- 1380 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
‘’SOR’’ DEDİN SORDUM, ‘’KANIT’’ DEDİN İŞTE KANIT…TAMAM MI CAN MAYBULL?
04.07.2016 Tarihinde ‘’Sitenin sahtekarları’’ Başlıklı bir yazı yazmıştım.
Bu yazıyı yazmamın en önemli sebebi ise sitede oldukça fazla şikayet konusu olan bir sorunu dile getirmekti.
Bu sorun neydi peki? Bir şairin ya da yazarın bir başka şair-yazar adına şiir ya da yazı yazması ve o şiir ya da yazının yazanın adıyla değil asıl yazarı olmayan kişinin adıyla yayınlanması…
Bir intihal meselesi değil yani. Çünkü intihal dediğimiz olayda ( Ki bu bir suçtur. ) Herhangi bir yazarın yazdığı yazı ya da şiir bir başkası tarafından -o yazarın izni olmaksızın - alınır, kullanılır. Oysa bahsettiğim olayda karşılıklı rızaya dayanan bir alışveriş var. Bu bir suç mudur? Kanunen bir suç değildir. Ama bu edebiyat platformunda bunu yapamazsınız. Çünkü bu edebiyat platformunda her şair ve yazar sadece ve sadece kendisine ait yazı ve şiirleri paylaşmak zorundadır. Bu edebiyat sitesinin böyle bir kuralı var.
Öte taraftan bir başka şairin şiirini ya da yazısını - kime ait olduğunu belirterek bile- bu sitede yayınlayamıyorsunuz.
Mesela siteye daha yeni üye olduğum yıllarda bir engelli kardeşimin bana gönderip ‘’ Abi bu şiiri sizin sitede yayınlasana’’ Dediği şiiri - Altında o şahsın adı olarak- yayınladığımda site yönetimi ‘’ Sayın Hocam ! Bu sitede bir şairin şiirini -İsim vererek dahi olsa - yayınlayamazsınız. Site kurallarına aykırıdır’’ Diyerek silmişti. Yani bu kadar masum bir şiire dahi müsaade edilmemişti ve ben bu kararı saygıyla karşılayıp oturup kendim engellilerle ilgili bir şiir yazmıştım: ( Şiirin adı: ENGE/SİZ…Linki: www.edebiyatdefteri.com/siir/544031/engel-siz.html
Hal böyle olduğu halde yine de bu sitede bir arkadaşın bir başkasına ait şiiri kendi şiiri gibi paylaştığını görmüştüm. ‘’ Bu şiir size ait değil’’ Diye arkadaşa yorum yazınca da şiirin asıl sahibi ortaya çıkıp ‘’ Şiir benim ve ben arkadaşa hediye ettim. Tüm telif hakları ona aittir’’ Deyince yapabilecek bir şeyim kalmamıştı.
Evet..Bazı şeyler vardır ki kanunen suç değildir. Ama hiç bir zaman etik bulmazsınız. Farz edelim 70 yaşında bir ihtiyarın 18 yaşında bir kızla evlenmesi ya da bir kişinin -kardeşinin ölmesi ya da boşaması halinde- onun eşiyle evlenmesi kanunen suç değildir ama etik değildir.
Bazı suçlar da vardır ki ( Hatta yukarıda belirttiğim gibi suç bile değildir kanunen) onları ispatlamanız da kesinlikle mümkün değildir. Hatta her şey gözünüzün önünde olup biter ama yine de ispat edemezsiniz.
Mesela birbirleriyle evli olmayan bir kadın ve bir erkeği aynı yatakta, aynı yorgan altında yakalarsınız ama ‘’ Siz zina yapıyorsunuz’’ Diyemezsiniz. Çünkü ‘’ Biz sadece aynı yatağa girdik ama aramızda cinsel temas olmadı’’ Dediklerinde yapabileceğiniz hiç bir şey yoktur. İlle de en az iki şahidin ‘’ Evet biz zina yaptıklarını gördük’’ Demeleri lazım.
Şimdi bu benzetmelerden yola çıkarak bizim olayımıza gelelim:
Ortada daha önce bir başka şaire ait olan bir şiiri kendisinin şiiriymiş gibi yayınlayan biri var mı? Var. Çünkü daha önce böyle bir durum itiraf edilmiş.
