- 900 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Suriyelilere Vatandaşlık
SURİYELİLERE VATANDAŞLIK
Vatandaşlık hukuki bir illiyettir. Ne genetiktir ne de menkul bir kazanımdır. Peki vatan neresidir?
Vatan, sermaye için dünyanın ve dahi gezegenin telörgüsüz-dikensiz her yeri iken, yoksul ve fukara için çevresi tel örgülerle çevrili, gümrük kapılı ve pasaportla, vizeyle dahi zor girilip çıkılabilen yerdir.
Bankada 100 bin dolarınız varsa ne vize kuyruğu ne de sorgu sual; uçağa biner gidersiniz. Ancak bankada paranız yok üstelik de kredi kartı borçlusuysanız Cehennem Zebanilerinin bile yapmadığı bin bir türlü eziyetle karşılaşır da ondan sonra bir ihtimal vize alabilirsiniz.
Küreselleşme diye tutturmuş giden dünyada küreselleşen sadece sermayedir. Üreticiye, yoksula, işçiye küreselleşme yasak!
Ey halkım!
Ülkene sığınmış Suriyeliye vatandaşlık verilmesine sakın engel olma! O da senin gibi yoksuldur, emekçidir. Zengini zaten senin vatandaşlığına muhtaç değil. Yoksulların, emekçilerin, mazlumların tek gücü dayanışmalarıdır.
Kör olma!
Bencil olma!
Aldanma!
Suriyeli şöyle konuşmuş, yok hırsızlık yaparmış, yok adam kesermiş, yok biz aynı durumda olsak ağzımıza s… mış filan.
Bu ülkede aramızda olmasını istemediğimiz o kadar pislik var ki! 3 milyon Suriyeli içinde de pisliklerin olması gayet normal.
Neymiş efendim işsizlik artarmış! Haydi canım!
Çalışabilen zaten şu anda kaçak göçek çalışıyor. Asıl bu durum sürdürülebilir değil. Rekabet, Vergi ve sosyal güvenlik açısından hayli sakıncalı olduğu gibi kayıt dışılık, emekçi Türk vatandaşı çalışana daha çok zarar verir. Asıl emekçilerimiz bu konuda destekçi olmalıdır. Vatandaşlık kazanan Suriyeli en azından asgari ücretle çalışacak, sigortası ödenecek vs vs sebeplerle senin de ücretin düşmemiş olacak. Açık veren sosyal güvenlik sistemine katkı olacağından sonraki yıllarda emeklilik gelirin daha iyi olabilir.
Bir konu daha var ki hep göz ardı edilir: Savaş bir gün bitecek!
Hemen dibinde bir komşun, bir dostun, potansiyel bir müşterin olacak. Bu güzelliğin bedeli neyle ölçülür acaba?
Başımızdaki beceriksizlerin belki de yapacakları en iyi iş Suriyeli emekçi kardeşlerimize vatandaşlık hakkını tanımalarıdır. İzbeliklerde, çöplüklerde, viranelerde yaşayan, dilencilik yapan, sömürülen bu çaresiz kardeşlerimiz en azından kendi ayakları üzerinde durma olanağına sahip olurlar, onurlu yaşama hakkına kavuşurlar. Filan partinin seçmeni olacaklarmış diye de korkma! O seçmenden 20 milyon var zaten, 21 milyon olsa da sonları gelecek.
Unutma ey halkım!
Suriyeli ne senin ekmeğine ortak olur ne de elindekini almaya heveslidir. O da senin gibi emeğiyle, onuruyla yaşam savaşı vermekteydi ve vermeye devam edecektir. Nerede olduğu kimsenin umurunda da değildir. Bu hepimiz için geçerlidir.
Çaresiz bir halkı basit nedenlerle ve burjuva bakışıyla aşağılamak insanlığa yakışmayacak bir davranıştır.
Aşık Kosani
İzmir 09/07/2016
YORUMLAR
aşık kosani
aşık kosani
Türk insanı çalışıyor, askerlik yapıyor, vatanı için şehit düşüyor, anneler evlatsız, evlatlar yetim kalıyor, eşler dul... Suriyeliler ne yapıyorlar acaba, ekmek elden su gölden beleş yaşamanın yollarını öğrenmişler. İstediklerini elde edemeyince de saldırıp kırıp döküyorlar. Ne demokrasiden, ne insan haklarından nasiplenmişler ekseriyeti. Adi suç kapsamında son zamanlarda işlenen suç oranlarında payları büyük. BUnların hangilerinin masum olduğunun, suça karışmamış olduğunun tespiti nasıl yapılacak ki vatandaşlığa alacaksınız bunları. Konya'daki olay henüz akıllarımızdan silinmemişken.
aşık kosani
Mevlüt GÖZDE
Çifte standardın olmadığı bir ülke olsaydık eğer söyledikleriniz makul karşılanabilirdi arkadaşım..
