- 748 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
'DARBE'
Konferans için hazırlıklarını tamamladı...Aslında prensip olarak yaz aylarında genellikle hiç bir etkinlikte bulunmuyordu...Çünkü sıcak mevsim;insanların ilgisini azaltırken,katılımıda negatif yönde etkilemekteydi..Fakat bu davet Erzurum gibi yüksek bir yerleşkeden gelince,konuda ’Alvarlı E fe Muhammed Lütfi Divanı’gibi bir gönül insanının şiirleri olunca kıramamıştı çoğu akademisyenlerden oluşan Erzurumdan gelen heyeti..
Kubbe-i Arşda bulunmaz inci mercandır gönül...
Küre-i ferşde bulunmaz şah-ı devrandır gönül..
(Gönül arşın kubbesinde eşi bulunmaz bir inci mercandır ...
Yer Kürede bulunmaz bir zamanın şahıdır gönül..)
Yukarıdaki mısralarda böyle tarif ediyordu Erzurumlu hak aşığı Alvar İmamı Efe hazretleri gönülü..Tıpkı Yunus Can gibi...
Nazar kıl bu gevhere,ya bu bir gizli nura...
Nur kaçan yavı vara çün Hak nazar gahudur...
(Bu cevhere veya bu gizli nura bak...
Hak nazargahı olan bu gizli nur ne zaman kaybolur...)
Bir kez gönül yıktın ise
Bu kıldığın namaz değil
Önemli olan gönül yapmaktır...Gönül yıkmak değil ..Gerçek Hak Aşığı karıncayı dahi incitmez...İncitemez..
Aşık çoğu zaman söz dinletemez gönüle..Gönül aşığın dert ortağıdır..Gönül aşk duygusunun ve anlam neticesinin ortaya çıktığı yerdir...Cenab-ı Hakkın insanda tecelli ettiği yerdir gönül...Öyle yorumlar Alvar İmamı
gönlü,hedefide Hak rızasıdır..
Gel ey dil,sev bir Allahı seni halk eyledi yokdan...
Amandır özge dildare gönül aldanma,aldanma...
(Gel ey gönül seni yokdan var eden tek/vahid Allahı sev..
Sakın ha başka güzele aldanma,gönül aldanma...)
Mestaneler pür nur olur,
Cebeti diller Tur olur,
Gönül cinan,can hür olur..
Ey saki doldur bir kadeh..
(Aşk sarhoşları çok nurludur.gönül dağları Tur olur..Gönül cennet,can huri olur,ey saki bir kadeh doldur...)
Hazer kıl kırma kalbin kimsenin canını incitme..
Esir-i gurbeti nalan olan insanı incitme..
Tarık-ı aşkda bi-çare-i hicranı incitme..
Sabır kıl her belaya hane-i Rahmanı incitme..
Felekde hasılı insan isen bir canı incitme..
Günahkar olma Fahr-i alemi zişanı incitme..
(Sakın kimsenin kalbini kırma,canını incitme..Gurbet esiri ve inleyen insanı incitme.Aşk yolunda(ki) ayrılık zavallısını incitme.Belaya sabret Rahmanın evini incitme..Özel olarak insan isen felekte bir canı incitme..Günah işleme,Alemin medar-i iftiharı olan şanlı Hz.Peygamberi incitme...)
YARİ KİM AĞYARİ KİM FARK ETMEZ İSE BİR GÖNÜL...
GAFLETİNDEN ZANN EDER Kİ,DOSTU DÜŞMANDIR BANA..
(Bir gönül,dostu kim düşmanı kim ayırt etmezse,gafletinden dostunu düşman zanneder...)
DOSTU DÜŞMANI BİRBİRİNDEN AYIRT EDEMEYEN GÖNÜL,DÜŞMANINI DOST BİLİR,HELAK OLUR;MADDİ VE MANEVİ HAYATINI PERİŞAN EDER...