Bahsi geçen kişi bu etik olmayan davranışı bir kez daha yapmış mı?
İşte zurnamızın zort dediği yer burası: Çünkü kesin olarak kanıtlayamıyoruz. Ancak bir değil, iki değil, üç değil bir sürü şikayet ve iddialar var bu konuda. Bunu en azından ‘’Sitenin Sahtekarları’’ Başlıklı yazıya yapılan yorumlardan da görmek mümkün ki bunun dışında özel mesajlarla da - hep aynı kişi kast edilerek - ‘’ Benim sayfamda da yazmak istedi ama ben kabul etmedim’’ Şeklinde şikayetler var. Pek çok kişi ise yazımda dile getirdiğim sorunun farkında olduklarını ifade ediyorlar.
Bu durumda ne yaparsınız?
İşin doğrusunu söylemek gerekirse hiç de bir halt etmemek en doğrusu galiba. Niçin mi? Bu sitede yüzlerce insan var, bu yüzlerce insanın pek çoğu böyle bir durumun yaşandığına vakıf ama neredeyse hiç biri kılını kıpırdatmıyor. Bendeniz Don Kişot gibi ortaya çıkınca ‘’ Bastır hocam ! İfşa et Hocam ! Yürü Hocam! Arkandayız’’ mealinde ara gazı veriyorlar.
Be mübarekler ! İşin farkındasınız da niçin ortaya çıkmıyorsunuz? Niçin açık açık iki kelam etmiyorsunuz?
Ve adım gibi eminim ki bir gün bu olay mahkemeye taşınırsa aynen Timur karşısında tamamen yalnız olduğunu gören Nasrettin Hoca gibi yalnız kalacağım.
Tüm bunları bildiğim halde yine de ‘’ Du bakali n’oolcek?’’ Diyerek bir olta sallıyorum. Bakalım oltaya kim takılacak? Yani neticede bir başkası adına şiir ya da yazı yazmamış herhangi biri üzerine alınmayacaktır zaten. Bakalım üzerine alınan olacak mı?
Yazının sitede yayınlandığı gün cep telefonum mesaj yağmuruna tutuldu adeta.
Bakın bakalım kim ve bakın bakalım neler yazmış? Ben ne cevaplar vermişim? ( Bu kısımda artık rumuz ya da uydurma isim kullanmayacağım. Olduğu gibi yazıyorum )
1- Merhaba Sami Bey !
İnsanları bilip bilmeden karalamak ve haklarında konuşmak size ne kazandırıyor bilmiyorum.İddia ettiğiniz şeylerin doğruluğunu kanıtlamak haysiyetiniz olmalı. Aksi halde bu tür insanlara ne denir bilirsiniz. Değerli Nazik Hanıma yaptığı yorumun altına sorun sorun : Güne gelmiş ‘ Aşk Hayal ve Umut deneme yazısı ile ‘’Bakmak ya da görmek’’(Hayal) deneme yazısı size mi ait. Eğer değilse neden isminiz yazının altında var ve yorumlara siz yazının sahibiymişiniz gibi cevap vermişsiniz . Bakalım ne kadar dürüst.
From:
Mabull
04.07.2016
14:40
2- Sizin arkasında durduğunuz kadına sorun bakalım sizin kadar dürüst mü? Sonra sizin bu sorunuza Necla Develi’yi mahkemeye verdiğim şekilde cevap vereceğim. Bundan kuşkunuz olmasın.
From:
Maybull
04.07.2016
14.48
Vatandaş benim 7/24 cep telefonumun ya da internetin başında durup çağrı merkezi görevlisi gibi gelen mesajlara cevap yazdığımı sanıyor olmalı ki sekiz dakika arayla iki mesaj yazmış.
Ben yazımda Maybull diye bir isimden bahsetmiş miyim? Hayır.
Peki bu mesajlar benim ‘’Sitenin sahtekarları ‘’ başlıklı yazıma bir cevap olarak mı yazılmış? Kesin olarak evet demek elbette mümkün değil. Ama bazı iddialar var ki onları görmezden gelemem.
Mesajlarda adı geçen kişilerden Glenay’ı tanıyor muyum? Evet. Hem sitemizden hem de şahsen tanıyorum.
Necla Develi’yi tanıyor muyum? Hayır. Ne siteden ne de şahsen bir tanışıklığımız yok. O bakımdan bu yazıda ismi geçtiği için özür diliyorum kendisinden.
