yürüyen kadınlar...
Bir kadının gözlerine bakmaya korkuyormusunuz ?
Yanımızda yürür o kadınlar, adımlarını atışlarına bakarız, endamlı adımların gözlere yansıttığı güvene bakarız, renklerin vücutlarına nasıl sarıldığına bakarız, ruhlarında sakladıklarına bakarız ama bir türlü göremeyiz, canımız sıkılır o an kimlere has o gözler diye kuşku ile bakarız. Her adım atışta hangi kalbe yürüyor diye hayıflanırız.Yürüyen kadınlara bakarız her bakışta ayrı bir duyguyu yaşamak için. Çok mu ayıp yürüyen kadınlara bakmak.
Bilsinler bence yürürken onlara baktığımızı.
Bilsinler bence dünyalarını anlamaya çalıştığımızı.
Bilsinler bence mutluluk ve acının ortak adı olduklarını.
Yürüyen kadınlar var etrafımızda, adımlarında büyüyen hayallerimizi anlıyorlar mı, karşı sokaktaki çiçekçileri, vitrinde duran rengarenk elbiseleri, camekanı parlayan takıcıları, şarkıların hadi gelin dediği cafeleri kısacası her şeyin onlar için olduğunun farkındalar mı acaba ?
Ne kadar yer kaplıyoruz yürüyen kadınların adımlarında.
yürüyen kadınlara bakarken söylendi çoçuk,
Büyük dedem paşaydı dedi. Sarayda tanımış anneannemi asker çoçuğuyum bende diye sürdürdü konuşmasını. Karşısında gülümseyen bir kadın yüzü vardı. Asalet ve estetiğin arasında sıkışmıştı. Kadının gözlerinin önüne serdi duygularını. Turuncuya boyadı sözcükleri ve sundu yürüyen kadına benimle dans edermisiniz dedi ve şarkılar içinde kayboldu adımlar.
Çoçuk tanımak isterken dokunmak duygusunun nasılda içini yaktığını anladı. Tanımak istiyordu, tanıyınca dokunmak isteğini anladı. Belki de dokunduğu an başka duyguların varlığını öğrenecekti.
Hayatımızı tanımakla geçirdiğimiz kadınlara dokunmak için gecelerimizi veriyoruz.
Saat gece yarısını geçmişti, ayaklar gitmek istemiyorken kadın geç oldu dedi. Çoçukta bir anlamsızlık vardı, yanlız mı diyemedi.
İçinde neler vardı öyle !
Bu gün ne çok şey tanıdım dedi kendince. Dokunmanın arkasına gizlenmişti tüm renkler sonrası için yürüyen kadınlar vardı hayatta ve çoçuk adımlarını yavaşça atıyordu. Her adımda mutluluktan uzaklaştıkça acının kadında gizlendiğini anladı.
Yolun sonuna ermek için usulca yürüyorlardı.
Dans edermisiniz ? sözcüğünü söylüyemediğimiz geceler yürüyen kadınların gözlerine bakarız.
......
YORUMLAR
okunası bir yazı. tarzınız ve üslubunuzda içsellik akıyor. günün yazısı olduğunuz zaman yazınızı okuduğumda inanın hiçte amatörce değildi sözcükleri kullanışınız.saygı duyuyorum size.neden az sayıda kişinin kutladığını da anlamış değilim.
tebrikler.
kutlarım yazınızı.
anlamlı ve güzeldi.
Bir kadının gözlerine bakmaya korkuyormusunuz ?
Yanımızda yürür o kadınlar, adımlarını atışlarına bakarız, endamlı adımların gözlere yansıttığı güvene bakarız, renklerin vücutlarına nasıl sarıldığına bakarız, ruhlarında sakladıklarına bakarız ama bir türlü göremeyiz, canımız sıkılır o an kimlere has o gözler diye kuşku ile bakarız. Her adım atışta hangi kalbe yürüyor diye hayıflanırız.Yürüyen kadınlara bakarız her bakışta ayrı bir duyguyu yaşamak için. Çok mu ayıp yürüyen kadınlara bakmak.
Bilsinler bence yürürken onlara baktığımızı.
Bilsinler bence dünyalarını anlamaya çalıştığımızı.
Bilsinler bence mutluluk ve acının ortak adı olduklarını.
Yazı güzel, iyi bir gözlem,endama bakıldığının "farkında olan" kadınların yürüyüşü iyiye güzele doğrudur.Ve sadece endama bakanlara ,bu biçimde bir kadını anlamanın olanaksız olduğunu anlatır...
Düşünmeye değer güzel yazı için teşekkürler.Saygılar