- 403 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayata Dair Aforizmalarım 1
.İdealistlerin en büyük düşmanı materyalistler değil; idealizmi kendi bireysel egoizmine araç yapanlardır.
.Bazen soruyorlar "Sen deli misin ?" diye Bu soruyu soranlar herhalde farkında değiller ki bizim ellerde aklı başında olmak en büyük deliliktir.
.Yanlış insanlara gösterilen tevazu o kişileri düzeltmez. Tam tersine kibirlendirir. O adamlar egolarıyla sizin mütevaziliğinizi istismar ederek şahsiyetinizi ezmeye kalkarlar.
.Sonunda ölümle biten bir yolculuğun adıdır hayat... Tüm mesele kendi ayakların üzerinde yüriyebilmek ve uğradığın duraklarda hoş bir seda bırakabilmek.
.Geçmiş sadece yaşanılan değildir; geçmiş aynı zamanda yeniden kurgulanabilendir.Bu yüzden okuduğumuz ve dinlediğimiz anılar sadece yaşanılan değil bununla birlikte yeniden kurgulanandır.
.Yazının ve kelimelerin her zaman aldatıcı bir tarafı vardır. Yazı ve kelimeler gerçeği her zaman olduğu gibi yansıtmaz. Yazar yazısında gerçekliğe ister istemez kendi kurguladığı dünyayı’da karıştırır. Bu yüzden Foucault’un "Yazmaya karşı neredeyse ahlaki bir güvensizliğim olmuştur hep" demesi boşuna değildir.
.Ne kadar ustalaşırsak ustalaşalım bir yanımız hep acemi kalacak. İşte o acemi yanımızdır bizi insan yapan. O acemi yanımızın şuurunda olmaktır bizi mütevazi yapan. O acemi yanımızın şuurunda olmamaktır bizi kibirli yapan. Tanrı bizi hep o acemi tarafının şuurunda olan kullarından eylesin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.