Kısaca adı telefonumda Maybull olarak kayıtlı olan ancak şahsen tanışmadığım bu vatandaş beni mahkemeye vermekle korkutmaya çalışıyor. Korktum mu peki? Hiç sormayın. Dudaklarım uçuk içinde, saçlarım diken diken ve göz bebeklerim kocaman oldu bu mesajları görünce (!)
Değerli dostlar !
Bir türkü vardır. Belki bilirsiniz ‘’ Seni gidi topal’’
Sözlerinin bir kısmı şöyledir:
Seni gidi topal
Seni hain topal
Seni zalim topal
Şimdi ben topal bir vatandaş olarak ‘’ Bu türküde bana hakaret var.’’ Dersem demezler mi adama ‘’ Kardeşim sen niye üzerine alınıyorsun ki’’ Diye.
Ben de aynı şekilde sordum mesajla bir kaç dakika sonra?
‘’ O sen miydin?’’ ( Kendi mesajımı kaydetmediğim için başka bir şey daha yazdım mı hatırlamıyorum.)
Hemen 3. Mesaj geldi:
3- Sanırım yalakalığını yaptığınız kadına bunu soramayacak kadar mert değilmişsiniz. Profil meselesi sayın hocam ama bilmeden konuşmayınız. Bilmeden konuşan, dedikodu yapanlara ne denir bilirsiniz. Saygılar.
From:
Maybull
04.07.2016
15.26
Bir insanın açık açık isim zikretmeden bir iddia ortaya atması suç değildir. Çünkü ortada ‘’Sen’’ diye hitap ettiğiniz bir insan yok. Ama bir insanın cep telefonuna ‘’ Yalakalığını yaptığınız kadın’’ Diye mesaj yazarsanız yani o insana ‘’ Yalaka’’ Diye hitap ederseniz işte bu bir suçtur. Bu hakaret kelimesi o insanın cep telefonunda kayıtlı ise öyle iddia şeklinde de değil, kanıtı olan bir suçtur.
Öyle anlaşılıyor ki asabi tarafımı çok iyi bilen bu vatandaş benim de ağzımı bozmamı bekliyor ki ‘’ Bana hakaret etti’’ Diye bir suç yüklesin. Çocukluk mu desem, tecrübesizlik mi bilemiyorum. Sadece gülüyorum.
Kısaca cevap verdim: ‘’ Merak etme, bahsi geçen kişiye, bahsettiğin yazıların kim tarafından yazıldığını soracağım bayramdan sonra. Sen beni başkalarıyla karıştırıyorsun galiba. Ayrıca sana da o yalaka kelimesini soracağım.
Bundan sonra iki mesaj daha geldi:
4- Tabiyi ki sorun. Kim haklı kim haksız ortaya çıkar.Ama neden soru kısmını gleney’a sormadınız o da bir muamma
From:
Maybull
05.07.2016
00.01
Beş dakika sonra bir mesaj daha:
5- Elbette sizin yazınızda açık ettiğiniz takma isimler ve kemnuru ( Edebiyat Defteri Sitesinden pek çoğumuzun bildiği, benimse çok sevdiğim ve şahsen de tanıştığım bir arkadaş) onaylayan cevap kısımları da yazınızın kime yazıldığını, kimlere iğrenç isimlerle hitap etttiğiniz de size sorulacak. Eğer bir iddianız varsa kanıtınız da olmalı.Sanırım o da sadece Tanrı ismi olacak. Neyse sayın hocam inşallah bayramdan sonra bütün bu yazılanlar değerlendirilecek.Ben suçluysam cezamı çekerim, siz ve başkaları suçluysa onlar da cezasını çeker.
From:
Maybull
05.07.2016
00.06
Bu son iki mesaja bir cevabım olmadı fakat tüm meajlar cep telefonumda kayıtlı…
Şimdi bir iki satır daha yazayım:
Can Maybull !
Yukarıda belirttim. Nasıl ki ben içinde ‘’Seni gidi topal, seni hain topal’’ gibi kelimeler geçti diye bir türküyü ve onu söyleyenleri ‘’ Bu bana hakarettir’’ Diye suçlayamazsam sen de beni ‘’ Yazdığın yazıdaki isim beni işaret ediyor’’ Diye suçlayamazsın.
