- 1519 Okunma
- 12 Yorum
- 2 Beğeni
EYVAHH ! AHA DA GELDİ RAMAZAN.
( Üç sene önceki bir yazım.O zaman ‘’Eyvah Ramazan Geliyor’’ Başlığı ile yayınlamışım. Üç seneden beri değişen bir şey yok ve öyle görülüyor ki değişmeyecek de.)
***********
İslam coğrafyası ve İslamiyet dinine bağlı olan insanlar ‘’On bir ayın sultanı ‘’ Diye heyecanla Ramazan ayını beklerken ben ‘’Eyvah..Ramazan geldi’’ Diye başlık attığıma göre benim Ramazan adında ve gelmesi hiç de istenmeyen birinden bahsedeceğimi düşünmüş olabilirsiniz.. Yok yok..Bildiğimiz Ramazan Ayından bahsedeceğim. Gelmesi hususunda ‘’Eyvah’’ dediğim şey doğrudan doğruya Ramazan ayıdır.
Ramazan Ayı geldi ya artık bütün gazetelerimiz başlar Ramazan Ayı sayfaları yayınlamaya. Şimdiden başladılar Ramazana özel reklamlara zaten.
-Koş vatandaş Gelll… Geeelll… Gellll…Ramazan’a özel…Bir gazete alana iki yüz elli gram iftariyelik Mekke Hurması bedava…
-Koş vatandaş koşşş…Kuşe kağıda basılı büyük boy Mızraklı İlmihal bizde…
-Yetiş vatandaş kaçırma…Oruç Tutma Rehberi(!) Ramazan Ayı boyunca tüm okuyuculara bedava
-Duyduk duymadık demeyin…Önceki aylarda verdiğimiz gibi Ramazan Ayında da vermeye devam ediyoruz. Üstünlüğümüz tartışılmaz.
-Come on baby…We give Holly Bibble...Ohhh Excuse me...Holly Quran.
-İkizlere takke…Ramazan ayı boyunca..Kaçırma vatandaş. ( Yanlış anlaşılmasın..İkiz olanlara namazda başlarına taksınlar diye takke veriyorlar.!!! )
Artık ‘’ Dinimi öğreniyorum’’ Serilerinden tutun da rahle boy mealli Kur’anlara kadar , Ashab-ı Kehf dizisinin Cd lerinden, tespih-matiklere kadar ne varsa dağıtır gazeteler…Tespih-matik veren gazeteyi alsan ilmihalden mahrum kalacaksın, ilmihal verenini alsan bu sefer de cd ler ağlayacak arkandan. Tüm gazeteleri alsan para mı yeter? Of ki offf.
Gazetelerin ramazan sayfaları da şenlenir Ramazan ayında.
Açarsınız…Sol sayfa…İlahiyat Profesörü Abdurrahman Felfecri, vatandaşa va’zü nasihatta bulunuyor: ‘’ Ramazan ayı diğer aylardan daha fazla hassas olmamız gereken bir aydır..Bu ayda her zamankinden daha fazla gözümüzü haramlardan sakınmalıyız.’’
Göz bu…İlle gazetenin sağ sayfasına da kayar…’’ Flaş, Flaşş, Flaşşş…Bizden kaçmazzz…Ünlü yıldız Mualla Kaymak’ı Bodrum Plajlarında üstüz güneşlenirken sadece biz yakaladık.’’ Tabii ki Mualla Kaymak’ın meme-mestan ortada boy boy resimleri…Hatun telefon ederek özel olarak çağırdığı muhabir ve kameramanlara çıkışmaktadır…’’ Ayol neren de aldınız kokumu?’’
Bir tarafta iftariyelik hurma resimleri, öte tarafta meme-mestan Mualla Kaymak… Ye Memmed ye.
Bir başka gazete… Ramazan Sayfası:
‘’ Ramazan ayı sevgi, barış, hoş görü ve kardeşlik ayıdır ‘’
Hemen yan taraftaki Ramazan Ayı sayfası olmayan sayfa: [Üç sene içinde çok az değişen sadece bu sayfa.]
‘’Suriye’de Esed kuvvetleri ile muhalifler arasında çıkan çatışmalarda sekiz kişi öldü. Bilmem hangi okulda ya da yurtta öğretmenin biri bilmem ne kadar öğrencite tecavüz etti. Boşanmak isteyen karısını İstanbul’un en işlek caddesinde çocuklarının gözü önünde on yedi yerinden bıçaklayarak öldürdü. Acı haber bu sefer Nusaybin’den geldi. Rıza Zerrab ABD de yakalandı.’’
Neyse…
Ramazan ayında televizyonlar daha neşelidir. Tüm kanallarda Ramazan ayı programları vardır. Bu programlarda ise genellikle bazı şeyleri esprilerle anlatan meddah tipli hocalar büyük reyting toplarlar.
Vatandaş sanki hayatında hiç duymamış, öğrenmemiş gibi sorar:
-Hocam..Denize girsem orucum bozulur mu?
