- 1505 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
Elveda İstanbul
Bu sene dolu dolu bir tatil geçirdim, arada kara bulutlar çökse de üstümüze. Henüz bitti diyemem, ama en azından İstanbul macerasının sonuna geldim. Siteden arkadaşıma bir yıl önceden verdiğim söz üzerine misafiri oldum. Adı Nuray Çakmak ve çok iyi güler yüzlü bir ev sahibi kendisi. En büyük kazancım onunla dostluğumu pekiştirmek ve sanaldan tanıdığım şair arkadaşlarımla birebir konuşmak oldu. Funda Filiz Kotan en başta gelenlerden. Davidof arkadaşımız da evinde ağırladı bizi, cici kızıyla birlikte güzel saatler geçirdik. Kadıköy’de Mümin Ağır Bey’in düzenlemiş olduğu şiir dinletisine katıldım. Şimdi belki hepsini anamayacağım ama en çok aklımda kalanlar beni dinletiye götüren bana kitabını hediye ederek dinletide hakkımda söylediği sözlerle beni onurlandıran Seher Zerrin Aktaş, Neşe Kızılyar. Aliye Uyanık, Ema, Sami Biberoğlu, Arslan Baykara, Bekir Odacı, Işık Mehmetali Bey’di. Çok güzel bir gün geçirdiğim tüm şair yüreklere teşekkür ederim.
Belki yaşımdan dolayı belki güvendikleri için belki eski bir üye olduğum için bana edebiyat defteri hakkında bazı şeyler söylediler, isteklerini site sahibine iletmemi istediler. Tabi ki sevgili Ansızın telefonlarıma cevap vermediği için ona bildiremedim. Emanet istekleri ve selâmları üstüme yük edemem buradan yazacağım.
1- Arkadaşlarım en çok sayfadan kaldırılan uğur böceğimizi geri istiyorlar. Defterin simgesi olarak gördüklerini ve şimdiden özlediklerini söylediler. Belki yeni bir düzenlemeyle geri getirebiliriz diye düşünüyorum.
2- Sayfalarda işlem yapabilmek için kimlik onayının şart olması gerektiğini söyleyenler çoğunluktaydı. Sahte isim ve rumuzla girip amacı sadece edebiyat olan kişileri rahatsız ettiklerinden şikâyetçiler. Belki tamamen bir çözüm değil ama büyük çoğunlukta çift üyeliklerin azalacağını düşünüyorum ben de. En azından hakaret, sataşma durumunda suç duyurusunda bulunduklarında bir adrese ulaşabilecekler.
3- Birden fazla üyeliği olanlar tespit edildiğinde üyeliklerinin hepsinin iptal edilmesi isteniyor.
4- Edebiyat defterinin adına yakışır paylaşımlara izin verilmesi gerekir diye düşünenler var, hakaret, küfür, gereksiz tartışmalardan uzak huzur içinde bir site istiyorlar.
5- Şikâyetlere yeterince çözüm bulamadıklarını site sahibine ulaşamadıklarını ifade ederek siteyle ilgili özel bilgiler verilmeden aracı bir yönetici olmasını istiyorlar.
Şimdilik bu istekleri iletmem yeter sanırım. Daha sonra başka konulara da değinebiliriz.
Yarın İstanbul’dan şiir için çok malzeme toplamış olarak dönüyorum. Önce Niğde, sonra Mersin, bayramda İzmir, sonrasında Gümüşhane’de olacağım. Bazılarının ima ettiği gibi korkudan değil gezmekten fırsat bulamadığım için uzak duruyorum paylaşımlardan. Evime gittiğimde gümbür gümbür sizlerle olacağım inşallah…
Bu arada bir teşekkür de “buluşalım” diye söz verip mazeret bile bildirmeden bizi evde bekleten arkadaşlara, en azından Nuray Çakmak ile şiir dolu saatler yaşattıkları için.
Görüşmek dileğimle…
YORUMLAR
Güle güle ablacım senin ile birlikte olmak şiir kokan yüreğinden şiiri koklamak enfesti birlikte geçirdiğimiz her anı özlemle hatırlayacağım...Yukarda yazdığın bütün maddeler benimde yönetimden talep ettiklerim biliyorsun ablam dikkate alınmasını gönülden isterim diğer üyelerimiz gibi. En kısa zamanda yeniden beraber olmak dileğimle şimdiden özledim bilesin :((...
Merhaba...Ama İstanbul şarkılardaki gibi "büyülü" bir şehirdir de.
"seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli" satırları gibi..Daha önce bu konudaki düşüncelerimi şu başlıkla yazmıştım:
-İstanbula uzaklaşınca yakınlaşıyor insan!
Sizin de öyle olmanız dileğimle.
İnşallah Trabzon'a uğradığınızda bana da misafir olursunuz Afet Hanım :) Kapım açık
Sıraladığınız istek maddeleri de en kısa zamanda gerçekleşir inşallah Uğur böceği öncelikli olur inşallah
Uğur böceği diğer sitelerden ayıran bir güzellik çünkü
Sahte üyelerden de arınabilmek dileğiyle :)
"Elveda İstanbul"
Sana geliyorum evvela
ama senden
ama serden
geçerek
….
ague’ya tutulmuş defterim
ama şiir’den
ama nesir’den
bir harikadır mestimden…
(…)
‘’beşik gibi sallandım ,büyüdüm sakallarında ,işçi gövdesinde kavrulup
çocuk gözlerinde gizlendim
oğul oldum
bazı oğul oldu bazı
dayadım başımı
babam diyerek direndim öksüz acılara datça’da anadan üryan
haykırış çocukların şeker portakalı yanlış yola giren kırmızı lokomotif ırgat çadırında kıtlama çay babam
oğul oldum
oğul oldu
tenha bir denizin sabahı elleri çamur toprak çiçek vermez tohum kokusuz güz yaşlanmaz dişler ölümlü rüya koyu türkü babam sevdama tanık fermansız buyruk
oğul dedi
bana oğul derim ona babam’’