Ancak bilmem kanıt yerine geçer mi ama kendi ağzınla kendini ele verdiğin öyle bir durum var ki hani ben senin yerinde olsam ‘’ Aşk Hayal ve Umut’’ Başlıklı yazıyı kim yazmış sor bakalım’’ diye bir soruyu asla sormaz, Sami Hocanın da( Yani benim) bu soruyu muhatabına sorup cevap almasını asla istemezdim.
Yine de o sorunun cevabını hemen yazıyorum: Buyur oku:
Glenay yazmış:
Bu kişi( Can Maybull) benim sayfamda da yazmıştı. Burada yazamadığını- sanıyorum -kitap mı çıkarmış ne- Sayfamda yazıp yazamayacağını söyledi. ‘’Ben yazayım, sonunu sen tamamla’’ dedi.
Ben bilirsiniz, hayır diyemiyorum. İnsanları kırmayı sevmediğimden. Tabii bu bana zarar veriyor.
Yazıyı yazıp mesajla bana gönderdi. Ben de kendi anlatımımla yazıyı tamamladım. Bir de baktım ki, benim yazdığım bölümü sayfaya almamış. Ben kızdım tabii.
O yazı güne geldi, benim adıma. Aşk hayal- bir şey daha vardı şimdi hatırlayamadım…
Yani?
Maalesef Glenay arkadaşımın da itiraf ettiği gibi bana ‘’Sor’’ dediğin yazıyı sen yazmışsın.
Zaten o yazıya yapılan bir yoruma baktığımızda Glenay arkadaşım bunu inkar etmiyor ki. O yazının yorumları içinde Beren Yılmaz’ın yaptığı yoruma verdiği cevap aynen şu:
Bu yazıyı siz yazdınız sevgili dostum.
Ben gerçeklerden korkmam.
Yalanlar korkutur beni…….. ( Devamı var yorumun ama bu kadarı yeterli sanırım)
Şimdi gel bir denklem kuralım:
Glenay bana ‘’ Aşk, Hayal ve Umut ‘’ Başlıklı yazıyı ‘’Can Maybull’’ Yazdı diyorsa.
Aşk Hayal ve Umut Başlıklı yazının yorumları içinde Beren Yılmaz’ın yorumuna ‘’ Bu yazıyı siz yazdınız sevgili dostum’’ Diyorsa
Bu durumda bu denklemin çözümü nedir?
Can Maybull, Beren Yılmaz adına yazı yazıyor, yazı yazmakla da kalmıyor yorumlar yazıyor, yorumlara cevap veriyor değil midir?
Bakın bunu ben söylemiyorum ha. Bizzat kendiniz ‘’Sorun’’ Dediniz, ben de sordum ve ortaya çıkan sonucu yazıyorum.
Kanıt demiştin ya: İşte sana kanıt.
‘’Sitenin sahtekarları’’ Başlıklı yazımda tamamen uydurma rumuzlarla ilgili bir kanıtım yok ama Can Maybull ile ilgili kanıtım var. Hem de bu kanıtı sen kendi ellerinle sundun bana.
Hem Glenay adına yazı yazıyorsun hem de Beren Yılmaz adına kendi yazdığın yazıya yorum yazıyorsun. Kanıtlı ispatlı...Kanıtı ve ispatını da bizzat kendin veriyorsun kendi ellerinle.
Tamam mı? Yoksa sitede daha başka kimlere ‘’Sayfanda yazı yazabilir miyim?’’ Diye teklifte bulunduğunu ve reddedildiğini de yazayım mı?
Suç ve cezaya gelince:
Sana asla ‘’ İntihal yapıyorsun.’’ demedim. ( Ki bunu diyenler, hatta Ahmet Altan’dan yaptığın bir intihal yüzünden siteden çıkarıldığını söyleyenler var) Alan razı veren razı türünden bazı arkadaşlar adına şiir ve yazılar yazmışsın bu sitede. Bu da kanunen suç değildir bildiğim kadarıyla. Kural ihlalidir . Yasal bir cezası yoktur ama ahlaki bir davranış değildir.
Sahtekarlığa - kim yaparsa yapsın- sahtekarlık denir bu ülkede. Tabii ki kanıtları varsa…
Asıl suç, babası yaşında bir insana ‘’ Yalaka ‘’ Demektir. Bilmem anlatabiliyor muyum?