Her konferansına Hadis Profösörü eşi Hanımefendi Bayan Birkişi bir kaç Hadisi Şerifi; icra edilecek etkinliğin
ruhuna uygun olarak hazırlar ve notları arasına koyardı..Evet bir el kartonuna yazılmış üç ayrı Hadisi Şerif masanın bir köşesinde durmaktaydı..Hemen nota göz attı...
’’Müminde hıyanet ve yalan hariç bütün hasletler bulunur..’’ Ahmet 5/252
’’Resulullah Efendimize bir adam geldi ve sordu..Ya Resulallah Mümin korkak olur mu ? Efendimiz Evet diye cevap verdi..Mümin cimri olu mu.? Evet dedi Allahın Resulü..Mümin yalancı olr mu.? Diye sorunca hayır diye buyurdu...’’Muvatta Kelam..19..
’’Şüphesiz Ümmetim hakkında korktuğum şeyin en korkuncu bilgili ve konuşkan münafıklardır...’’Ahmet 1/22
İstanbul-Erzurum uçuşu ile başlayacak ertesi gün oldukça fazla yorucu bir gün yaşayacaktı....
Notlarına son olarak bir göz gezdirip dinlenmek üzere odasına çekilecekti ki,salonda açık olan televizyonda bir ayrıntı dikkatini çekti..Boğaziçi Köprüsü Asyadan-Avrupaya tek taraflı olarak askerlerce kapatılmıştı...Zaman zaman Batılı ülkelerin verdikleri,olası terör saldırarı için önlem diye düşündü...Beş altı dakika tv izledikten sonra bir kamu kuruluşunda üst düzey görevli bir yakınını merakla aradı...Karşıdan gelen cevap ilginçti...
-Yaklaşık otuzbeş dakikadır bende izliyorum...İlginci hiçbir hükümet yetkikisinden bir açıklama yapılmaması..
Sdece tv sipikerleri yüzeysel yorumlar yapıyorlar..Ankarada uçaklar TBMM üzerinden alçak uçuş yapıyorlarmış..
Buz gibi olmuştu yaşlı edebiyat profösörü....Ağazından zorlanarak çıkan şu kelimaler oldu....
’Bu bir Darbe girişimi o zaman..’Telefonu zorlukla kapayabildi...
Salonun diğer köşesindeki koltuğa oturmuştu ki,Başbakan canlı olarak bir kanala bağlandı bunun bir kalkışma olabileceğini açıkladı..Olabileceğini açıklamak Ülkenin en yetkili kişisinin bile haber kanallarının kapandığını belirtmesi idi..Bunun bir darbe kalkışması olduğu kesin gibiydi artık..
Ülkede olan son üç büyük darbeyi yaşamış bir fert olarak alnı terlemiş olarak evinin deniz gören balkonuna çıktı..
Üzüntüsü yüzüne çizgi çizgi yansımaktaydı..Darbeler ülkenin geleceğinden onlarca yılı alıp götüren,faturası oldukça ağır olan eylemlerdi...Bu çağda bu tür girişimler nasıl olabilirdi?.Hele hele hiç bir darbe Dünya Süperinin desteği olmadan asla mümkün olamazdı..Asla..Çünkü darbeyi yapmak daha kolaydı sürdürmekten
devam ettirmekten mevcut sosyal ve ekonomik sistemi..
27 Mayıs Darbesi,arkasında ABD vardı ve üç devlet adamının idamının travmasını elli yılı aşan bir zaman geçmesine rağmen ülke insanı üzerinden atamamıştı..Ekonomik kaybı ise hala hesaplanamamıştı..
12 Eylül Darbesln, Üniversitede genç bir akademisyen olarak yaşamıştı.’BİZİM ÇOCUKLAR BAŞARDI kelimeleri ile
formüle edilen girişimin arkasında yine ABD vardı...
28 Şubat Post Modern darbesinin hamiside yine ABD idi...
