- 971 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bayrakçılar…
Televizyonda haberleri seyrederken, çeşitli illerde geceyarısı vaktinde meydanları doldurmuş, eli Bayraklıları seyrederken bu yazıyı yazmak geldi aklıma…
“ Meydanlara Gelin!” diye gecenin birbuçuğunda salâ okutarak halkı sokağa çağıran yetkililer, düşünüyorum da acaba, gelecekte bu kalabalık bir daha eve dönmeyi reddederse ve mâdem ki, benim dediğim oluyor; benim isteklerimi de yerine getir deyip, kendilerinin kabul edemeyeceği isteklerde bulunmaya kalkarlarsa, o vakit ne olacak!?.
Benim bildiğim; sokağa çıkmak yerine, seçimlerde vatandaşlık hakkını, şerefi ile değerlendirip, memleket ve millet adına, öncelikle değer vererek devletin varlığı; bütünlüğü ve diğer görevleri yerine getirmesi için seçeceği vekilini ya da yöneticisini titizlikle inceler ve seçer.
Bir, edebiyat gönüllüsü olarak böyle düşünür- böyle yaşamayı tercih ederim.
Aklı olan, elini- kolunu oynatarak yapacağı hareketleri değil; aklını kullanarak memleket menfaatına faydalı işlerle vaktini harcamalıdır. Beş yaşındaki çocuğunu omuzuna alıp meydanlara çıkmak, o çocuğa kazandıracağı şeyin sonuç olarak ne olacağını bilemiyorum.
Biz, ömrümüz boyunca sokağı hiç düşünmedik… Askeri, Polisi, Zabıtayı; görevli devlet memuru olarak gördük ve faydamız olmadı ise de hiçbir zarar vermeyi aklımızın ucundan geçirmedik. Bu sözümün bir belgesi, şiir olarak yıllar önce yayınlanmıştır.
Ne vakit sokak kalabalıklaşsa hep o kalabalığın ardında bırakılan çöp rezâletini düşünmüşümdür; çöpçünün günâhı ne diye… buna çok şahid oldum, Trabzon Şehir Stadı karşısında bir apartmanda üçbuçuk yıl oturdum… bu gibi döküntüleri çok gördüm ve penceremden bakıp- içim ürpererek resimledim.
Sonuç olarak: Bırakın bu milleti evlerine gitsin ve kendi hâline dönüp yaşasın… ölenleri üç yıl sonra kimse ağlamayacak artık!... sakat kalanlara, kimse, Gâzi gözü ile bakar mı, bilemem!.
Öz cümle: Bayrak sevgisinde, benden daha çok seveni olmasın!… 20 Senedir yazıyorum.
Bak, ner’deyse onbeş gündür bu millet sokakta… yazıktır, günahtır. Gönderin, hânelerine gitsinler lütfen… lütfen… Lûtfen.
Saygımla…
Kadiryeter Kadir Yeter.
29 TEMMUZ 2016 CUMÂ. TRABZON.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.