Yanlış adamla aşık atmaya kalkmışsın.
YORUMLAR
Yazınızı facede gördüm de geldim.
Bugün günüm vardı ve çok yoğundum.
Böyle günlerde sadece şiirleri okuyorum.
Yazıdaki benimle ilgili bölümler doğrudur.
Size ben yazdım.
Gerçekten sayfamda yazılmasına insani yönden izin verdim.
Baktım ki kullanılmak isteniyorum, buna son verdim.
Ahlâki yönden ve site kurallarınca da uygun değildi.
Ben bunu hazmedemezdim.
Daha sonra Beren Yılmaz arkadaşımızın sayfasında gördüğüm şiirler
bana çok tanıdık geldi. Bunları da CanMaybull'un yazdığını düşündüm.
Bu etik hiçte etik değildi. Yani, hadi bir kez yazsın ama sürekli bu sayfayı kullanıyor
veya Beren Yılmaz da kendisi.. Çözemedim.. Ama siteden başka kişilerin de sayfasında
yazdığını söylemişti beni ikna etmek için.
selam ve sevgilerimle..
'Benim yalan dolanla işim olmaz.'
sami biberoğulları
İşte o yüzdendir ki ben Beren hanımın sayfamda size hitaben yazdığı yoruma cevap yazarken sizin tarafınızda oldum. Çünkü sizin doğruluğunuzdan emindim.
Şimdi size olan güvenim sarsıldı mı? Hayır. Daha da takdir ettim sizi.
Ama kabul edin ki önemli bir hata yapmışsınız. İnşallah aynı hataya bir daha düşmezsiniz.
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Buna nasıl izin verdiğime şu an inanmam mümkün değil.
Ben ki bu durumu eleştiren biriyim.
Ama gerçekten iyiliğimin kurbanı oldum.
Bir daha mı? Tövbe..
selam ve sevgilerimle..
Kıymetli hocam, öncelikle hemen şunu belirteyim yaşamın her alanında kandırılmış olmaktan nefret ederim. Hele birde bilgi noktasında yani o bilgi yalan sözler içeriyorsa naçizane kendi adıma söylüyorum çok öfkelenirim. Aslında bu her insanda olması gereken doğal ve insani bir tepkidir. Ama maalesef bizim toplumumuzun yalanı tolere eden bir alışkanlığı var. Bunun on yıllara dayanan toplumsal bazda birçok siyasi, sosyal ve psikolojik nedeni vardır elbet fakat asıl hazin olanı yalanı söyleyen kişinin söylediği yalanın karşı tarafta kabul göreceğini bilmesidir. Buda bizim toplumumuzun kişilik yapısını ortaya koymaya yeterli ve acı bir durumdur. (tabi kastettiğim şey,yazarı belli olan kurgulanmış öykü, hikaye, roman, vesaire değil.)
Buradan şuraya gelmek istiyorum hepimiz edebiyat defterine emekli veya çalışan çeşitli meslek guruplarından gelmiş ve çeşitli tahsil seviyesine sahip insanlarız. İçimizde ev hanımı olan da var, öğretmen,mühendis, işçi,polis, asker, doktor vesaire de. ilkokul mezunu olan dostlarımızda var lise,üniversite mezunu olan dostlarımızda. Ortak paydamız ney? ‘’Samimiyet’’ kaldı ki (en azından tanık olduğum kadarıyla) sayfadaki dostlarımızın da hakkını teslim etmek adına söylemek gerekir ki, defterde kimse kimseyi paylaşımını niteliğinden dolayı aşağılayıp eleştirmiyor. İçeriğine dönük eleştiri oluyorsa da o da gayet normaldir olmalıdır da zaten. Onun dışında bilindiği gibi yazı duygu ve düşünce noktasında parmak izi gibi bir şeydir, asıl olan ve güzel olanda budur. Bazen defterde öyle yazılara denk geliyorum ki, muazzam kusursuz pürüzsüz bir yazı komplekse düşecek kadar hayranlık duyuyorum. Ancak aynı yazarın yapılan yorumlara verdiği cevaplara baktığımda bütün keyfim kaçıyor. Çünkü cevaplardaki yazı niteliği o yazının altında ismi geçen yazarın olmadığını bas bas bağırıyor. Belli ki eğitimli biri tarafından kaleme alınmış yav ne gerek var böyle şeylere sen sen ol be kardeşim dil bilgisi kurallarına azemi özeni göstermek kaydıyla yanlış yaparım diye korkma utanma kendini duygularını nasıl ifade ediyorsan o kelimelerle cümleler oluştur. O kadar ki, anlaşılır olsun senin duygu ve düşüncelerini aktarsın yeter. Emin ol imla hatası yapmak insanları kandırıp güvenini kaybetmekten çok daha masumdur çünkü telafisi vardır.
