- 453 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PROBLEM VE ÇÖZÜM
Bir problemi atlatmanın her zaman birden fazla çözüm yolu vardır. O zaman bu bize şunu gerektirir; problemi belirle. Elde çözülmesi gereken bir problem gözle görülür bir hale geldi ise; biyolojide bunu yakinen biliyor olman gerek bir hipotezin oluşturulması gerekir, çözümün sağlığı açısından. Hipotezin üzerinde kurulu varsayımlar hayat ile iç içe ve can acıtıcı olmalı.
İnsani duygular; Heyecan, coşku, tutku, aşk, hareketlilik, sessizlik, içe kapanıklılık ve dahi tekrar başlama... veyahut sona erdirme, kaçınılmaz bir şekilde bizden daima bir adım ötede. Yapmak gereken bir fark yaratmak ise şundan başlanılmalı; MANTIK BU İŞİN NERESİNDE. O zaman mantık olgusunun yerini belirle. Bu fark birdir. Fark iki hayat insana sahip olmadıklarını vermez. Çünkü umutlarına erişebilme adına herkes adil bir düzen üzerinde. Eğer öyle ise tutku yerini sadeliğe bırakmamalı. Tutkun yoksa sende yoksun.
Senin yani kişinin varlığı tutku olgusu üzerinde sabitlenmiş ise bunun hakkı verilmeli.
İşin özü karmaşaya gerek var, melankoli gerçek bir olgu.
Olan olmuştur, olacak olan olmalıdır, olmayacak olan olmayacaktır. Bu üç öğe tek düze olmayan hayat belirtisi.
Son söz biri ben seni bırakıyorum diyorsa, özdeyiş şu olmalı; HADİ LAN ORDAN ASIL BEN SENİ BIRAKIYORUM.
Dip not: felsefi açıdan değeri olmayan bu söz seni rahatlatırken, karşı tarafı...
İşte bir gereksiz açıklama daha... Bu gidişat nereye...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.