Zaman Geçiyor
Bir şarkıda “zaman geçiyor öyle böyle geçiyor her şey anılaşıyor hayat devam ediyor” diyor. Evet gerçekten hayat geçiyor. Geçip gidiyor insandan zaman. Peki dün ki zamanlarda ne yaptık bugün ki zamanda ne yapıyoruz yarın ki zamanlar da ne yapacağız. Çok büyük bir şey değil aslında yapmamız gereken şey sadece üstümüze düşen insani görevlerimizi yapsak her şey çok güzel olacak. Mesela bizler gerçekten vicdanlı anlayışlı saygılı birer insan olsak ne ülkemizin doğusunda iç savaş çıkarabilirdi savaş çığırtkanları ne de bitmek bilmeyen bombalar bu kadar can alırdı. Evet maalesef bir çoğumuz hatta yüksek bir çoğunluk haddinden fazla duyarsız. Ama şunu unutuyorlar size fiziki zarar vermese de bu olanlar hepiniz acaba bugün bu bombalar bize denk gelir mi korkusuyla yaşamaya devam ediyorsunuz. Zaman geçiyor ve her geçen gün size doğru yaklaşıyor kanın yoğun yağmuru herkes kan kırmızısına bulanana kadar da bitmeyecek.
Yarın bayram ama emin olun ben yarına uyanmaktan korkuyorum. Çünkü ülkenin her yerinde yoğun kalabalıklar oluşacak meydanlar kafeler turistik bölgeler hep kalabalık olacak. Bu da potansiyel bir terör saldırısını yaratmış oluyor. İşte bu yüzden korkuyorum. Ben bu acıyı canlı kanlı bir şekilde yaşadım. Bir çok arkadaşım gözümün önünde uçup gitti kollarımın arasından bir çok arkadaşım benim gibi fiziki acılar yaşadı ( psikolojik olanları söylemiyorum bile ) ve ardı arkası kesilmeyen acılar devam etti. Tabi sadece bu değil. Ateşler düşmüş evler var evlatlarından kardeşlerinden eşlerinden baba ve annelerinden ölümün acımasız yüzü ile ayrılmış kişiler var. Ne bilim küçükken bayramları dört gözle beklerdik. O zamanlar bu kadar ağır acılar yaşamamıştık ya da küçüktük farkında değildik ondan mı olsa gerek ama küçükken her şey çok güzeldi ama büyüdük şimdi ise çocukları bile eskisi gibi güldürmeyen bayramların gelmesinden korkar olduk. Amaçları buydu aslında tüm halkı korkutup baskı altına almaktı. Başarmış görünüyorlar çünkü bayram coşkusu bu kadar durağan geçmezdi. E bunda tabi en büyük pay yine halkın maalesef çünkü biat etmeyi gelenekselleştirdiler. Artık kişilere biat etmekten ziyade ölüme boyun eğildi.
Evet yazının başında da belirttiğim gibi zaman geçiyor ve gidişatına müdahale edilmezse kötü sona doğru gidiyoruz ve artık ondan sonra kutlanacak bayramlarda kalmayacak. Bence çok geç kalmadan bu bayramın barış doğurmasına vesile olmalı. İlk adım yakınınızda ki küs olduklarınızla barışın sonra da memlekette barış için adım atmaya başlayın. Gerçekten zaman geçtikten sonra kırılanı tamir etmek daha da güç oluyor bunu bilmenizi isterim. Şimdi yarına herkesin barış içerisinde uyanmasını dileyerek bayramlarınız kutluyorum. Umarım tüm Türkiye’ye ulaşamasam da kırgın birkaç yüreğe dokunur barışın tohumlarını orada atarım unutmayın “umut fakirin ekmeğidir” bende umut ve barış fakiriyim…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.