- 914 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
15 TEMMUZ KABUSU
Gündem 15 Temmuz Kâbusu, içimizdeki hainler.
Bu gündem konusu haftalarca aylarca konuşulacak, tartışılacak bir konudur. Bu süre zarfında yaşanan olaylarla birlikte hafızamıza, kalbimize kazınmış olarak ebediyen kendini unutturacak da değildir. Öyle şiddetli ki dünya gündemini sarsacak kadar sesini duyurdu!
Oyun diyenler de oldu, oyun değil darbe diyenler de oldu, darbe değil sadece girişim diyenler de oldu. Sağ diyenler sol diyenler; şeriat diyenler, demokrasi diyenler binler on binler kendini sokaklara meydanlara attı. Bu kargaşa içinde can verenler de oldu ne yazık ki, yaralananlar, linç edilenler de… Feryat figanlar Gök kubbede buluşup yeryüzüne dağılırken çeşitli naralar da meydanlarda uçuştu. Ortaya çıkan görüntü kirliliği ülkenin bir gecede huzurunun kaçtığının apaçık göstergesiydi. Allah tekrarını yaşatmasın.
20 yaşlarındaki erlerin aldatılarak darbe girişimi yaptırılması gencecik insanların canına mal oldu. Kim sebep olduysa en kısa zamanda cezasını bulacak!
Sosyal medya hesaplarında paylaşılan videolar, fotoğraflar hiç iç açıcı olmamakla beraber, birçoğu gerçekliğinden saptırılmış görsellerdi. Bizim milletimiz sosyal medyada paylaşılan bir fotoğrafla (ne olduğunu araştırmadan öğrenmeden) anında sokaklara dökülebilecek bir millet. Öyle de oldu maalesef.
Başı kesilen bir asker fotoğrafı mesela. 2006 yılında kaza yapan bir askeri aracın camının boğazını kesmesi sonucunda şehit düşen askerlerimizden birine ait bir fotoğrafı darbeci asker diyerek halkın toplanıp boğazını kestiği bir asker olarak sosyal medyaya sunmuşlar ve sonuçları tabii ki de kötü oldu. Sosyal medyada hakaretler, küfürler, kavgalar havada uçuşurken (her ne kadar sanal ortam olsa da) önü alınamaz bir ortama dönüşmüştü.
Bunun birçok örnekleri olsa da bazıları maalesef gerçekti.
Sadece kötü görüntüler çıkmadı tabii ki de ortaya,
Halkımız haksızlığa düşen askerimizin yardımına da koştu. Birlik olup kurtarma çalışmaları da yaptı. Polislerimiz haksız duruma düşen askerlerimizi de korudu ve böylece güzel tablolar da ortaya çıkmış oldu.
Sosyal medya öylesine güçlü bir iletişim aracıdır ki onda paylaşılan tek gönderi bir gecede dünyada yankı yapabilir.
Evet, kimimiz Sünni kimimiz alevi, kimimiz Türk kimimiz Kürt, kimimiz sağcı kimimiz Solcuyduk ama vatan ve bayrak sevgimiz çok şükür ki hepsinin önüne geçti. Çok şükür ki bir olmayı başarabilen bir milletiz.
Yine de Rabbim bize bu acı günleri yaşatmasın. Kıyamete kadar birlik olalım.
Hayırlı haftalar dilerim…
YORUMLAR
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Ayşegül Hanım ilk defa işte bu dedirttiniz bana teşk ederim..
Benim en çok kızdığım kaç gündür millet sokaklarda.Ne için? Demokrasi Cumhuriyet ve özgürlük için.. Ama işin komik tarafı çoğumuzun bu kelimelerin anlamından haberleri yok.
Ve özgür bir Türk vatandaşı olarak elbette ki fikrimi söyleyeceğim.Bu sizin ya da bazı kesimlerin hoşuna gitmese de bu benim fikrim ve demek ki buna inanmışım.. Ben nasıl kimseye hakaret etmiyorsam bazıları da düşüncemden ötürü bana hakaret edemez.Ben oyun olduğunu düşünüyorsam ve bunu dile getiriyorsam ki (çok şükür Cumhuriyetle yönetiliyoruz) bazı kesimler bana küfür ettiğinde ya da hakaret ettiğinde sizce benim düşüncem değişir mi?
