- 472 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Yine idam gene idam üzerine...
15 Temmuz kalkışması ya da darbe girişiminden sonra,halkın vergileriyle alınan silahlarla,halkın üzerine ateş yağdıran "darbeciler "halkta,büyük bir öfkeye sebep oldular.
-İdam isteriz,idam uygulansın,bu darbeciler asılsın!
Genellikle sokaklarda gezerim,15-20 yıldır çay ocakları uğradığım mekanların başındadır.Çünkü buralarda her türden,her görüşten insan bulunmakta,hayata bir "soluk" getirmek için taze çay tercih edilmektedir.
Sanırım kahvehaneler böyle değil.
Taş ve ıstaka sesinden kimse kimseyi duymuyor ki,sohbet ise hak getire!Ama çay ocaklarında her konuya yer var:Felsefe de konuşulmakta,din de,kitap da, siyaset de,aşk da,ayıp da,günah da,sevap da...
Son bir aydır en çok dillendirilen ise "Bu darbeciler idam edilsin,sallandırılsın."sözü/beklentisi/talebi olmaktadır.
Bu anlaşılır bir taleptir ama doğru değildir.
Olayın olduğu darbe girişimi gecesi idam cezası yoktu.Şimdi çıksa bile cezalar geriye doğru işlemez...Bunun düşünülmesi bile ülkemize yapılabilecek büyük bir "haksızlıktır."
Öfke anlaşılır bir duygu durumudur ama ona teslim olmamak şartıyla.Çok sevdiğim şu atasözümüzdeki gibi:
-Öfke gelir göz kızarır,öfke gider yüz kızarır!
İnsanız,gözümüz kızarabilir ama yüz kızarması böyle mi?
İlke olarak da bu cezanın doğru olmadığına inanmışımdır hep.
Kaldı ki bu cezanın varlığı,"caydırıcı" da olamamaktadır.Yahu,2015 yılında gerçekleşen 1634 idamdan,977 ’si İran’dadır.Kaldı ki İran’da darağaçları uzun yıllardır var ama suç da var!
Uzun bir müebbet hapis cezası-ağırlaştırılmış müebbet hapis-,bence bir kez öldüren idamdan bin kez daha ağır cezadır,her gün ölümü yaşatmak demektir.
Hukuk hatalarının varlığı da tarihi bir gerçekliktir.Suçsuz bir insanın,idamı gerçekleşirse,hayatını geri vermek mümkün mü?
Evet,karmaşık,zor bir süreçten geçiyoruz ülkece.
En doğru talebimiz bence şu olmalıdır:
Adil yargılama,sapla samanın ayrılması,kurunun yanında yaşın da yanmamasıdır.Ki travmalara sebep olunmasın/olmasın mahkeme sonuçları.
Emile Zola’nın,ta 1894 ’lerde söylediği "Cumhuriyetin şerefi,adaletidir."sözü hepimize yeter de artar bile.
Ki bu söz Dreyfus davası üzerine söylenmişti.Haksız olan bu karar,Siyonizmin doğmasına da sebep oldu.Theodor Herzl’i tarih sahnesine çıkartan Dreyfus davasının yanlış sonuçlar doğurması olmuştur.
1906’da hak yerini bulmuş ama Zola 1902’de vefat ettiğinden sonucu görememiştir.Hem de 12 yıl geçmiştir karar üzerinden.
Yani adalet gecikmiştir !
YORUMLAR
Ömer Halisdemir'i vurmuşlar önce.
Sonra da nabzını kontrol etmişler,
yaşadığını anlayınca tekrar kurşunlamışlar.
Efendim,
şimdi iz burada adaletin bir çok aksesuarını anlatıyorsunuz.
haklısınız muhakkak.
Ancak,
o kahramanı vuranların yaşamaya hakkı var mı?
Bir yolunu bulup öldüreceksin.
İntihar etti diyeceksin.
Ya da ne dersen de...
Milletin vicdanını rahatlatmak idarecilerin, hukukçuların, insanlığın görevi.
Gerisi fasarya.
sabri ayçiçek
Darbecilerin "canavarlaşması" tabi ki kabul edilemez /etmiyorum da...
-Öfke gelir göz kızarır,öfke gider yüz kızarır!...
Basit öfkeyle vatan hainliği öfkesini bir tutamazsınız...
Ben size katılmıyorum arkadaşm ..idam gelmeli... merak etmeyin ,zaten hapishanelerde şişleme olayı var o şerefsiz darbeciler bir şekilde halledilecek !... Vatan hainleri hak ettiğini bulmalı !....Biz artık avrupalı kafasında değiliz; Kayı kafasındayız...Kaldı ki şimdiye kadar vahşetin en büyüğünü sömürgecilikle onlar yapmışlardır; çoluk çocuk demeden katletmişlerdir; o ağızlarından düşürmedikleri laik sistemleriyle ..15 temmuz gecesi bir vahşettir; ülkeyi Amerikaya ve İsraile peşkeş çeken fetö itinin ve yardakçılarının verceği bir hesabı olmalı...Merak etmeyin yasa çıktığı tarihten itibaren olur; geriye dönük olmaz...bundan sonrası için geçerli olacak...Vatan söz konusu ise geri kalan her şey tefarruattır ben bile tefarruatım;tefarruatımda ihanet etmişsem boynum kıldan incedir...idamı destekliyorum..emile zola ve onun gibiler beni bağlamaz...Ne de başka ülkelerin görüşleri..Bizim kültürümüzle yaşamıyorlar; bize benzemiyorlar ki bizde onlara benziyelim...ve üstelik 1894 yılında cumhuriyetle yönetilen o ülkeler sömürgeci değildiler değil mi ve yüzleri kara değildi öyle mi. Haydi o zaman cumhuriyetçi değillerdi şimdi cumhuriyetçiler nedir dünyanın hali !....iranı örnek gösteriyorsun ...gösterme sen kendi ülkenin suç oranına bak...Devşirilmiş gençliğine bak ...yorumumuz geneledir ; sen derken..selam ve muhabbetle
Gül ESEN tarafından 8/17/2016 8:07:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
sabri ayçiçek
Valla ERgenekon ve Balyoz davalarını görünce biraz tepkinli olmaktan yanayım yine de.
Lakin hukukun normları evrenseldir ve bizi de bağlar / bağlamalı bence.Ve laiklik...
Bu çok derin ve tarışılması gereken bir konudur,sekülerizm de dahil olmak üzere.
İyi günler dileğimle.
Aynen ben de öyle düşünüyorum, idam gelse dahasonra yakalanan suçlulara uygulanacaktır. Adil yargılanılması en önemli meseledir.