- 457 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Demokratlık zor zanaatmış vesselam.
Öğle saatlerinde 15 Temmuz "kalkışmasının" bilançosu yavaş yavaş netleşmeye başlamıştı.
Toplam 208 "ölü"/öldürülmüş yurttaş.
60 polis memuru,
3 askeri personel ve
145 sivil.
Yaralılar ise bin beş yüze yaklaşmış.
İnsanın içi yanıyor,"neden,nasıl" demeden edemiyor.
Tüm bunlar "yaşanırken" bazıları "işidcilerin",darbecilerin boğazını kesmekle meşgul olduğunu anlatmakla uğraştığına tanık olduk!
Oysa bu kuyruklu bir yalandı.Adı geçen "asker" yaşıyordu,her sitede adı ve açıklamaları yer aldı.Okursak Burak Salıvermez’in "yaşadığı" görülecektir.
Ki bu yaşananlara bir yazar,"15 Temmuz:Makarnacı Devrimi" diye güzel bir yazı/makale döşemişti.(Cengiz Algan,Serbestiyet.com)
İşte farklı olanı "anlama" ve "empati yapmanın" tam zamanıdır.
Geceleri saatlerce süren "eylemler" bir gruba ait değildi.Ancak muhafazakar/dindar kesimin olduğu da gerçekti.
En ilgimi çeken olay da,CNN Türk’ün yayın hakkını savunan,belki o kanalı seyretmeyen insanların olmasıydı.
Tam yapılan "eylem" I.Kant’ın ahlak öğretisine uyan demokrat bir tavırdı.
-Korkma,özgür ol!Diğerlerinin özgürlüğüne ve farklı oluşuna saygı göster.
(Karl R. Popper,Daha İyi Bir Dünya Arayışı)
Bu hepimizin kılavuzu olabilecek kalibrede bir sözdür.
Bunu yaparsak/yapabilirsek,demokrat oluruz/olabiliriz.
Diğerleri lafügüzaftır!
YORUMLAR
CNN Türk'ün durumu karışık gerçekten.
İktidarın bir numaralı karşıtı idi bu televizyon.
Hatta,
darbe çağrısı da yaptığı olmuştu.
Kaderin cilvesine bak ki,
darbenin önlenmesinde ana unsur oldu.
Cumhurbaşkanı, ilk orada halka seslenme imkanı buldu.
Kahraman televizyonumuz oldu yani.
İlginç bir durum.
Üzülüyorlar mı, seviniyorlar mı bilemiyorum?