- 1177 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Bunun adı hırsızlıktır...!!
Şehirlerimizde bir çok market var..Ama ne yazık ki dürüst değiller...
Misal 790 gram kuru pasta alıyorsun. Fakat aldığın pasta 698 gram Evet sizden 790 gram parası alıyorlar ama bunun 92 gramı boş kutunun ağırlığı!
Üstelik bu kutu en küçük olanı... Daha büyüklerini tartmadım ama en az 150 gram vardır.
Tabii ki o kutunun da bir maliyeti vardır. Fakat bunu müşterilere açıklamak zorundasın. Sen 1 kg. Kuru pasta aldığını sanırken aslında 908 gram alıyorsun.
Bunun adı insanları aptal yerine koymaktır. Bunun adı hiledir. Bunun adı sahteciliktir. Bunun adı hırsızlıktır...
Bu olay üzerine bir araştırma yaptım. O kutuların maliyeti 75 kuruş civarındaymış. Toplu alımlarda 50 kuruşa kadar düşe biliyormuş. Olay şuydu...
Markette kg. fiyatı 15 lira olan kuru pastadan 1 kg alıyorsun. Gözünün önünde tartıyorlar ama aldığın pasta 908 gram Aldığın boş kutunun ağırlığı 92 gram idi... Yani sizden ortalama 1,5 lira fazla alıyorlar. Hem daha az ürün alıyorsunuz. Hem de kutu parasının 2 katını ödüyorsunuz!
Bugün marketteki yetkiliye durumu anlattım ve insanları kandırıyorsunuz dedim. Ben yarım kilo pasta alacakken 400 gram alıyorum bu hiledir,bu dolandırıcılıktır dedim. Savunmasına bakın: "Bu her yerde böyledir."...
"Bir yanlışı herkesin yapması o yanlışın doğru olduğunu göstermez!"
Neyse değerli okuyanlar.. Belki de ben çok takıyorum böyle şeylere... Altı üstü 92 gram değil mi? ne bu kadar dil döküyorsun diyenlerinizi duyar gibiyim... Mesele 2 lira, 3 lira 100 lira meselesi değil benim için. Ortada bir hile var...Ve bunu her yerde yapıp meşrulaştırmaya çalışıyorlar.
Tek anlatmak istediğim budur...
YORUMLAR
Sesimiz çıkmadığı sürece bu yanlışlar artarak devam eder,duyarlı yüreğine sağlık hocam,saygılarımla.