- 569 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİMİN BAYRAMI ?
Kesin olarak inanmaktayım ki ; bu Dünya bize ödül olarak sunulan gerçek bir Cennet - miş bir zamanlar - . Dinlediğim tüm vaazlarda, tarif edilen Cennet , olsa olsa ancak böyle bir yer olabilir çünkü. Buradan şunu anlamalısınız ki ; ben, Cennet dendiğinde akılına hemen Huri kızları gelen , müslümanlık iddiasında bulunan, sapık ruhlu yobazlardan değilim ve böyle olmaktan da gurur duyuyorum.
Söz vermiş olabiliriz Yaradan’a diye de haddim olmayarak, kendimce bir tahminde bulunmak istiyorum : ’ Yaradan’ımız , bize Cennetini bağışla. Bizler oranın değerini bileceğiz, sana lâyık kullarından olup, orada sevgi ile, dostça, kardeşçe, barış içinde, tüm insanlık hep birlikte yaşayacağız. Orayı daha da güzelleştirmek için çaba sarf edeceğiz. Bizimle birlikte yarattığın, bize bahşettiğin canlı - cansız tüm varlıklarını da sevecek, onlara da sahip çıkacağız. ’
Böylesine verilen sözler üzerine bağışlamış olabilir Yaradan bize bu Cennet Dünya’yı. Ne yazık ki ; Kapitalizm canavarıyla başa çıkamayıp, bu güzelim Cenneti onun emrine sunmuşuz. Hem bizi, hem dünyamızı, ve hatta canlı- cansız tüm varlıkları, kanımızı emercesine sömürüp duruyor bu canavar.
Her türlü doğal afetler, savaşlar, depremler, ekonomik krizler, kazalar, belâlar, bayramlar ; hepsi de bu canavarın besin kaynağı oluyor.
İşte, ulaşmakla tüm İslâm âleminin sevinç duyduğu Kurban Bayramı geldi çattı. Çocuklar çoktan yeni giysilerin, bayram harçlıklarının hâyallerini kurmaya başladı bile. Durumu olan, olmayan çok müslüman kurban kesme hazırlığında.
Kapitalizm ise, dişerini çıkarmış, pis pis sırıtıyor : ’ Yine bana çalışıyorlar ! ’ diye de sayıklıyor.
Tüm medya reklâm bombardımanı ile tatile çıkmayı, yeni araba almayı, yeni eşyalar, takılar almayı sokuyor insanların aklına. Bunun için de, bağış yapar gibi, kolayca, bedavadan kredi satıyorlar ! Koş vatandaş koş ! Tatile çıkmayan kalmasın, arabası olmayan kalmasın, evinde eşyası değişmeyen kalmasın, herkes son model akıllı telefon sahibi olsun !
Kapitalizm bombalıyor. İnsanlar şaşkın ördeğe dönmüş. Bir haftalık tatil için kredi çekiliyor. En az bir yıl, belki de iki yıl geri ödenmeye çalışılacak. Hatta ödenemeyip icralık, hacizlik olunacak.
Banka kolay kredi veriyor diye, benzin alacak parası olmayan bile araba alma peşinde.
Gerçeğe dönersek eğer ; bayramda orta sınıf vatandaşın maaşı bitmiş olacak. Bayramdan sonra açılacak okullar için bir sürü masraf gerekecek. Üst sınıf, çocuğunu en pahalı özel okullara rahatça yollarken, altına özel şoförlü jeepler verirken, bir çok kişi,çocuğunu devlet okuluna gönderebilecek parayı bile bulamaz durumda olacak.
Kurban bayramı, inanan Müslümanların bayramıdır gerçekte. Buna elbette şüphe yok. Fakat, uygulamada kimin bayramı oluyor sizce ?
Size reklâmla ihtiyacınız olmayan , olsa da imkânınız olmayan alışverişleri yaptıran, sizi dara sokan, sonra da kredilere muhtaç bırakanlar, sizi sömürenler sürekli zenginleşirken, sizler, bizler sürekli borç bataklarına düşüyoruz, sürekli zayıflıyoruz, yoksullaşıyoruz ve hatta yok oluyoruz. Çok yazık bizim çocuklarımıza, gelecek nesillerimize. Kendimizin de, neslimizin de geleceğini çoktan teslim etmişik bu Kapitalizm canavarının kollarına.
Ne mutlu bu bombardımandan etkilenmeyen, hesabını şaşırmayan, kendisinin ve neslinin geleceğini düşünüp o canavara teslim olmayanlara.
Kurban bayramınız mübarek olsun.
Fikret T.....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.