- 384 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Altmış yedinci 12 Eylül günüm...
Güne başlarken tarihe baktım.
Bugün 12 Eylül ve bayram.
Kurban Bayramı herkese dilediği gibi güzellikleri sunsun isterim öncelikle.
Sonra bende "izi" olan 12 Eylül günlerine bir yolculuk ettim.
Önce aklıma toplumda derin izler bırakan 12 Eylül darbesi geldi.Neyse ki 15 Temmuzu da böyle bir yere yazmadık.
Bıçağın sırtından döndük hepimiz,tabi başta da ülkemiz.
Sonra 12 Eylül 2010 referandumu geldi.
Aklımda kaldığı kadarıyla 26 madde idi.
"Yetmez ama evet" diyen gruptan idim.
Altı yıl geçmiş.
Hiç de pişman değilim.
Tek başına kişisel hak arama için Anayasa Mahkemesine müracaat edilmesinin bile çok anlamlı olduğunu düşünmekteyim.
Memurların uyarma,kınama cezaları için yargıya müracaat etme hakkı önemli bir kazanımdır bence.Çünkü idari tasarruftu bu ve anayasa gereği yargı denetimi dışında tutulması garabetine son verilmişti.
Sonra aklıma AB süreci geldi sabah sabah.
1958 ’de Avrupa Ekonomik Topluluğu olarak kurulmuş,biz de ertesi yıl müracaat etmiştik.
Yol haritası da bir 12 Eylül günü yapılan Ankara Antlaşmasıyla çiziliyordu.
Ta 1963 yılında.
Gerçi şu an "Batı" kendi değerleriyle çelişse de onlara bunu hatırlatmak en doğrusu.Oyunu kuralına göre oynamaya davet etmek "şık" olur diye düşünüyorum.
Ve başlık.
Doğduğum yıldan itibaren tam 67 tane 12 Eylül geçmiş hayatımdan.
Daha ne kadar geçer bilinmez.
Ya da kim bilebilir ki?
Sadece Allah bilir diyeyim.
Bu arada gençlere şunu "tavsiye "etmek isterim:
Birer "günlük" tutmak hayatınıza derin anlamlar katacaktır.Ben 1975 ’ten beri tutarım,hiç de zararını görmedim.Bana da bunu iki öğretmenim tavsiye etmişti.Şimdi aramızda olmayan ikisini de saygı yad etmek istiyorum:
-Kemal Sürekli ve İhsan Kukul.
"Hatıra" defteri gibi değil,"hafıza" defteri gibi olsun yeter!
Peki toplum vicdanında unutulmayan günler/günlükler hep defterde yazılı olmadı ki.Nasıl hatırda kalır / kalmakta diye düşünebilirsiniz.
Ona da şöyle demek doğru olacaktır.
Bizim insanımızın hatıra defteri yok ama hafıza defteri var.İyi ki de var!
Bende izi olan dört 12 Eylülü paylaştım.Keşke yaşadığımız her gün ya da yıl "izler" bıraksa hayatımızda.
Tabi ki bu "izler" de olumlu olsun dileğimle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.