Eğri oturup doğru konuşmak gerekir diye düşünüyorum..
aşık kosani
Konya Beyşehir de Suriye uyruklu dört kişi bir köpeği tekmeliyor bunu gören
18 yaşındaki bir genç köpeği Suriyeli 4 caninin elinden kurtarmak isterken bıçaklanarak öldürülüyor.
Ev sahibine kızan Suriyeli biri ev sahibini öldürüyor.Bunlar yeni haberler .
Çok değil bir kaç gün önce Mersin de ve ıslahiye de esnafa ve köylülere saldırıp TÜRK BAYRAĞINI indirdiler askere polise saldırdılar Hepsi son derece cüretkar arsız ve çok rahat insanlar .İzmir ve kıyı ilçelerini doldurdular .Esnafa sataşıyorlar haraç istiyorlar , her gün bir kavga ,kadına kıza rahat vermiyorlar bizden çok daha rahat geziyorlar ve canlarının istediklerini yapıyorlar.
Suriyeli zenginler Amerika ' ya ve Avrupa ya çoktan gittiler hem de daha ilk karışıklıkta yurtlarını bırakıp kaçtılar.
Beyin takımı zaten Avrupa 'ya göç etti.Kalifiye elemanlar başka işler peşinde yurt dışına kaçtı.Bizim ülkeye de ne kadar bela , azgın ve terörist Suriye li varsa onları doldurdular .Hepsi izbandut gibi, gitsinler ülkelerini savunsunlar.Bayramlaşmak için ülkelerine gittiler ama koşa koşa geri döndüler. Demek ki can güvenlikleri varmış..Ekmek elden su gölden bizden daha fazla haklara sahipler nasılsa ,neden gitsinler ki..
Benim vatandaşım onca sorunla boğuşurken anneler çöpleri karıştırıp çocuklarını doyurmaya çalışırken Suriyelileri vatanımda istemiyorum Vatandaşlık hakkı verilmesini de kabul etmiyorum...
Avrupa'daki bütün ülkelerin nüfusları bizden az ve hepsi bizden zengin...Bu savaş kaçaklarının yerleşmek istedikleri yer Türkiye değil, Avrupa ülkelerinden biri, Ege denizinde hangi emel uğrunda boğulduklarını ne çabuk unuttunuz...Avrupa o kadar hümanist ise, neden Türkiye'ye 3 milyar euro rüşvet vererek adeta bu köpekleri sıkı tutun AB ye salmayın diye yalvarıyor...bence tek çözüm var Ülkemizdeki Arap sever, Suriyeli sever, savaş kaçaklarını sever, ve mülteci sever varsa ki bu saydıklarımın%98 i AKP li, onlar alsınlar efendim, beslesinler, fabrikalarında iş versinler, devletimizi soyarken gangster yardımcısı olarak kullansınlar, çocuklarıyla eversinler, birer de ev ve araba versinler ve mutlu olsunlar...eğer onların mutlu olmalarına bir milim karşıysak Allah sorsun biz cevabını verelim...
aşık kosani
Türkmenlerin ne suçu vardı ? Ya ahıska Türklerinin ? Ya da Doğu Türkistanlıların ? Onlar için de yazdınız mı ?
Ülkenin her yerini yaşanmaz hale getiren, bir kişiye 50 kişi çullanacak kadar onursuz, yolsa karı kız yürütmeyecek kadar namussuzları özellikle mi seçtiler de gönderdiler bize ?
Bırakın bu batının işine geldiğinde kullanmak için uydurduğı humanizm ayaklarını. Siz bunu diğer arap ülkelerine söyleyin.
Eve lazım olan camiye haramdır. Önce bu ülke insanının karnını doyursunlar.
Daha dün gece onların yüzünden 2 insan öldü. O kadar erkekseler gidip kendi ülkelerinde harcasınlar enerjilerini. Benim ülkemde onlara yer yok ! Çok istiyorsanız siz ve sizin gibi düşünenler evine alsın.
aşık kosani
saygılarımla efendim