- 1027 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşitme Engelli Milli Badminton Takımı oyuncusu Mehmet Barış Ural ile..
İşitme Engelli Badminton Milli Takımının oyuncusu MEHMET BARIŞ URAL” Badmintonda hayatıma kattığı maddi kazançlar çok değil, önemli olan oyundan aldığımız zevk, spor yapmak ve kurduğumuz arkadaşlıklar”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?
MEHMET BARIŞ URAL- Ben 28 Haziran 1991 yılında İstanbul Bakırköy’de doğdum. İşitme engelli olduğum için ailem ile Eskişehir’e yerleştik ve böylece İÇEM’e başladım. Üniversiteye kadar okudum. Engelliler Entegre Yüksekokulu Grafik Sanatları’ndan 2013 yılında mezun oldum. Şu an Anadolu Üniversitesi’nde, Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nde Grafik Tasarımcı olarak çalışıyorum.
SORU-Spora başlama hikayenizi anlatır mısınız? Nasıl milli oyuncu oldunuz? Badminton sporu konusunda bilgi verir misiniz ? Nasıl spor bu?
MEHMET BARIŞ URAL-Ben 7. sınıftaydım, okulda pikniğe gitmiştik. Piknikte badminton oynuyorlardı, ben de oynadım ve çok sevmiştim. Anneme söyledim badmintona gitmek istediğimi. 8. sınıfta badmintona başladım. 4 yıl sonra milli takıma girdim. Halen badminton oynuyorum ve milli sporcuyum.
Badminton (tüylü top), raket ve bir tür tüylü topla oynanan tenisi andıran bir oyundur. Orjinali kaz tüyünden yapılmış top ve tutma yeri uzun ince yapılı bir raketle oynanan Badminton, topun file üzerinden rakip alana atılması ve geri dönmesini sağlamak amacıyla yapılan bir spor dalıdır. Badminton her yaşta oynanabilir. Çok güzel bir spor. Ve hızlı karar vermeyi gerektirir.
SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur onların sızın çabalarınıza bakışı nasıldır?
MEHMET BARIŞ URAL-Ailem Rizeli. Babam sınıf öğretmeni, annem fabrikada işçilik yapıyordu. Şu an emekliler. Kardeşim yok ailede tek çocuğum.
SORU-Sporda bugüne kadar milli oyuncu olarak başarılarınızı anlatır mısınız?
MEHMET BARIŞ URAL- 2005’den beri Badminton milli takım sporcusuyum. Aldığım dereceler şunlar:
2005 Avrupa Şampiyonası Takım olarak Avrupa Dördüncülüğü
25-26 Ağustos 2007 Eskişehir Yıldızlar Tek Erkekler Fredi 1.’liği
2009-2010 Üniversiteler Arası Badminton Turnuvası Tek Erkekler Fredi 3.’lüğü
29-30 Aralık 2012/ Karadük-İşitme Engelliler Badminton Tek Erkekler Fredi I.’liği
29-30 Aralık 2012/ Karadük-İşitme Engelliler Badminton Çift Erkekler Fredi I.’liği
1-2 Ekim 2011 Eskişehir-İşitme Engelliler Badminton Tek Erkekler Tek Fredi II.’liği
2011-2012 İşitme Engelliler Badminton Tek Erkekler Tek Fredi I.’liği
2011-2012 İşitme Engelliler Badminton Çift Erkekler Tek Fredi I.’liği
2013 Deaflympics (İşitme Engelliler Olimpiyatları) Tek Erkeklerden İlk 16’lerdeyim.
20-22 Haziran 2014/Ankara-İşitme Engelliler Badminton Tek Erkekler Fredi II.’liği
20-22 Haziran 2014/Ankara-İşitme Engelliler Badminton Çift Erkekler Fredi I.liği
2014 İşitme Engelliler Badminton Avrupa Şampiyonası Tek Erkeklerden İlk 8lerdeyım
2014 İşitme Engelliler Badminton Avrupa Şampiyanası Takım Olarak Avrupa Altıncısı
03-05 Haziran 2015 İşitme Engelliler Badminton Türkiye Şampiyonası Tek Erkekler Fredi 1.’liği
03-05 Haziran 2015 İşitme Engelliler Badminton Türkiye Şampiyonası Çift Erkekler Fredi 1.’liği
SORU-Sporun sizin hayatınıza kattığı manevi ve maddi kazançlar neler?
MEHMET BARIŞ URAL- Badmintonda hayatıma kattığı maddi kazançlar çok değil, önemli olan oyundan aldığımız zevk, spor yapmak ve kurduğumuz arkadaşlıklar.
Soru-bu sporda nereye kadar gelmek istersiniz?
MEHMET BARIŞ URAL- Pes etmediğim sürece devam etmek isterim.
SORU- İşitme engelliler için sporun anlamı nedir sizce?
MEHMET BARIŞ URAL- Spora başladığımda önceleri çok utangaçtım, kendime güvenemiyordum ve kolay pes ederdim. Spora başladığımda hayatım tamamen değiştirdi. Spor sayesinde hayatım daha iyi haline geldi. Artık cesaretliyim, kendime güveniyorum ve kolay pes etmeyi sevmem yeni şeyleri yapmakta istekliyim. İşitme engelli için sporun anlamı hayatının değişmesi demektir.
SORU- İşitme engeliler genelde çekingen ve iletişim kuramayan insanlar.Siz ise bunun tam tersine iletişimi seven insanlarsınız bunda sporun etkisi var mı?
MEHMET BARIŞ URAL- Evet. Badminton müsabakalarına gidince tanımadığın insanlarla iletişim kurabiliyorsun. Halen onlarla iletişimdeyim.
SORU- İşitme engellilerin topluma kazandırılması için neler yapılmalı?
MEHMET BARIŞ URAL-Eğitim almalı ve özgüvenli olmaları sağlanmalıdır.
SORU- İyi bir sporcu olmak isteyen işitme engellilere neler önerirsiniz?
MEHMET BARIŞ URAL- Hedefini koyup, antremanda çok çalışmalı. Kararlı, azimli, hırslı olmalı, fedakarlık gerektiriyor. Kendine güveni olmalı ve hocasını dinlenmelidir.
Çok teşekkür ederim Barış. Çok güzel bir röportaj oldu. Spor hayatında başarılar dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.