- 437 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Soru Sormayı Öğrenmek
Ölüm ölmüyor diye korkutmanın bir önemi yok bence; önemli olan korkudan değil de sevgiden veya sevgiyle yapabilmek bu dünyadaki bütün şeyleri. Mesela Cennet ya da Cehennem tasası için olmamalı iyilikler. Mesela eşini,işini ve aşını her daim sevmeli insan. Eş kötü de olsa esnek olmalı, iş kötü de olsa uyum sağlamalı veya çözüm aramalı ve aş beğenilmeyen bir şey olsa da kıymetini bilmeli.
Neden bu dünyadaki her şeyin önemini kaybettikten sonra anlar ki insan. Annenin kıymetini bilmek için ölmesini mi beklemek lazım ya da oksijenin kıymetini bilmek için boğulmayı mı beklemek lazım.
Zaten dünyadaki çoğu şey görünen değil de görünmeyen yüzüyle tezahür etmiyor mu ki? Sadece görünene bakıp yorumlamak veya sadece görünmeye bakıp yorumlamak ne kadar doğru? İtidalli yaşamak gerek hayatın her alanında. Dertlere gülümsemeyi öğrenmeli insan. Zaten şükür ve hamd arasındaki fark bu değil midir? İnsan sadece iyi bir şeye şükür eder. Ama başına iyi veya kötü ne gelirse hamd eder. İnsan zamanın elindeki oyuncak olmamalı. "Binlerce yıllık araştırmalara rağmen hala insan denen bu ilahi mucizenin keşfi tamamlanamadı." İnsanın ve insanlığın kıymetini bilmek lazım. Çünkü herkesin çoçuğu kendisine kıymetlidir.Neden ya tavan ya da tabanı yaşıyoruz muhteviyatta. Başka bir deyişle neden insanoğlunun kimisi sevinçte ütopik şeyleri yaşarken kimisi de üzüntüde ütopik bir yaşama maruz kalıyor.
Yanlışlara karşı elif gibi dik durmak ve sadece bakmak değil de hayatta yaşanılanları görmek için normal göz değil kalp gözü olması gerekiyor. Herkesin kendisine göre doğrusu var ama hakikat tek.
Zamanı nasıl yöneteceğimizi bilmiyoruz çoğu zaman; öyle bir hal almışız ki hayallerimiz yirmi yaşında ölüyor bedenimiz 70 yaşını bekliyor sadece. Yaşayan ölü olmamak lazım ve sadece yaşayan diri de olmamak lazım. İnsanlık öyle bir ince çizgi üzerindeki, ümit ederim bunun farkına bir an önce varırız.
"Kuşlar gibi uçmayı , balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama; insan gibi yaşamayı öğrenemedik." Hayatı iki parantez arası değil de iki parantez dışında yaşamak ümidi ve
toprağın 1 veya 3 metre altında buluşmak dileğiyle sevgili okur.
Fırat SÖYLEMEZ 08/07/2016 (17:26)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.