- 809 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAHÜ TEALADAN VE SEVGİLİ ELÇİSİ HAZRETİ MUHAMMED DEN BAZI UYARILAR.
Allahü Teala Fussilet Suresi 34.Ayetde mealen şöyle buyuruyor.( iyilikle kötülük bir olmaz.Sen kötülüğü en güzel şekilde önle.O zaman seninle arasında Düşmanlık bulunan kimse,sanki candan bir dost olur.) Kötülük en güzel haslet neyse onun ile önlenir.mesela Gazaba sabır,bilgisizliğe bilim,kötülüğe ise af ile karşılık verilir.
Hucurat suresi 13.Ayettde Rabbımız şöyle buyuruyor. ( Ey insanlar Muhakkak,Doğrusu biz sizi bir erkekle bir kadından yarattık.Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki,Allah indinde en değerli olanınız,Ondan en çok korkanınızdır.Şüphesiz Allah bilendir ve her şeyden Haberdardır.)
Ali imran,129.Ayeti kerimesinde ise Rabbımız ( Gevşeklik göstermeyin, üzüntüye de kapılmayın,eğer inanmışsanız üstün gelecek olan sizsiniz.) Mübarek ecdadımız bu mübarek Ayeti kerimenin Hükmüne göre,Davrandığı müddetçe hep Askeri ,siyası ve ekonomik anlamda hep Galip gelmiş, hep üstün olmuştur her zamanda Aziz olmuştur.Buna Tarihimizde bu günlerde meydana gelen durumlar da Şahittir...Zor oyunu bozar demişler Atalarımız, bunun böyle olduğunu hepimiz görüyoruz şahit oluyoruz,vatanımızı bölmek ve parçalamak isteyen Hainlerin,idarecilerimizin sağlam duruşları,ısrarlı davranışları,imanlarının kuvvetli olmasından dolayı, bütün Vatan düşmanlarının pişmanlığı açıkça görülmektedir.Rusya ve israilin Türkiyenin Dostluğunda ısrar etmeleri de bizim bu Ayeti kerimenin Hükmüne göre Hareket etmemizdendir..
sevgili Peygamberimizden bazı Hadisi şerifleri de Hatırlatmak istiyorum,bu bizim manevitımızı,imanımızı, ibadet ve Dua Aşkımızı daha da güçlendirecektir.
( Allahın Rızasını kazandırıcı en büyük,en önemli İbadet,azda olda Devamlı olandır.)
( Allahü Teala kıyamet günü sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz,yalnız sizin kalplerinize ve Amellerinize nazar buyurur.) iki müslümanın karşılıklı sövüşmeleri Fısktır,en büyük günahtır.Birbirlerini öldürmeleri ise küfürdür.)buyurdu.
( İki müslüman karşı karşıya gelse bir birlerini öldürmeye azmetse,öldürende öldürülende cehennemliktir.Sahabe, --Ya Resulaallah öldüren cehennemlik de,ölen niye cehennemlik?dediklerinde.( oda müslüman kardeşini öldürmeye karar vermiş,niyet etmiş azmetmişti.)buyurdu. İnsan bu mübarek Hadisi şerifleri okuyunca,cennet kolay değil,ucuz değil,ceehennemde luzumsuz değil, (Allah cümlemizi cehennemlik olmakdan muhafaza eylesin,Hepimize Cennet ve cemalini nasip etsin.)sözleri akla geliyor. Ve yine cehennemin etrafı nefse hoş gelen şeylerle,cennetin etrafıda Engellerle çevrili sözüde akla geliyor.Buda Dünyanın bir imtihan yeri olduğundan ileri geliyor.. Bu durum gerçek manada bilinse,idrak edilse,ülkemizdeki Terör olayları olmaz,bir hiç yüzünden öldürme Hadiseleri görülmez,geride bir çok gözü yaşlı Aileler yetim ve öksüzler kalmazdı...
( Bir günah işlediğinde hemen onun ardı sıra güzel bir amell işle ki,o kötü ameli yok etsin,Amel defterinden silinmesine sebep olsun.İnsanlara karşı davranışlarında da iyilik ve güzellik üzere ol.)
( Bir müslüman bir mümin kardeşine yardımda bulunduğu müddetçe Allah da ona yardımını hep devam ettirir durur,hiç yardımını kesmez.)
( Bir müslüman müslüman kardeşinin bir sıkıntısını bu Dünyada giderse,Allahü Tealada kıyamet günü onun bir çok sıkıntısını giderir.Bir müslüman Dünyada bir mümin kardeşinin bir ayıbını örterse Allahü Teala da kıyamet günü onun bir çok ayıbını örter.)
( sizden biriniz kendisi için istediği iyilikleri mümin kardeşi içinde istemedikçe gerçek olgun mümin olamaz.)
ABDULKERİM KAYA . EMEKLİ VAİZ. 27.06.2016.ANKARA .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.