Gelelim asıl konuya isimleri de ifşa olduğuna göre açık konuşalım o zaman. (defterdeki diyaloglarımla sınırlı olan) Sevgili Beren Yılmaz hanım da, Can Maybull da, beli bir sempati beslediğim sayfa dostlarım arasındaydı. Şimdi soruyorum bu dostlarıma;Beren hanımın sayfasına yaptığım yorumlarıma kendi aralarında kıs kıs gülüp nasıl kandırdık safı deyip alaycı ifadelerle dalga geçiyorlar mıydı? Ya da bundan sonrası için yorum yapacak olsam kime yorum yapmış olacağım? İnsanı rahatsız eden bu kandırılmış duygusunu hangi mahkeme veya hangi tazminat davası giderebilir ki?
Emeğinize ve bizleri bilgilendiren kaleminize sağlık.
Saygı sevgilerimle.
sami biberoğulları
Sana yazdığım bu cevabımı yazıma yorum yazan herkese göndereceğim. O bakımdan kusura bakma.
Bu yazıyı yayınladıktan çok kısa bir süre sonra Can Maybull beni telefonla aradı. Oldukça uzun ve bir abi- kardeş diyaloğu şeklinde konuştuk kendisiyle. Onun da anlattıkları var. Ancak baktım ki telefonda olmayacak, kendisiyle yüz yüze konuşmak istediğimi söyledim. O da kabul etti. Ancak önümüzdeki bir hafta boyunca oldukça yoğun olduğu için bu görüşmenin bir hafta sonra olmasını rica etti. Ben de kabul ettim.
Kısacası bir hafta kadar sonra onun dediklerini de dinleyip dananın kuyruğunu iyice kopartacağımı sanıyorum.
Eğer özür dilemem gereken bir durum varsa beni bilirsin özür dilemekten çekinmem. Çekmem gereken bir cereme varsa onu da çekerim.
Bir hafta kadar daha bekleyelim bakalım.
Selam ve sevgilerimle.
Sami hocam yargı yolu herkese açık Bilişim suçları uzmanları bu işleri sıkı takip ediyor Bilişim suçu savcıları anında olayları aydınlatır.IP nosu denen olay var .istediği kadar farklı mekanlardan yazı yazsın , farklı tarayıcılardan girsin.Bana ait sayfaya başkası girip yazı yazıyorsa ,bunu yönetim tespit edebiliyor, bundan emin olabilirsiniz.
Yıllar önce bir olay olmuştu edebiyat sitelerinden birinde. Sitede üye olan bir arkadaş, yurtdışına giderken şifresini iki kişiye vermiş .Şiirlerimi belirli aralıklarla asarsınız ben bakamam çok yoğunum demiş. O kişiler de sitede kavga ettikleri , kızdıkları ,sinir oldukları ve husumet yaşadıkları kişilere o sayfadan yorum yollamışlar Çoğu hakaret ve küfür içeriyormuş .İş yargıya taşımadan çözüldü ıp nosundan o kişinin sayfasından yazan kişiler tespit edildi.
Ben bir şiirimde şu sözleri kullanmıştım '' Ne acıdır ki
Kurban ve cellât aynı topraklarda
İnfâz emrini veren
Irkıma yabancı
Belâ bir haremi başımızda '' bir zat yorum bırakmış sen ne hakla CB küfür ve hakaret edersin demiş .Devamında da haddi aşmış.Oysa okuduğunuz bölümde ne isim var ne sıfat. Ne de her hangi bir kişiyi işaret etmişim.Hırsız desem iyice alınacakmış sanırım.
Sitenin kuralları var. Bir başkasına ait şiiri ekleyemezsiniz bu site kurallarına aykırıdır deniyor. İnsanlarını aptal yerine koyan ve sahtekarlık yapan her kim olursa olsun cezası kesilmelidir.Emin olun asla yargıya gidemeyeceklerdir Sami hocam.Çünkü bu kolay değil. Kanıtlar ortada.