Yandalı Tarih olan bir entellektüel olarak ülkenin geçmişindeki diğer darbeleri düşündü...
30 Mayıs 1876..Osmanlı Padişahı Abdülazizin tahttan indirilip,ilk Mason olan V.Muratın tahta çıkarılması olayı..Darbenin arkasımndaki en önemli kişi Mithat Paşa..İngiliz hayranı..O yılların süper devleti İngiltere..
Koca bir İmparatorluğu yıkılışa götüren yolda ilk dış müdahale..
Belkide Türk Tarihinin en trajedik darbesi..31 MART DARBESİ..14 Nisan 1909 da yapılan 2.Abdülhamitin tahtan uzaklaştırılıp yerine V.Mehmet Reşatın getirilmesi olayı..Arkasında İngiliz Gizli Servisinin bulunduğu,sonucunun dokuz milyon km2 olan vatan toprağının yüzde doksanbirinin kaybedilmesi,üçmilyon şehid ve kaybedilen ekonomik değerler...Giden petrol bölgeleri,olayları farkedemeyen aydınlar...
YARABBİ SEN BU AZİZ MİLLETİ DÜNYANIN KİBİRLİ ZALİMLERİNDEN KORU....SEN BİZİ KORUMAZSAN KİM KORUYABİLİR Kİ....?
Darbelerin olmazsa olmazı gece yarısı halk uyurken yapılmasıydı...Bu darbe insanlar evlerine giderlerken,henüz ayakta bulunurken icra edilmekteydi...Yaşlı akademisyene göre bu kalkışmanın yanlışı idi ve Milletin lehine bir sonuçtu...Hele yapılmaya çalışılan ihanetin sırıtan acemilikleri;SANKİ DARBE PAZILININ HERHANGİ BİR NEDENLE BAZI PARÇALARININ YERİNE KOYULMADIĞINI GÖSTERİR GİBİYDİ...KESİNLİKLE...
Yirmibeş milyon oy almış karizmatik bir lidere yapılıyordu bu eylem...Demek ki gözler ne kadar karartılmıştı...?
Ona göre bu darbenin kırılma anı Sn.Cumhurbaşkanının internet üzerinden özel televizyon kanallarına bağlanıp Milletini meydanlara havaalanlarına davet etmesiydi..Hele bu çağrıya terddüt etmeden uyan milyonların cansiparene mücadelesi Sn.Recep Tayyip Erdoğanın İstanbulda sağ salim halkı ile buluşması kucaklaşması..
MALUM GÜCÜN ÇOCUKLARINI BAŞARISIZLIĞA UĞRATACAK EN ETKİN GİRİŞİM OLMUŞTU..
Hele üç değerli vatanseverin açıklamalarını bu Aziz Millet hiçbir zaman unutmayacaktır...Türk Medyasunın takdir-i şayan katkıları ile...Çünkü onlar olayın en kritik anlarında bu açıklamaları yapmışlar ve tarihe şanla şerefle geçmişlerdi...Diğerleri...Onları da tarih derinden analiz edecektir....
1.MHP lideri Sn.Devlet Bahçeli..Tarihler onu basiretli devlet adamlığı ile herdaim şitayişle anacaktır..
2.Bir önceki Genel Kurmay Başkanı Sn.Necdet Özel...Gece yarısı telofolarla terddüteki personeline YAPTIĞI uyarıları ile..
3.Ve mevcut 1.Ordu Komutanı Sn.Orgeneral Ümit Dündar..’Sn.Cumhurbaşkanım siz bizim seçilmiş Başkomutanımızsınız Ankaraya değil İstanbula gelin,her türlü önlem alınmıştır..’açıklaması ile..
’Türkiyede 1.Ordu yanına alınmadan darbeler başarılı olamaz sözünün doğru olmasını canıyürekten diledi..’