Önce bir birimizin düşüncelerine saygılı olmayı öğrenmek zorundayız. Zorla kimse kimsenin fikrini değiştiremez. Ya da birileri çıkıp sizlerin adını aldım jurnallıyacağım diyorsa kendi kendinize vay be ne hallere düştük Hitler zamanını yaşıyoruz her halde dedirtmiyeceksiniz.
Bu Vatan bizim.Ben onun için ölürüm.Yapılan bir yanlış varsa çıkarım ortaya bu yanlış diye bağırırım.Eğer doğruyu bilen varsa çıkar karşıma ve belgelerle bana hatamı gösterir..İşte o zaman demokratik bir beyin diyebilirim ben bu insanlara. Önce dinlemeyi sonra anlamayı bilmeliyiz.
Yazınız tarafsız ve güzeldi..Ben gerçekten de askerin kafası kesildi diye biliyorum ve inanın içim acıyor. Bu Vatanın polisi de askeri de benim evladım.Onlar bizler için sınırda sabahlıyorlar ki biz de onlar sayesinde burda ahkam kesebiliyoruz. Durum öyle bir hale geldi ki sosyal medyada aynen asker ölüsünün arkasına millet gebersin yazmış. Kim geberiyor ya.. Onun anası babası bacısı yok mu?Bu sözleri bayanlar yazsa yine kızmayacağım.Biz bayanlar askerliği dışardan biliriz..Ama ya erkekler. Sanki komutan emir vermeden tuvalete gidebilirlermiş gibi o resim altından bol bol hava atmışlar.
Ben bir zamanlar polise nasıl küfür edildiğini de bilirim. Halbuki insan biraz oturup düşünce o kişi belki karşı komşunun oğlu. Ha hainler yok mu? Elbette var.Her zaman da olacak.
Biz darbeye karşıyız.. Ama biz bu ortamı oluşturanlara da karşıyız.Onca günahsız insanın buralara getirenler yüzünden ölmesine karşıyız.İşte bütün mesele bundan ibaret.
Ayvazım Deniz tarafından 7/19/2016 1:22:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
biz insanlar farklı farklı yaratıldık, parmak izlerimiz gibi düşünce yapılarımız bakış açılarımız da birbirinden farklıdır. Bizi biz yapan bu değil midir Değerli Hocam?
bir topluluk düşünün ve tek düşünce yapısı var. Herkes aynı şeyi düşünürse ne olur hatalar büyür ve kimsenin de haberi olmaz. Bunun farkına varabilmeleri için o toplumda farklı düşünen olaylara farklı açıyla bakan insanlara ihtiyaç vardır.
tabi ki de her şey saygı çerçevesinde! Ben farklı inanışa sahip olabilirim, farklı siyasi parti destekleyebilirim ama daha geniş pencerelerden bakıp olaylara daha objektif yaklaşabilmem için diğer insanların görüşlerine eleştirilerine ihtiyacım var ve onlara saygı duymalıyım.
Umarım toplumumuz en kısa zamanda farkına varır ve başkalarının düşüncelerine saygı duyar. Böylece birçok konuda daha soğukkanlı oluruz.
Rabbim o günahsız yavruların mekanlarını cennet etsin, kalanlarına sabır versin.
Yaralalılarımıza acil şifalar versin. Böyle bir durumu yaşatmasın tekrar...
kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkür ediyorum
kaleminize sağlık ülke darbenin eşiğinden döndü bırakmıyorlar ki millet ölüsüne yansın bir takım çevreler hemen kara propagandayla nerede ise darbecileri haklı çıkaracak nedenleri tetkik etmeye uğraşıyorlar bal gibi de darbeydi zulumdü bir sürü sivil vatandaşımızı ve emniyet mensuplarımızı katlettiler başarıya ulaşsalardı kim bilir daha neler olacaktı Allah yüzümüze baktı görmüyorlar
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
teşekkür ediyorum