Selam ve saygılar .Sevgiyle kalın.
sami biberoğulları
Sana yazdığım bu cevabımı yazıma yorum yazan herkese göndereceğim. O bakımdan kusura bakma.
Bu yazıyı yayınladıktan çok kısa bir süre sonra Can Maybull beni telefonla aradı. Oldukça uzun ve bir abi- kardeş diyaloğu şeklinde konuştuk kendisiyle. Onun da anlattıkları var. Ancak baktım ki telefonda olmayacak, kendisiyle yüz yüze konuşmak istediğimi söyledim. O da kabul etti. Ancak önümüzdeki bir hafta boyunca oldukça yoğun olduğu için bu görüşmenin bir hafta sonra olmasını rica etti. Ben de kabul ettim.
Kısacası bir hafta kadar sonra onun dediklerini de dinleyip dananın kuyruğunu iyice kopartacağımı sanıyorum.
Eğer özür dilemem gereken bir durum varsa beni bilirsin özür dilemekten çekinmem. Çekmem gereken bir cereme varsa onu da çekerim.
Bir hafta kadar daha bekleyelim bakalım.
Selam ve sevgilerimle.
Sayın Sami Biberoğulları ' Sessiz kalışımda ki ' sebebim yazılanları görmezden geldiğimden değil' Şahsım Adına İda etmiş olduğunuz suçlamaları 'Red !edip Kendi adıma Sizinile yasal yollardan konuşmanın doğru olacağı kansındayım Ortada bir Kanıt ve Şiirlerin kendisine ait olduğunu ida eden bir muhatap göremediğimden ' dolayı , Bu durumda konuşacağım ve sorulara cevap vereceğim bu kadarla sınırlı
Diğer şahıs 'ya da Şahıslarla olan problemlerinizin dışında olmayı uygun buluyorum, kaldı ki ' yasal olarak suçlu bulunduğum durumlarda verilecek hükümleri de seve seve kabul edeceğimi bilmenizi istiyorum ..Saygılarımla..
sami biberoğulları
Bana yazdığınız şu kadarcık kısa bir cevapta bile bir bir hayli yanlışınız varken sayfanızdaki o mükemmel yazıları - hiç bir yardım almadan- siz yazabiliyorsanız ben bana verilecek her cezayı zaten hakketmişimdir))))))))
Buyurun: ' Şahsım Adına İda etmiş olduğunuz suçlamaları 'Red !edip
Oysa bunu sitede bir makale içinde yazmış olsaydınız '' ' Şahsım Adına İDDİA etmiş olduğunuz suçlamaları REDDEDİP'' Şeklinde yazardınız. Daha doğrusu yazdırırlardı.
Benden de saygılar.
sami biberoğulları
Size yazdığım bu cevabımı yazıma yorum yazan herkese göndereceğim. O bakımdan kusura bakmayın.
Bu yazıyı yayınladıktan çok kısa bir süre sonra Can Maybull beni telefonla aradı. Oldukça uzun ve bir abi- kardeş diyaloğu şeklinde konuştuk kendisiyle. Onun da anlattıkları var. Ancak baktım ki telefonda olmayacak, kendisiyle yüz yüze konuşmak istediğimi söyledim. O da kabul etti. Ancak önümüzdeki bir hafta boyunca oldukça yoğun olduğu için bu görüşmenin bir hafta sonra olmasını rica etti. Ben de kabul ettim.
Kısacası bir hafta kadar sonra onun dediklerini de dinleyip dananın kuyruğunu iyice kopartacağımı sanıyorum.
Eğer özür dilemem gereken bir durum varsa beni bilirsiniz özür dilemekten çekinmem. Çekmem gereken bir cereme varsa onu da çekerim. Ama hemen belirteyim ki kanıtlı delilli ve 2014 yılına ait sizin olmayan bir şiiri sayfanızda sizinmiş gibi yayınlama durumunuz mevcut.
Ayrıca benim bu yazımın muhatabı Can Maybull. O da dediğim gibi bana pek çok şey anlattı. Daha da anlatacakları var. Onu dinledikten sonra eğer özür dilemem gereken bir durum varsa hiç merak etmeyin dilerim. Bu konuda şüpheniz olmasın.
Tekrar saygılar.