Sn Cumhurbaşkanının Dalamanda kalkan uçağının rotasını canlı olarak intenet sitesinde yayınlayan CİA nın darbecilere verdiği lojistik destek nasıl izah edilebilir...? Müttefik olarak nitelenen bir devletin istihbarat biriminin bu ihanetini bu Millet hiçbir zaman unutmayacaktır...
Polis Özel Harekat ve Özel Kuvvetler Komutanlığının darbe karşısında olması..Tutuklanan Kurmay heyetin direnme gücünü arttırmıştı...Bu iki devlet kurumunun vatanperver yöneticileri de Türk Tarihinin Kahramanları arasında yerlerini alacaklardır...
Gecenin ilerleyen saatlerinde Siyasi Parti Yöneticilerinin başta Sn.Kemal Kılıçtaroğlu nun Demokrasiden yana olan tavırları..TBMM nin bombalar altında toplanması, halkın yüzünü güldüren eylemlerdendi..
Ah Aziz Milletim ah sana ve senin vatan sevdana sevdalanmayayımda ne yapayım ben...Oyuncak mı sandın tankları,F16 ları;Çanakkale Ruhu bu olsa gerek...Sana milyar üzeri milyar kerre TEŞEKKÜR...
Tarihte hiçbir Müslüman Dini Cemaat parayla pulla uğraşmamıştır..Gerçek din adamlarının hedefi ;nanç ayrımı gözetmeden bütün insanların gönülleri olmuştur..Mevlanın sevgisini yaymak olmuştur gönüllere ve AKILLARA...
Hoca Ahmet Yesevi gibi,
Mevlana gibi,
Yunus gibi,
Hacı Bektaş gibi....
İkiyüz elli milyar doları ve ülkenin yüzbinlerce en imanlı en zeki insanlarını teslim alan,din adına hareket ettiğini söyleyen bir gücün en iyi niyetle; tek başına CİA.MOSSAD,MI 6 ile yaptığı dansın sonucudur bu hazin ve çok acı tablo....
Sabahın ilk ışıkları ile kalkışma durdurulduğunda tablo çok ağırdı...15Temmuz akşamı başlayan gece çok zor geçti çok zor...
250 civarı şehid,25 ölü...İkibin üzeri yaralı..Bombalanan kamu binaları..Milletçe yaşanan büyük travma..
Yaklaşık yüzelli yıllık Emperyalizmin DARBELER TARİHİNDE bir kalkışma ilk defa hedefe ulaşamıyordu..Rahmanın izni ile...
Sabah namazından sonra dağınık masanın üzerindeki çantasını toplayan Prof.Dr.Abdullah Birisinin ayakları dibine,vereceği Erzurum Konferansında okuyacağı Alvar lı Efe Hazretlerine ait bir beyit düştü...
YARİ KİM AĞYARİ KİM FARK ETMEZ İSE BİR GÖNÜL...
GAFLETİNDEN ZANN EDER Kİ DOSTU DÜŞMANDIR BANA..
’Yarabbi bizi başımızdaki beyinsizlerin yüzünden helak edermisin..? ’
Mevla bu Aziz Milletin Yardımcısı Olsun.....
Türkiyenin meydanlarını doduran milyonlar; size selam olsun...
O sabah bütün uçak seferleri iptal edilmişti....Hocanın;Alvar İmamının Müstesna Beyitlerini Erzurumda iligilelere okuyacağı gün belki başka bir Temmuza kalmıştı...
Yaşlı bilim adamı dinlenmek üzere başını yastığa koyrken:’Ey benim yüce devletimin yöneticileri,kırk yıldır gözlerinizin önünde binlerce fırça darbeleri ile yavaş yavaş oluşan bu ürküten tabloyu iyi niyet anlayışı ile mi farkedemedik.?’diye özeleştiride bulunuyordu...
KIRK YILDIR BİNLERCE FIRÇA DARBESİ İLE OLUŞAN ÜRKÜTEN TABLO...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.