Bu soruyu eğer Paltolu Mehmet Hoca’ya sorduysanız ayvayı yediğinizin resmidir. Dünyanın nasıl yaratıldığından başlar konuya…Hz. Musa, Hz. İsa dönemlerini anlatır. İslamiyet öncesi cahiliye dönemini de anlattıktan sonra program yapımcıları uyarır ve o da saatine bakar…
-Hay Allah zaman nasıl da geçmiş…Gelelim sorununuzun cevabına…Efendim siz denize girerseniz orucunuz bozulmaz ama deniz size girerse bozulur.
-Hocaaammm…Mesela çok terlemek…Orucu bozar mı?
-Genel kural şudur: Size giren her şey orucunuzu bozar..Bu ister bir çivi olsun, isterse başka şey…Nereden ve ne şekilde girdiğinin önemi yoktur…Girdi mi? Gitti oruç. Sizden çıkan hiç bir şey orucunuzu bozmaz.İster ter, ister çiş ve kaka, Doğum bile orucu bozmaz…Yani kısaca: Girerse bozulur, çıkarsa bozulmaz. Genel kaide budur.
Vatandaş üşenmez açar telefonu ve programdaki hocaya sorar:
-Hocam ben şimdi oruçluyken benim hatunla oynaşsam, sevişsem, orucum bozulur mu?
-İhtilam olmadığı taktirde bozulmaz.
Adam seslenir karısına.
-Lan hatun gel…Bozulmuyormuş. Hoca ‘’İhtilam olmadıktan sonra bozulmaz.’’ Dedi. İhtilam her neyse bizde öyle bir şey olmuyor nasılsa...Gel de kaldığımız yerden devam edelim.
-Hocammm..Eşimle cinsel ilişkiye girmek suretiyle iftarımı açabilir miyim?
-La oğlum kudurdun mu? Hele bir aç karnını doyur önce...Malum aç ayı oynamaz.
-Hocam aç ya da tok fark etmez…Oynatırız ayıyı..Sen hele soruma cevap ver.
-Değerli kardeşim. Cim’a ( Cinsel ilişki ) ile oruç açılmaz.
Adam mutfakta yemek hazırlayan karısına seslenir:
-La karı hazırlan hemen…Cuma günü olmuyormuş...Bu gün Cuma olmadığına göre…
-Geber e mi herif. Sıcaklar başına vurdu...Kudurdun iyice.
Vatandaş doğrudan doğruya televizyon programlarına katılıp orada da merakını giderir. Oturup canlı canlı seyredersiniz.
-Hocammm...Ramazan kemeri ne derisinden yapılıyor?
-Ramazan kemeri değil muhterem kardeşim Ramazan kameri…Yani Ramazan Ayının geldiğini belli eden ayın hilal şeklinde görünmesidir bu.
-Hocammm..Duyduğuma göre hasta olanlar oruç tutmuyormuş doğru mu?
-Doğrudur kardeşim. Eğer hasta iseniz orucunuzu bir başka zaman kaza edersiniz. Tutmayabilirsiniz.
-Hocam ben Süheyla’nın hastasıyım..Demek ki oruç tutmayacağım.
-Hasbinallah ve ni’mel vekil...Öyle değil yahu…
-Hocaaamm..Şimdi benim rahmetli dedem geçen sene öldü. Ben onun yerine de oruç tutabilir miyim?
-Rahmetli deden , o rahmetli haliyle geçen seneye kadar yaşadıysa, zaten cennetliktir..Tutmasan da olur..
-Hocaaaammm...Balıktan oruç olur mu?
-Bu nasıl soru yahu?
-Pardon hocam...Kurban bayramında soracaktım bu soruyu. Karıştırmışım.
Milletin oruçta gözü yoktur ama ‘’Laf olsun, torba dolsun ‘’ Misali sorar da sorar.
Haaa..Bir de Ramazana özel oteller, Ramazana özel iftar menüleri vardır ki evlere şenlik.
-Gel vatandaş…Koşşş…Beş yıldızlı otelimizde yedirelim, içirelim, geçirelim…Güzel bir Ramazan eda eyleyelim…
-Kaçırma vatandaşşşş…İftar özel menümüz: La salade du berger (çoban salatasıdır aslında), concombre au yogourt (Bizim cacık ne hale gelmiş?), Pâte feuilletee aux epinards ( Bildiğin ıspanaklı börek ), alcoolisees boıssons non ( Alkolsüz içecek…Ramazandayız ne de olsa. ), les légumes farcis froids au riz (Alt tarafı bir dolma..Bu kadar ıkınmaya gerek var mı? ), de tripes (Bildiğin işkembe çorbası ), tous les légumes cuits à l’huile d’olive et consommés froids (zeytinyağlıyı bile ne hale sokmuşlar.)
-Goş vatandaş yetişşşş..Bizim Hotelde sıpa bile var.
-Ula İsrefil…Allah belayı vere e mi ? Ula oglım..Gaç defa dedik sıpa degildir..Spa…Allah’ın gırosı...Bir türlü ögranamadı.
Veeeee…
-Ula o Sami denen herif nereyedur? Nerede oturay? Adresi nedur ha onin?
