülmeli hal hatırları sorulmalı, çocuklar bol bol sevindirilmeli gülümsemeli gülümsetmeli, bu şuurla bayramın şuuruna erişilmeliyiz inşallah. Kurban Bayramınız Mübarek olsun İslam âleminin uyanışına Zalimlerin yok oluşuna vesile olsun. Selam ve dua ile.
Mehmet Aluç © Kul Mehmet
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.