- 939 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM EGEMENLİĞİMİZİ KORUYALIM..
Dünyanın, yeryüzünün, doğanın ve hatta evrenin kralı, kraliçesi... sevgi üzere yaratıldığımıza göre; biz insanlarız.
Ancak... dünyadaki ’krallık(!)’ kavgamız yüzünden... evrene egemen olabileceğimizin farkında bile değiliz.
Kendimizi geliştirmek üzere gönderilmiş dinsel kitaplarımızı bile... geriye dönüş yolunda kullanmaktayız... geleceği düşünmeyi, görebilmeyi değil de... hiçbir işe yaramayacak olan geçmişimizin karanlık sayfalarını araştırıyoruz.
Geçmiş de önemli... yalnız... gelecek çok daha önemli değil mi?!..
Kendini ’zenginliğiyle, mal varlığıyla, servetiyle’ kral sananların ’en azından görüş, düşünce yönünden’ esiri, kölesi olduğumuz sürece; ’kendimize egemen olmak’ anlayışımızı, uygulayıcılarımızı da kaybederek... diğer taraftan maddi, manevi baskılar nedeniyle egemenliğimizi başkalarının buyruğu altına sokarak... öz niteliğimizi yitirdiğimizi... sanmaktan da öte... DAVRANIŞ BİLİMLERİ öğrenimi görmüş bir insan olarak... yaşadıklarımla, deneyimlerimle biliyorum.
Krallığı, kraliçeliği boş verelim... öncelikle kendi değerlerimize, öz benliğimize inanalım... onlara, egemenliğimize sahip çıkalım... kişisel egemenliğimizi ’her ne ve kim olursa olsun’ kaptırmayalım... değeri biçilemeyecek bu servetimizi iyice koruma altına alalım... Bir başkasının sözüyle, buyruğuyla yaşamımızı projelendirme-yelim, planlamayalım... Gereksiz istek ve özellikle buyrukla yaşam biçimimizi değiştirmeyelim... Kısacası YAŞAM EGEMENLİĞİMİZİ KORUYALIM... düşüncesindeyim.
Sevgi, saygılarımla...
YORUMLAR
Sayın İyiekmekçi hanımefendi, güzel ifade etmişsiniz ancak, yaşam üzerine birden çok felsefe ve buna bağlı olarak yaşam anlayışı vardır. Siz hangi yaşan anlayışından bahsetmek istediğinizi açıklamamışsınız. İlkel veya modern görünüp, başkalarının yaşam hakkına saygı duymayan yaşam felsefelerine ne demek gerekir? Lütfen konunuzu biraz daha açarmısınız*?
Selamlar.
Cemal Zöngür tarafından 6/7/2016 2:23:55 AM zamanında düzenlenmiştir.