-Niye ki abi? Ne yapacaksınız Sami’yi?
-Ağzini, burnuni yamultacaaaz namissizin daaa.
-Yahu niye ? Ne yaptı Sami size? Hem siz kimsiniz?
-Haçan daha ne yapacak…Üç aydir bize hakaret edip duriy…Ha pu Recep, Ha pu Şaban, Ben da Ramazan…Soracağuz oğa kimmiş ayi?
Beni tanımıyorsunuz soran olursa tamam mı?
**********
Cümle Ümmet-i Muhammed’in Mübarek Ramazanını kutluyor, bu mübarek ayın ülkemize ve tüm İslam dünyasına hayırlar getirmesini Yüce Mevlamdan niyaz ediyorum.
Rabbim şimdiden kabul eylesin kılınacak namazları, tutulacak oruçları, verilecek sadakaları ve yapılacak duaları.
Müslüman, elinden ve dilinden diğer insanların emin olduğu kişi demektir. Oruç tutuyorsunuz diye elinizle ve dilinizle tutmayanları rencide etmeyin. Tabii ki tutmayanlar da oruç tutanları rencide etmesin.
Tekrar kardeşçe, huzur içinde bir Ramazan ayı geçirmek dileklerimle...
YORUMLAR
:)) yine gülümsettiniz Hocam
hayırlı ramazanlar olsun inşallah
saygı ve hürmetler
sami biberoğulları
Daha nice Ramazanlara sevgi, barış ve mutlulukla inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
Ye memed ye Hocam biz ne zaman yiyecez kaleminize sağlık sorulara açıklıkla cevap vermeniz çok güzeldi kaleminize sağlık saygılarımla
sami biberoğulları
Hocalar sağ olsun. Onlar veriyor cevabı. Bana sadece yazmak düşüyor.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Size de hayırlı Ramazanlar.
Selam ve saygılar.
Hoş bir Ramazan yazısı olmuş.
Tebessümler eşliğinde okudum.
Hayırlı ramazanlar hocam.
sami biberoğulları
Sana da hayırlı Ramazanlar.
Selam ve sevgilerimle.
Hayatı oruç olmayanın ramazanı uruç olmaz, sadece aç kalmış olur efendim.
Saygılar.
sami biberoğulları
Allah sadece aç kalanlardan eylemesin.
Selam ve sevgilerimle.
Nereye cittu ha buni yazan uşak bulirsam a ona deyeceğum ki sen bu karadenuzlularinan Erzurumlularden ne isteysun var isa bi sıkunti çozelim deyrum gel ha buraya
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Kıymetli hocam Ramazan ayının özel bir eğlencesi oldu tv deki sahur sohbetleri geçekten de gülmekten yerlere yatacağımız hoca seyirci diyaloglarına tanık oluyoruz. Hakkını teslim etmek gerek bazı hocalarımız da performansları ile en kral stand up gösterilerine taş çıkartıyorlar. Nereye varacak bu işin sonu çok merak ediyorum.
Eğlenceli yazınızı tebessümle okudum.
Kaleminize emeğinize sağlık.
Hayırlı Ramazanlar
Saygı ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Benim en çok ilgimi çeken nedir biliyor musun?
Daha dün bir hocamız ''Hz Yusuf ile Züleyha olayını anlatıyor. Şu kadınların parmak doğrama olayı ve gömleğin önden mi arkadan mı yırtıldığı olayı.
Bu olayı Türkiye'de bilmeyen var mıdır, ya da duymayan? Sanmam. Ama program sunucusu '' aaa. Allah Allah, bak seeen, Demek Yusuf o kadar güzelmiş ha hocam !!'' Dedikçe ben de kendimden şüpheye düştüm doğrusu '' Ulan ben bu kıssayı daha önce duymuş muydum'' Diye ))))
Selam ve sevgilerimle.
-Goş vatandaş yetişşşş..Bizim Hotelde sıpa bile var.
-Ula İsrefil…Allah belayı vere e mi ? Ula oglım..Gaç defa dedik sıpa degildir..Spa…Allah’ın gırosı...Bir türlü ögranamadı.
Ramazanla alakalı iyi dilekleriniz için samimiyse eğer teşekkürler ama bu ne alakadır
beren yılmaz
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
beren yılmaz
Sevgiler..
Goş vatandaş yetişşşş..Bizim Hotelde sıpa bile var.
-Ula İsrefil…Allah belayı vere e mi ? Ula oglım..Gaç defa dedik sıpa degildir..Spa…Allah’ın gırosı...Bir türlü ögranamadı.
:
:) Gülümseten ve düşündüren yazınızı ilği ve beğeni ile okudum. Hayırılı ve Huzurla geçireceğiniz bir Ramazan olmasını dilerim size ve sevdiklerinize ..
Saygılar efendim.
beren yılmaz tarafından 6/6/2016 1:03:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
İsrefil aslında Erzurumda bir fenomendir. Üzerine bir hayli fıkra vardır.
Hayırlı ramazanlar dileklerimle selam ve sevgiler...